Skum galopp!

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare link
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 802
L

link

Idag när jag galopperade så kändes det jättekonstigt. Jag liksom rördes i sidled över hästen. Min kompis som stod brevid sa att det så jättekonstigt ut. Är det detta som kallas korsgalopp? Vad gör hästen i egentligen? Både travar och galopperar eller?

Tacksam för svar!

Sv: Skum galopp!

i korsgalopp galopperar hästen med frambenen i vänster galopp och bakbenen i höger, eller tvärtom.
det brukar kännas som att man åker i sidled över hästen, så ja, det var nog var det var.

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag har haft ett PRE sto i snart 3,5år. Hon var bara inriden strax innan hon kom till min och min mammas ägo. Hon var då inriden på... 3 4 5
Svar
94
· Visningar
7 901
Senast: Emuliiaa
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde... 3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 986
Senast: Juli0a
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 567
Senast: Lavinia
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
24
· Visningar
3 368
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka