Skulle ni våga åka utomlands nu?

Är inte det en konstig rekommendation? Att rekommendera att undvika att betala för en tjänst man använder?

Då rekommenderar jag istället att man inte använder en tjänst man inte vill betala för.
Det är inget konstigt med det. Vill tjänster som boka ha betalt för att man kollar på dem kan de ordna med registrering och avgift, nu tillhandahåller de uppgifterna öppet och likväl som att kolla olika bokningstjänster för att hitta det mest fördelaktiga erbjudandet så kan man kolla direkt på boendets eventuella hemsida. Du menar väl inte att man är bunden för att man kollat villkor och pris och inte ska jämföra med andra bokningstjänster?
 
Det är inget konstigt med det. Vill tjänster som boka ha betalt för att man kollar på dem kan de ordna med registrering och avgift, nu tillhandahåller de uppgifterna öppet och likväl som att kolla olika bokningstjänster för att hitta det mest fördelaktiga erbjudandet så kan man kolla direkt på boendets eventuella hemsida. Du menar väl inte att man är bunden för att man kollat villkor och pris och inte ska jämföra med andra bokningstjänster?

Jag menar bara att det är högst naturligt att betala för tjänster man använder, och att det är konstigt att rekommendera att undvika att en tjänst man uppskattar och använder ska få betalt för det. Inget mer.
 
Jag kan varmt rekommendera en weekend på något slott (vet inte om man får göra reklam för specifika ställen här men ligger ett mellan Kungälv och Lilla Edet som jag och sambon besökte för några år sen). Mycket avkopplande, och finns även sociala aktiviteter som man kan vara med på. Inte farligt dyrt heller om man jämför med en utlandsresa.

Där var jag i slutet av juni! Fantastiskt ställe och sjukt god mat 🤩
 
Jag menar bara att det är högst naturligt att betala för tjänster man använder, och att det är konstigt att rekommendera att undvika att en tjänst man uppskattar och använder ska få betalt för det. Inget mer.
Jag jämför i allmänhet olika bokningstjänster och eventuella möjligheter att boka direkt för att hitta det för mig mest fördelaktiga och kan knappast boka via flera tjänster. Jag ser inget fel i att använda de gratistjänster som som finns.
 
Jag jämför i allmänhet olika bokningstjänster och eventuella möjligheter att boka direkt för att hitta det för mig mest fördelaktiga och kan knappast boka via flera tjänster. Jag ser inget fel i att använda de gratistjänster som som finns.

Som sagt, om man aktivt rekommenderar en sajt för att de har utvecklat ett så bra system att hitta bra destinationer och samtidigt rekommenderar att man inte ska boka genom dem för att de inte ska vara med och få betalt för att de utvecklat denna tjänst man betraktar som så värdefull att man rekommenderar den, känns det för mig konstigt och orimligt. Att använda och rekommendera en tjänst för att den är bra och sedan vara noga med att undvika att betala för den.

Var och en gör som de vill och några avtalsbrott handlar det inte om, det klingar bara illa i mina öron.
 
Som sagt, om man aktivt rekommenderar en sajt för att de har utvecklat ett så bra system att hitta bra destinationer och samtidigt rekommenderar att man inte ska boka genom dem för att de inte ska vara med och få betalt för att de utvecklat denna tjänst man betraktar som så värdefull att man rekommenderar den, känns det för mig konstigt och orimligt. Att använda och rekommendera en tjänst för att den är bra och sedan vara noga med att undvika att betala för den.

Var och en gör som de vill och några avtalsbrott handlar det inte om, det klingar bara illa i mina öron.
Antagligen kan man göra klipp på hotellens egna hemsidor nu i coronatider så varför betala mer om man hittar det billigare? Är det samma pris spelar det ju ingen roll.
 
Antagligen kan man göra klipp på hotellens egna hemsidor nu i coronatider så varför betala mer om man hittar det billigare? Är det samma pris spelar det ju ingen roll.

Jag tänker att det är rimligt att betala för den tjänst man rekommenderar och aktivt väljer för att hitta hotellet. Om någon ger ut en bra katalog som ger mig superba förutsättningar att hitta rätt, verkar det konstigt att aktivt rekommendera att man ska undvika att betala för att tjänsten finns.

Om man inte använder tjänsten för att hitta destinationer, utan surfar in på varje hotell är det en annan sak.

Det är hela grejen: "Hej, jag har hittat en jättebra tjänst som visar rätt produkt för dig på ett enkelt sätt, men var noga med att köpa via en annan kanal så att de inte får minsta cred för att de tagit fram den jättebra tjänsten." Det är en knepig rekommendation tycker jag.
 
Nämnda bokningssida har lämnat mig helt utan hjälp då det blev stora problem med en bokning. Jag förlorade ganska många tusenlappar på det tilltaget. Efter det har jag faktiskt inga moraliska betänkligheter vad gäller att använda deras sida gratis, och sedan inte boka via dem, utan direkt hos hotellet.

Innan detta hände tänkte jag precis så, att eftersom jag använder deras sida för att hitta det jag behöver, så ska jag givetvis också boka där.
 
Ja, jag läste det. Inte en chans att jag åker dit nu. Det blir till att stanna här i Sverige, som sagt.

Vet inte vilket håll du bor åt i Sverige men kan rekommendera Varberg stadshotell asia spa. Väldigt rofyllt och avkopplande spa. Kanske ska man undvika denna veckan dock när det är höstlov för då kan det nog vara en del folk. Generellt tycker jag måndag förmiddag är en bra dag att gå på spa. Brukar inte vara så mycket folk, en gång när jag var på spa i Göteborg en måndag förmiddag så var jag själv i hela spaavdelningen i fyra timmar. Var nästan surrealistiskt men väldigt avkopplande.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Aspbergers fanns inte hos kvinnor när jag var liten, inte ens ADHD diagnostiserades hos tjejer. Jag är född 1987. Min mamma är utbildad...
5 6 7
Svar
130
· Visningar
9 601
Senast: cirkus
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 352
Hemmet Imorse när jag gick in i mitt kök för att äta lite frukost,så prasslade det till i en soppåse, och ut kom en liten brun mus utfarandes...
9 10 11
Svar
210
· Visningar
15 056
Senast: Fruentimber
·
  • Artikel
Dagbok Jag började ett nytt jobb i en ny stad, min älskade hund dog, jag skilde mig, sålde mitt hem, hade lite problem med boendet, köpte mig...
2
Svar
26
· Visningar
4 519

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp