Bukefalos 28 år!

Slaget om ridskolan! (ulvlek)

Idag kommer jag antagligen sitta framför datorn resten av kvällen, så blir ingen säkerhetsröst ikväll. Kan dock komma att bli ganska många om jag är kvar sedan, bara som en förvarning :)
 
Obligatorisk fråga!

vilken är er favoritridskolehäst genom tiderna och varför?

Jag var så liten när jag red på ridskola så jag minns knappt några hästar (alltså minns att det fanns hästar men inte direkt nån särskild). Men min allra första egna ponny fick väl fungera som "ridskolehäst" för mig. Ett litet russ jag fick när jag var 8 år. Gjorde alltid det man bad om och aldrig några "dumheter", supertrygg. Verkligen perfekta första ponnyn till en liten unge.
 
Jag håller på att däcka, så försöker rösta nu medan jag typ fortfarande är vaken.



Lobelias favorithäst hette Ramona, det låter som en feminin variant av Ramones! Och vet ni vad Ramones är?
Visa bifogad fil 48606
väldigt håriga! Ungefär som ulvar är. Jag tänker Lobelia kan ha försökt sig på en superdiskret vinkning till lyan om hon är det svarta fåret (slår vad om att killarna i Ramones var svara får under sin uppväxt också, som pricken över i:t!).

Superdiskret verkligen. Men det slinker inte förbi mina supetränade (supertrötta) falkögon (ser i kors).

Mistimed röstar på Lobelia
Tycker du att det gick bra senast du letade ond utanför lyan..? :angel:
 
😆 jag tänkte direkt jag såg nicket att det måste vara du, och sen när du frågade vad nåt betydde så insåg jag att det stämde :p
HAHAHA alltså 😂
Är jag känd här också för att fråga om vad ord betyder? Jag ORKAR INTE :D

Jag ska inte vara med i någon anonym-nick lek i alla fall :cautious: :rofl:
Du var så virrig att du bara inte kunde vara ulv :rofl:

Insåg också direkt på nicket att det var du, men hädanefter refererar jag till dig som heffa :D
Nej, som ulv skulle jag vara skitdålig. Skulle inte förvåna mig om jag lyckades röja lyan innan första DL :rofl: kanske därför jag aldrig varit ulv? Ingen LL vågar ha mig som ulv :D

Men jaaa :love: ni får GÄRNA kalla mig Heffa! Det är min absoluta favoritkaraktär i Nalle Puh, har ett gosedjur som heter Heffaklumpen men kallas Heffa också :heart
 
inser att jag hade så bråttom att jag glömde skriva ordentligt röstinlägg som man ska så skriver det nu
qitis röstar på Heffaklumpen
Motivering enligt det citerade
Varför skulle man som god inte vilja ha ut fåret? Tänker att fåret lägger ju en dold röst och den kan röra till det en del. Det borde väl ändå vara bättre med en dold röst (fifflarens) än två (fifflaren och fåret)?

Jag förstår inte riktigt varför det skulle vara viktigare att rösta ut ulvarna? Är det för att de käkar?
 
Dag DL1
15.58 Heffaklumpen röstar på Paddington
17.52 Artline röstar på hemlig
17.55 Mistimed röstar på Lobelia
18.04 qitis röstar på heffaklumpen

Paddington 1
hemlig 1
Lobelia 1
heffaklumpen 1
 
Kan det vara så att heffaklumpen är svarta fåret och använder inlägget ifrån hemlig för att visa sig? Det innebär då att hemlig är ulven . En ulv är mer intressant att få ut och jag ändrar ev. röst senare om det dyker upp något mer misstänkt.

artline röstar på hemlig
Jag tycker det är positivt när folk ändå försöker komma med teorier första dagen, och den första som röstar efter någon som skulle kunna vara får riskerar ganska ofta att få röster mot sig.

Oavsett, så skulle ju scenariot här kunna vara att Artline själv är ulv, och med det här försöker "ropa på" fåret att vinka lite diskret till henne? Eller så är Artline själv får och vill "protestera" mot att Heffa skulle kunna vara får genom att rösta på en hon vet inte är ulv?

Hedinn röstar på Artline
 
Jag fattar inte inläggen i tråden sen ang. detta. Finns bara döda goda bland åskådarna eller även folk som inte är med i leken alls?
Som jag har förstått det är läktarryttarna döda goda och åskådarna folk som inte är med i leken. Åskådarna påverkar inte leken alls, bara samtalar om den.
 
20.25 skrev paddis:
tja, själv gillar jag ju att ha lite "kött på benen" innan jag röstar på någon. Men det är ju jag det.....:angel:

20.30 skrev jag:

20.31 skrev heffa:
Jag gör i princip rena BOP:ar DL1 oavsett hur lång tid så för mig hade vi lika väl kunnat ha DL1 nu :angel:

Och nu säger hon att hon kan ha reagerat före mig men inte skrivit ut det.
Sen röstar Art på mig pga att heffa skulle försöka vinka till mig?
Och nu röstar hedinn på Art med lite samma tankar som jag.
 
Varför skulle man som god inte vilja ha ut fåret? Tänker att fåret lägger ju en dold röst och den kan röra till det en del. Det borde väl ändå vara bättre med en dold röst (fifflarens) än två (fifflaren och fåret)?
Jag hittar inget om att fåret lägger en dold röst?

Svarta fåret brukar inte han nån sån förmåga och står det i trådstarten så är jag fan halvblind?
 
HAHAHA alltså 😂
Är jag känd här också för att fråga om vad ord betyder? Jag ORKAR INTE :D

Jag ska inte vara med i någon anonym-nick lek i alla fall :cautious: :rofl:

Nej, som ulv skulle jag vara skitdålig. Skulle inte förvåna mig om jag lyckades röja lyan innan första DL :rofl: kanske därför jag aldrig varit ulv? Ingen LL vågar ha mig som ulv :D

Men jaaa :love: ni får GÄRNA kalla mig Heffa! Det är min absoluta favoritkaraktär i Nalle Puh, har ett gosedjur som heter Heffaklumpen men kallas Heffa också :heart


Jag gissade mig också snabbt till att det var du pga att du haft en lek om heffaklumpen.


Ett tips är att för ett anonymt nick är att inte ta något du gillar mycket eller är lätt att koppla till din person för då blir det inte särskilt anonymt.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 272
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 141
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 935
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 617
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp