Slå ihop Allmänt och Fritid?

Ska alla trådar under Fritid läggas in under Allmänt?

  • Ja, samla allt under ett forum

  • Nej, det är bättre att de är två separata forum

  • Det har ingen betydelse eller jag har ingen åsikt i frågan


Resultat syns endast efter röstning.
Kan Bevaka vara något att prova?
Problemet med Bevaka är att man då får notis för varje gång det händer något i den tråden och det tycker jag blir "för mycket". Jag tänkte först göra så, men sen kom jag på att det inte heller funkar rätt av.
Jag Bevakar dom trådar som jag är aktiv i mest. Är jag bara ströaktiv i en tråd så vill jag inte ha notis för varje händelse, därför bevakar jag inte dom.

Kolla aktiviteten på forumet efter senaste ändringen, har det ändrats något? Där kan du ju se vad resultatet blir av ändringarna. Om aktiviteten har sjunkit så kanske du ska ta tillbaka Fritid igen?
 
Kan Bevaka vara något att prova?

Men det är ju bara om man hittat tråden från början. Börjar man ignorera prefix missar man lätt trådar som kanske inte nödvändigtvis på papperet intresserar en sas men ändå visar sig vara intressanta.

Jag tycker det verkar som om många trädgårds- och husrelaterade trådar dött, just för att sammanslagningen gör att det inte ligger på första sidan.

Jag tycker fortfarande att sammanslagningen är urdålig, det är bara rörigt och spretigt som det är nu. Jag har absolut lagt mindre tid här för att det bara blivit ett sammelsurium.

Edit: Plus att jag är inte intresserad av att få en massa fler mail än vad jag får idag, det är rörigt nog i Inboxen...
 
Problemet med Bevaka är att man då får notis för varje gång det händer något i den tråden och det tycker jag blir "för mycket". Jag tänkte först göra så, men sen kom jag på att det inte heller funkar rätt av.
Jag Bevakar dom trådar som jag är aktiv i mest. Är jag bara ströaktiv i en tråd så vill jag inte ha notis för varje händelse, därför bevakar jag inte dom.

Kolla aktiviteten på forumet efter senaste ändringen, har det ändrats något? Där kan du ju se vad resultatet blir av ändringarna. Om aktiviteten har sjunkit så kanske du ska ta tillbaka Fritid igen?
Jag får inte notis om de trådar jag bevakar, utan bara när någon taggar mig eller citerar något jag skrivit. Det är ju också en alternativ inställning om du vill bevaka fler trådar? :)
 
Problemet med Bevaka är att man då får notis för varje gång det händer något i den tråden och det tycker jag blir "för mycket". Jag tänkte först göra så, men sen kom jag på att det inte heller funkar rätt av.
Jag Bevakar dom trådar som jag är aktiv i mest. Är jag bara ströaktiv i en tråd så vill jag inte ha notis för varje händelse, därför bevakar jag inte dom.

Kolla aktiviteten på forumet efter senaste ändringen, har det ändrats något? Där kan du ju se vad resultatet blir av ändringarna. Om aktiviteten har sjunkit så kanske du ska ta tillbaka Fritid igen?
Det var en fråga om det kunde hjälpa den användaren då det inte var helt uppenbart vad hens exakta problem var.

Sedan kan man välja att inte få notiser eller annat när man bevakar:
https://www.bukefalos.se/account/preferences
Skrolla ned till "Få en notis när någon…"
Sedan kan man gå till följande sida för en lista över alla bevakade trådar och se om man missat något:
https://www.bukefalos.se/watched/threads

Men trots att det finns ett antal olika sätt att hitta det man vill läsa kan det ibland vara svårt att hitta det perfekta.

Jag tror att det nu delvis handlar om att vänja in sig vid att det är lite annorlunda.

Men jag lyssnar och försöker se om det är något som kan göras för att så många som möjligt skall bli nöjda.
 
Jag slutade bevaka flera trådar för ett litet tag sedan när notiserna inte gick bort automatiskt när jag tittade vad som var nytt, det stressade mig mycket.
 
Jag slutade bevaka flera trådar för ett litet tag sedan när notiserna inte gick bort automatiskt när jag tittade vad som var nytt, det stressade mig mycket.
Mina notiser försvinner inte direkt, men den lilla röda siffran uppe vid klockan försvinner så fort jag gått in och kikat. Utan att läsa dem. Jag tycker att det är ganska praktiskt att de ligger kvar i dropmenyn ett tag. :)
 
Skulle det kanske vara möjligt med en egen inställning för hur många trådar som visas på en sida? Eller bara öka på antalet lite, de flesta har väl en hyfsat bra uppkoppling idag och Bukefalos är ju inte tungladdat ändå. Då skulle fler trådar synas utan fler klick, ett sätt att låta trådar få lite extraliv kanske?
 
Jag bara måste fråga, helt enkelt för att jag inte förstår problemet (då det inte alls är ett problem för mig). Frågan är inte alls menad som kritik, hoppas ingen tar det så. Jag förstår bara inte.

Vad är det som gör att det för många verkar vara ett problem att något inte syns på just förstasidan? Vad är det som gör att man inte vill klicka sig vidare till sida nummer 2 eller mer? Det blir ju ändå fler klick om man ska in på varje forum för sig - eller tänker jag fel?

Jag tittar alltid via nytt-knappen och för mig är det normalt att klicka mig vidare tills jag sett alla inlägg med nya kommentarer, kan bli minst 5-6 sidor om jag inte varit inne på ett dygn. Jag personligen upplever inte ett extra klick som något betungande. Det är väldigt många inlägg (överväldigande majoritet) som jag aldrig är inne i då rubriken inte intresserar mig. Jag skummar bara förbi dem och går vidare. Enstaka inlägg har jag ignorerat för att jag blir upprörd av dem och för mig ska det vara ett nöje att gå in här så jag vill inte se dessa, men det är ytterst fåtal.
 
Jag bara måste fråga, helt enkelt för att jag inte förstår problemet (då det inte alls är ett problem för mig). Frågan är inte alls menad som kritik, hoppas ingen tar det så. Jag förstår bara inte.

Vad är det som gör att det för många verkar vara ett problem att något inte syns på just förstasidan? Vad är det som gör att man inte vill klicka sig vidare till sida nummer 2 eller mer? Det blir ju ändå fler klick om man ska in på varje forum för sig - eller tänker jag fel?

Jag tittar alltid via nytt-knappen och för mig är det normalt att klicka mig vidare tills jag sett alla inlägg med nya kommentarer, kan bli minst 5-6 sidor om jag inte varit inne på ett dygn. Jag personligen upplever inte ett extra klick som något betungande. Det är väldigt många inlägg (överväldigande majoritet) som jag aldrig är inne i då rubriken inte intresserar mig. Jag skummar bara förbi dem och går vidare. Enstaka inlägg har jag ignorerat för att jag blir upprörd av dem och för mig ska det vara ett nöje att gå in här så jag vill inte se dessa, men det är ytterst fåtal.
Hålller helt med. Det ända ”extra-klicket” jag stör mig på är det som behövs för att se mer än halva första sidan...
 
Jag förstår nog inte detta, vilken halva första sida och vilket klick?
När man trycker på ”senaste nytt” så får man bara tio (?) trådar, och måste trycka ”visa mer nytt” innan det ens är värt att gå till sida två. Det tycker jag är lite onödigt ;)
 
Vilken nytt trycker du på då? Den nytt jag trycker på visar 20 som vanligt.
Jag antar att du på något sätt kommer till Senaste nytt, men jag undrar var du klickar för att komma dit?
 
Jag har nu återskapat ett eget forum för Dagbok och flyttat dagbokstrådarna dit.
I samband med detta har jag även ändrat lite i menyn.
Det finns nu ett nytt val istället för Bukefalos med namnet Övrigt.
Där finns forum med lite special-funktionalitet som Dagbok, Hästnyheter, Radannonser samt Bukefalos.
 
Vilken nytt trycker du på då? Den nytt jag trycker på visar 20 som vanligt.
Jag antar att du på något sätt kommer till Senaste nytt, men jag undrar var du klickar för att komma dit?
Trycker jag på Nytt så kommer jag till mina bevakade trådar. Där ifrån trycker jag på senaste nytt när jag läst alla bevakade trådar :)
 
Trycker jag på Nytt så kommer jag till mina bevakade trådar. Där ifrån trycker jag på senaste nytt när jag läst alla bevakade trådar :)
Ok då förstår jag. Du har valt att spara bevakade trådar som förvalt under Filtrering.
Standardmässigt leder Nytt-länken till Nya olästa där man slipper se trådar man läst samt ser 20 trådar i taget.
Så mitt tips är att du klickar på den när du läst dina bevakade.

Jag tycker egentligen att Senaste nytt inte är mycket att ha, men de som gjort forumprogramvaran anser att den är viktigast :)

Jag skall se om jag kan ändra till 20 trådar där också, men anser ändå att Nya olästa är bäst.
 
Ok då förstår jag. Du har valt att spara bevakade trådar som förvalt under Filtrering.
Standardmässigt leder Nytt-länken till Nya olästa där man slipper se trådar man läst samt ser 20 trådar i taget.
Så mitt tips är att du klickar på den när du läst dina bevakade.

Jag tycker egentligen att Senaste nytt inte är mycket att ha, men de som gjort forumprogramvaran anser att den är viktigast :)

Jag skall se om jag kan ändra till 20 trådar där också, men anser ändå att Nya olästa är bäst.
Jag tar tillbaka lite av det jag skrev om att Senaste nytt inte är mycket att ha.

Jag håller just nu på att göra lite ändringar på just den sidan, så den kanske kan komma att bli lite bättre. Man kan nu hitta lite mer småinformation om en massa olika nytt.

Du tyckte bara tio nya trådar var för få, så nu har jag ändrat till bara tre :), men det finns ett antal andra nya trådar och information från olika delar av Bukefalos. Lite som förstasidan fast annorlunda.

Jag är inte riktigt färdig än.
https://www.bukefalos.se/whats-new/
 
Jag tar tillbaka lite av det jag skrev om att Senaste nytt inte är mycket att ha.

Jag håller just nu på att göra lite ändringar på just den sidan, så den kanske kan komma att bli lite bättre. Man kan nu hitta lite mer småinformation om en massa olika nytt.

Du tyckte bara tio nya trådar var för få, så nu har jag ändrat till bara tre :), men det finns ett antal andra nya trådar och information från olika delar av Bukefalos. Lite som förstasidan fast annorlunda.

Jag är inte riktigt färdig än.
https://www.bukefalos.se/whats-new/
Men då förlorar den ju sin poäng fullkomligt? Vem tänker du ska använda en funktion för att få de TRE nyaste trådarna? Jag får hitta ett nytt sätt att få en aktuell lista då.. men förstår inte varför du gör förändringar till det sämre när någon försökt ge en lösning på det andra klagat över :rofl:
 
Men då förlorar den ju sin poäng fullkomligt? Vem tänker du ska använda en funktion för att få de TRE nyaste trådarna? Jag får hitta ett nytt sätt att få en aktuell lista då.. men förstår inte varför du gör förändringar till det sämre när någon försökt ge en lösning på det andra klagat över :rofl:
Jag vet inte om du skämtar med mig eller om du inte förstått det jag skrivit i mina senaste inlägg. Om någon annan inte förstått förklarar jag nedan.

En anledning till att bara ha tre är att det är lika bra att klicka på "Visa mer nytt" på en gång då samma trådar upprepas där men då får du upp 20 stycken. Och har man bara tre syns den övriga informationen som finns på sidan bättre.
 
Jag vet inte om du skämtar med mig eller om du inte förstått det jag skrivit i mina senaste inlägg. Om någon annan inte förstått förklarar jag nedan.

En anledning till att bara ha tre är att det är lika bra att klicka på "Visa mer nytt" på en gång då samma trådar upprepas där men då får du upp 20 stycken. Och har man bara tre syns den övriga informationen som finns på sidan bättre.
Nej jag skämtade inte, och jag tycker inte du gett det skälet innan, utan snarare att det lät som att du var inne på att ta bort så man slapp trycka ”visa mer nytt”.
Men tack vare en annan funktion du påpekade så kommer jag runt det på annat sätt, tycker bara det var en märklig ändring (även om jag förstår dina skäl bättre efter sista inlägget.)
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Nu har jag jobbat på mitt jobb i två månader. Frågan är om jag har lärt mig så mycket som jag borde ha gjort eller för lite? Jag vet...
Svar
1
· Visningar
1 349
Senast: Enya
·
Samhälle Har jag tid (vilket jag har nu) vill jag gärna förstå in i minsta detalj innan jag tar nya beslut. Nu så ska jag flytta och för första...
Svar
15
· Visningar
2 129
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Som en person med flera hälsoproblem genom livet som vården inte har kunnat hjälpa, så har jag kommit att fundera en hel del över just...
2
Svar
30
· Visningar
4 520
Senast: TinyWiny
·
Övr. Hund Hundköpartankarna blir allt starkare. Det finns några saker som behöver kontrolleras och sen behöver jag komma fram till beslut. Tanken...
Svar
13
· Visningar
1 635
Senast: Blueberry
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp