Slå ihop Allmänt och Fritid?

Ska alla trådar under Fritid läggas in under Allmänt?

  • Ja, samla allt under ett forum

  • Nej, det är bättre att de är två separata forum

  • Det har ingen betydelse eller jag har ingen åsikt i frågan


Resultat syns endast efter röstning.
Jag tycker det blev mycket sämre. Jag har satt flera trådar på ignorera som jag halvt följt för att få de jag är intresserad av på första sidan (jag pallar inte att bläddra fram flera sidor, då går jag någon annanstans). Dvs min aktivitet har minskat eftersom jag ignorerat fler trådar.

Ignorerafunktionen är bra men jag tror också att för stora ihopslagningar så här kommer att minska aktiviteten, just för att fler använder den funktionen väldigt brett och därmed missar saker som kunde varit intressanta.
 
Jag lade igår in Allmänt-prefixen i Hamburger-menyn, de tre strecken längst upp till vänster.

Man kan fälla ut Allmänt om man vill gå direkt till ett specifikt prefix.

Det blir lite som under Häst där man kan fälla ut menyn för att gå direkt till något hästunderforum.

Hamburgermenyn är kanske allra bäst för mobiler och plattor, men kan självklart även användas på datorer.
 
Jag tycker det blev mycket sämre. Jag har satt flera trådar på ignorera som jag halvt följt för att få de jag är intresserad av på första sidan (jag pallar inte att bläddra fram flera sidor, då går jag någon annanstans). Dvs min aktivitet har minskat eftersom jag ignorerat fler trådar.

Ignorerafunktionen är bra men jag tror också att för stora ihopslagningar så här kommer att minska aktiviteten, just för att fler använder den funktionen väldigt brett och därmed missar saker som kunde varit intressanta.
Jag har också för första gången satt både trådar och prefix på ignorera för att inte missa de trådar jag är mest intresserad av.
 
Jag har inte ignorerat något än men jag är inte helt nöjd med hur det ser ut nu. Det blir för stor omsättning på trådar vilket gör att intressanta trådar försvinner ur blickfånget väldigt fort, Tyvärr har jag dock inget förslag på bättre uppdelning än hur det såg ut förut med Allmänt och Fritid vilken inte alltid kändes helt hundra logisk.
 
Det kanske går att ha underforum undrer allmänt? men vet inte hur det skulle delas upp isåfall

Jag gillade hur det var ett kort tag under häst att du kunde få upp alla hästtrådar, eller välja olika delforum sund att det försvann.
 
Det kanske går att ha underforum undrer allmänt? men vet inte hur det skulle delas upp isåfall

Jag gillade hur det var ett kort tag under häst att du kunde få upp alla hästtrådar, eller välja olika delforum sund att det försvann.
Men det har väl inte försvunnit, det presenteras bara lite annorlunda.
 
Tack, jag hittade hur jag gör nu:)

Tycker det är jättetrevligt att kunna få allt sammlat som en nyttknap bara för häst, men ibland vill jag sortera lite mer.:up:
Jag tycker att nuvarande upplägg är bättre än det som fanns ett tag där man inte såg några trådar innan man klickat vidare, nu finns alla trådar samt alla underforum på samma sida.

Det är lite samma under Allmänt, men med den lilla skillnaden att det är prefix istället för underforum.

Sedan finns underforumen i menyerna också.
 
En nyfiken fråga, vilka prefix är det ni ignorerar?
Dagboken fick åka på en gång, och det är lite synd. Jag tittar in på dem ibland, men nu tog de upp för mycket plats. Prylar/It också, sedan var Mat nära, men där dyker det upp lite väl mycket som är intressant så jag valde att ignorera trådar i ämnet istället. Särskilt evighetstrådarna. Det är också lite synd, för jag kikar in på dem då och då men nu ville jag mest göra utrymme så att mer intressanta trådar inte skulle försvinna ut i etern.
 
Dagboken fick åka på en gång, och det är lite synd. Jag tittar in på dem ibland, men nu tog de upp för mycket plats. Prylar/It också, sedan var Mat nära, men där dyker det upp lite väl mycket som är intressant så jag valde att ignorera trådar i ämnet istället. Särskilt evighetstrådarna. Det är också lite synd, för jag kikar in på dem då och då men nu ville jag mest göra utrymme så att mer intressanta trådar inte skulle försvinna ut i etern.
Tack för info.

Jag kan tycka att det kanske bara handlar om att vänja sig med att det är ett lite snabbare flöde och att man kanske måste klicka på Nästa någon längst ned på sidan.
Men jag förstå att att det kan ses som ett problem.

De som använder Nytt-knappen får rimligen upp ännu fler trådar.

Jag skall se om jag kan fixa till något som underlättar lite.
 
En nyfiken fråga, vilka prefix är det ni ignorerar?

Många. Dagbok, barn, typ alla djur som inte är hund, katt eller häst, ett par hästgrenar, annonser, företag, nyheter. Och ändå är flödet inte fullt optimerat i mitt tycke. Jag använder för övrigt Nytt-knappen som standard för att kolla vilka trådar som uppdaterats senast.
 
Tack för info.

Jag kan tycka att det kanske bara handlar om att vänja sig med att det är ett lite snabbare flöde och att man kanske måste klicka på Nästa någon längst ned på sidan.
Men jag förstå att att det kan ses som ett problem.

De som använder Nytt-knappen får rimligen upp ännu fler trådar.

Jag skall se om jag kan fixa till något som underlättar lite.

Jag inser att jag är kinkig. :D Det är lite trist att ha trådar på 'ignorera' bara tycker jag eftersom jag brukar titta in i de flesta då och då.
Majoriteten verkar ju nöjda, även om jag hakar på kören som gärna vill se 'dagbok' utanför det allmänna forumet. Det verkar vara fler.

Edit: Jag använder aldrig Nytt-knappen och surfar uteslutande på dator. Läser alltså varje delforum för sig och behöver inte ignorera prefix under de forum jag inte besöker.
 
Många. Dagbok, barn, typ alla djur som inte är hund, katt eller häst, ett par hästgrenar, annonser, företag, nyheter. Och ändå är flödet inte fullt optimerat i mitt tycke. Jag använder för övrigt Nytt-knappen som standard för att kolla vilka trådar som uppdaterats senast.
Ok, då är det egentligen bara Dagbok under Allmänt och sedan olika prefix över flera forum. Då ser jag det som om du använder ignorera på ett sätt som är specifikt för dig.
Jag ser inte att jag kan ändra något för att förbättra för dig utan att försämra för andra, om du har någon idé om detta får du gärna skriva.

En variant är att du går till "Välj ämne nedan"-rutan och klickar på de prefix du är intresserad av, problemet med det är att ibland är det fel prefix satt på vissa trådar.
 
Jag inser att jag är kinkig. :D Det är lite trist att ha trådar på 'ignorera' bara tycker jag eftersom jag brukar titta in i de flesta då och då.
Majoriteten verkar ju nöjda, även om jag hakar på kören som gärna vill se 'dagbok' utanför det allmänna forumet. Det verkar vara fler.

Edit: Jag använder aldrig Nytt-knappen och surfar uteslutande på dator. Läser alltså varje delforum för sig och behöver inte ignorera prefix under de forum jag inte besöker.
Jag och moderatorerna diskuterar just nu ett ev. Dagboks-forum och hur det skall göras för att bli så bra som möjligt.
 
Jag inser att jag är kinkig. :D Det är lite trist att ha trådar på 'ignorera' bara tycker jag eftersom jag brukar titta in i de flesta då och då.
Majoriteten verkar ju nöjda, även om jag hakar på kören som gärna vill se 'dagbok' utanför det allmänna forumet. Det verkar vara fler.

Edit: Jag använder aldrig Nytt-knappen och surfar uteslutande på dator. Läser alltså varje delforum för sig och behöver inte ignorera prefix under de forum jag inte besöker.
Jag använder buke som du- använder inte nytt-knappen, sitter vid dator, läser varje delforum för sig (eh... typ nästan bara allmänt så jag har missat en massa på fritid insåg jag för en tid sedan...:o) och tycker också att dagbok är malplacerad som det är nu.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Nu har jag jobbat på mitt jobb i två månader. Frågan är om jag har lärt mig så mycket som jag borde ha gjort eller för lite? Jag vet...
Svar
1
· Visningar
1 347
Senast: Enya
·
Samhälle Har jag tid (vilket jag har nu) vill jag gärna förstå in i minsta detalj innan jag tar nya beslut. Nu så ska jag flytta och för första...
Svar
15
· Visningar
2 111
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Som en person med flera hälsoproblem genom livet som vården inte har kunnat hjälpa, så har jag kommit att fundera en hel del över just...
2
Svar
30
· Visningar
4 515
Senast: TinyWiny
·
Övr. Hund Hundköpartankarna blir allt starkare. Det finns några saker som behöver kontrolleras och sen behöver jag komma fram till beslut. Tanken...
Svar
13
· Visningar
1 633
Senast: Blueberry
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp