Skumbad extraordinär

Murphy

Trådstartare
Vad är hemligheten bakom ett riktigt bra skumtäcke i badet?
Jag badar ibland som smärtlindring, och ett bra skumtäcke är ju inte bara mysigt utan håller även värmen i badet längre för att optimera ett ändå resurskrävande bad.

Förutsättningar här:

- vanligt badkar
- tapp
- duschslang (munstycke med 3 inställningar)

Har ni några tips & trix?
Hit me!
 
Jag tror att det har med själva badskummet att göra. En del märken skummar mycket andra mindre.

Jag har den här och tycker att den skummar mycket:

1700477825452.png
 
Jag tror att det har med själva badskummet att göra. En del märken skummar mycket andra mindre.

Jag har den här och tycker att den skummar mycket:

Visa bifogad fil 132396

Jag har Rituals skumbad och jag tycker det är riktigt bra. Ju högre tryck på vattnet desto bättre bubblor. Alltid fylla med duschen
Alltså, två viktiga komponenter är rikligt med tensider och bra tryck i slangen? Rimligt.
Vilken stråle på duschen är bäst - stream/dusch? Vilken höjd och vinkel på duschen mot ytan är optimal? Så många frågor... och tack för tips på bubbel! Själv kör jag av vana främst Lush pga ohejdad vana sen länge. Men mitt sämre jag är ibland redo att bada i Yes för att få riktigt jävla bubbel... och dra död och skam över hela bukten (så nej, de händer inte).
 
Alltså, två viktiga komponenter är rikligt med tensider och bra tryck i slangen? Rimligt.
Vilken stråle på duschen är bäst - stream/dusch? Vilken höjd och vinkel på duschen mot ytan är optimal? Så många frågor... och tack för tips på bubbel! Själv kör jag av vana främst Lush pga ohejdad vana sen länge. Men mitt sämre jag är ibland redo att bada i Yes för att få riktigt jävla bubbel... och dra död och skam över hela bukten (så nej, de händer inte).

Jag använder inte duschen alls. Jag sätter på kranen och sen häller jag i badskummet där kranens vatten träffar vattenytan. Sen blir det JÄTTEMYCKET skum! Men kranen har bra tryck. Men det är bara en vanlig kran. Hade jag använt duschen hade det ju blivit ännu mer men såå mycket skum vill jag inte ha.
 
Jag brukar köpa något billigt badskum i mataffären och det brukar alltid skumma rejält :) ! Använder alltid duschen för att få mer bubblor :) !
 
Jag använder inte duschen alls. Jag sätter på kranen och sen häller jag i badskummet där kranens vatten träffar vattenytan. Sen blir det JÄTTEMYCKET skum! Men kranen har bra tryck. Men det är bara en vanlig kran. Hade jag använt duschen hade det ju blivit ännu mer men såå mycket skum vill jag inte ha.
Så gör jag med. Blir extremt mycket skum. Barnen jublar och vill aldrig gå upp.

Jag är allergisk mot SLS, det vanligaste skummedlet, och använder därför även SLS-fritt skumbad till mina barn (utifall att). Jag är känslig för dofter, men barnen gillar detta som är hyfsat lågparfymerat:
CC01F599-8E8F-4914-B294-D520DE64482A.png
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en omplaceringshund (staffe/blandras) som tros vara 12-14 år gammal. Han är adopterad från Irland och jag vet inget om hans...
2
Svar
30
· Visningar
7 036
Senast: Ajda
·
Relationer Hej! Jag är mitt i att gå igenom ett breakup, har precis nått cirka fem veckor. Det går väldigt upp och ner, ibland känner jag mig glad...
2 3
Svar
41
· Visningar
8 582
Senast: Ramona
·
Relationer Gammal användare med nytt nick på grund av känsligt ämne och jag MÅSTE få ventilera och höra utomståendes perspektiv. Jag insåg tidigt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
17 570
Senast: TinyWiny
·
Träning Hej, min passhäst är 7 år nu, ridit honom sen han var 4 (red in å utbildat) han är en travhäst och står i travstall. Ej tävlat trav sen...
Svar
8
· Visningar
2 444
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp