Skulle ni våga åka utomlands nu?

Jag håller med om hemester! :heart

För min del haldnar det inte så mycket om att 'våga' åka eller att vara rädd att bli fast någonstans, det är också frågan om hur avkopplande det faktiskt vore? Inte särskilt, tror jag. Allt undrande, alla nyhetsuppdateringar man kanske varken vill eller orkar hänga med i, alla obekanta restriktioner och regler som på somliga ställen kanske följs på paranoid skala men som annorstädes inte känns tillräckligt. Näh. Onödigt.

Hoppas du hittar någonstans att ladda batterierna, TS!
 
Skulle aldrig resa utomlands nu. Hörde dessutom precis att de på vissa ställen i Spanien skärper sina restriktioner just nu.
 
Jag hade inte åkt med tanke på att beslut kan gå väldigt snabbt och man inte hinner hem innan de stänger ner och man måste spendera en massa månader där. Det blir dyrt om något.

Jag sållar mig till skaran som säger spa. Eller någonting i fjällen. Det är ju inte varmt och soligt, men det är ju rogivande och kul ändå.
 
Kolla om du kan hyra en stuga vid kusten där det finns badtunna om SPA känns för dyrt? Bara skönt att komma bort, skämma bort dig med lite god mat och dryck och ta ett varmt bad + bastu hur ofta och när du vill?

Fördel att du kan ha hund med dig. :)
 
Senast ändrad:
Jag hade aldrig åkt utomlands, fast det hade jag inte gjort annars heller i och för sig :angel:

Många skriver att spa är dyrt, men om man jämför med en utlandsresa måste det väl bli mycket billigare? Såklart inte samma men, jag tänker pengamässigt...

Röstar för övrigt också på fint hotell med spa och god mat samt fina omgivningar 🍃
 
Åker på en kryssning på medelhavet. Utgår från Italien. Vi har fått göra två tester innan ombordstigning. Tre gånger om dagen tar vi tempen. Vi måste handsprita oss innan vi går in på barer, restauranger eller shower. Munskydd måste vara på hela tiden förutom när man äter/dricker eller solar i solstol. Personalen är väldigt på om man inte följer det. Bufféerna har förändrats så att personal lassar på mat på tallrikar. Mellan varje gäst så saneras bord och stolar. Det finns exkursioner där det är lika förhållningsregler. Skulle man avvika från en utflykt så är man inte välkommen ombord på båten längre.
 
Åker på en kryssning på medelhavet. Utgår från Italien. Vi har fått göra två tester innan ombordstigning. Tre gånger om dagen tar vi tempen. Vi måste handsprita oss innan vi går in på barer, restauranger eller shower. Munskydd måste vara på hela tiden förutom när man äter/dricker eller solar i solstol. Personalen är väldigt på om man inte följer det. Bufféerna har förändrats så att personal lassar på mat på tallrikar. Mellan varje gäst så saneras bord och stolar. Det finns exkursioner där det är lika förhållningsregler. Skulle man avvika från en utflykt så är man inte välkommen ombord på båten längre.
Det låter ju.....avslappnande...... :crazy: O_o
 
Åker på en kryssning på medelhavet. Utgår från Italien. Vi har fått göra två tester innan ombordstigning. Tre gånger om dagen tar vi tempen. Vi måste handsprita oss innan vi går in på barer, restauranger eller shower. Munskydd måste vara på hela tiden förutom när man äter/dricker eller solar i solstol. Personalen är väldigt på om man inte följer det. Bufféerna har förändrats så att personal lassar på mat på tallrikar. Mellan varje gäst så saneras bord och stolar. Det finns exkursioner där det är lika förhållningsregler. Skulle man avvika från en utflykt så är man inte välkommen ombord på båten längre.
Skulle ju inte vara första gången under denna pandemi som folk sitter fast på en båt och inte får gå iland. Känns tryggt och bra😳
 
Vi får gå i land. Och ja, eftersom allt är under väldigt kontrollerade former så är det mer avslappnande än att vara hemma i det offentliga. När både omgivningen och vi själva tar ansvar.
Hemma ligger ju allt ansvar på individen. Den svenska strategin. Här ombord rengörs allt hela tiden samtidigt som vi resenärer spritar händerna och håller avstånd.
 
Oj,vad många svar jag fick på mitt inlägg.
Har redan bestämt för länge sedan, att det INTE blir någon utlandsresa för mig, pga det låter inte vidare avkopplande helt enkelt.
Jag behöver just avkoppling och att få njuta av livet.
Måsten och krav av olika slag, har jag redan upplevt i fyra månaders tid nu.
 
Åker på en kryssning på medelhavet. Utgår från Italien. Vi har fått göra två tester innan ombordstigning. Tre gånger om dagen tar vi tempen. Vi måste handsprita oss innan vi går in på barer, restauranger eller shower. Munskydd måste vara på hela tiden förutom när man äter/dricker eller solar i solstol. Personalen är väldigt på om man inte följer det. Bufféerna har förändrats så att personal lassar på mat på tallrikar. Mellan varje gäst så saneras bord och stolar. Det finns exkursioner där det är lika förhållningsregler. Skulle man avvika från en utflykt så är man inte välkommen ombord på båten längre.
Jämfört med det tycker jag jag är lyckligt lottad som slipper, jag jobbar helt klart hellre än att vara med den kryssningen.

Om inte resenärerna är isolerade åtminstone veckan innan kryssningen så är risken påtaglig att någon är smittad så risken är att det blir problem att komma i land, förutom reglerna som i mina ögon omöjliggör en angenäm semester. Sen ska man ju till och från båten och där har man risken att landet man åker till /från plötsligt stänger gränserna.
 
Jämfört med det tycker jag jag är lyckligt lottad som slipper, jag jobbar helt klart hellre än att vara med den kryssningen.

Om inte resenärerna är isolerade åtminstone veckan innan kryssningen så är risken påtaglig att någon är smittad så risken är att det blir problem att komma i land, förutom reglerna som i mina ögon omöjliggör en angenäm semester. Sen ska man ju till och från båten och där har man risken att landet man åker till /från plötsligt stänger gränserna.
Och jag jobbar på ett företag helt utan Corona-tilltag. Är mycket mer stressad i mitt vardagsliv. Allt ansvar lämnas på våra kunder och vi får inte säga bu eller bä angående Corona-situationen. De Corona-preventioner som kostar pengar genomförs inte. Vi förväntas göra vårt arbete precis som vanligt. Har helt fullt med folk överallt. Jag mår bättre här, behövde komma bort för att få lite sinnesro och återigen. Detta känns mycket säkrare än att gå hemma bo på ett hotell med vanlig frukostbuffé osv.
 
Och jag jobbar på ett företag helt utan Corona-tilltag. Är mycket mer stressad i mitt vardagsliv. Allt ansvar lämnas på våra kunder och vi får inte säga bu eller bä angående Corona-situationen. De Corona-preventioner som kostar pengar genomförs inte. Vi förväntas göra vårt arbete precis som vanligt. Har helt fullt med folk överallt. Jag mår bättre här, behövde komma bort för att få lite sinnesro och återigen. Detta känns mycket säkrare än att gå hemma bo på ett hotell med vanlig frukostbuffé osv.

Det är inte vanlig frukostbuffé på de ställen jag varit på sedan maj. Det är bokade tider och personal med mask, med tydliga avståndsmarkeringar. Även om jag också varit med om att det funkat kasst enstaka gång.
 
Oj,vad många svar jag fick på mitt inlägg.
Har redan bestämt för länge sedan, att det INTE blir någon utlandsresa för mig, pga det låter inte vidare avkopplande helt enkelt.
Jag behöver just avkoppling och att få njuta av livet.
Måsten och krav av olika slag, har jag redan upplevt i fyra månaders tid nu.
Vad gillar du att göra för att bryta vardagen? Vandra i naturen? Skog eller hav? Shopping? Stadsturer? Museum?
 
Det är inte vanlig frukostbuffé på de ställen jag varit på sedan maj. Det är bokade tider och personal med mask, med tydliga avståndsmarkeringar. Även om jag också varit med om att det funkat kasst enstaka gång.
Så var det i våras. På alla ställen jag har besökt förutom ett i upplands Väsby har det varit vanlig buffé. Scandic infra city hade vanlig buffé men zleep hotels i Väsby hade förpackade förbeställda frukostar. Det är det enda hotellet sen våras som haft det så.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Aspbergers fanns inte hos kvinnor när jag var liten, inte ens ADHD diagnostiserades hos tjejer. Jag är född 1987. Min mamma är utbildad...
5 6 7
Svar
130
· Visningar
9 601
Senast: cirkus
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 352
Hemmet Imorse när jag gick in i mitt kök för att äta lite frukost,så prasslade det till i en soppåse, och ut kom en liten brun mus utfarandes...
9 10 11
Svar
210
· Visningar
15 056
Senast: Fruentimber
·
  • Artikel
Dagbok Jag började ett nytt jobb i en ny stad, min älskade hund dog, jag skilde mig, sålde mitt hem, hade lite problem med boendet, köpte mig...
2
Svar
26
· Visningar
4 519

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp