Slår ihop

igbest

Trådstartare
Ponnyn (ett russto) jag tränar slår ihop undersidan av fram och bakhov (tror jag) vad kan jag göra åt det? Jag tror inte att hjälper med skalpers för hon har inte slagit sig på själva framsidan av hoven.
Sen har hon en rätt så rullig bakdel och har lätt för att falla över i galopp, vad göra åt det?
Hon är veterinärkollad efter att hon blivit rapporterad i två lopp. Inga anmärkningar. Ska tilläggas att hon är 5 år.
Hoppas att någon kan hjälpa mig.
 
Jag frågade ungefär samma sak tidigare i somras. HÄR är den tråden! :)
Fick några svar här då + att jag har hört mig omkring i omgivningen.
Min ponny har fått på sig ett par boots fram + att han numera går lindad bak - fast DET är nog inte därför... Och helt plötsligt går han som ett spjut! :) Han har hittat en högre växel, efter att ha legat på ungefär samma tempo de 3 senaste säsongerna... :)
Man kan tydligen även korta käken litegrann - men jag har inte gjort det för det går inte att göra fler hål... :crazy: Fast jag tror faktiskt inte att jag skulle lyckas ha den kortare ändå, för det är knappt jag lyckas haka dit den som den är nu - han vägrar ta upp huvudet högre...
Återstår bara att lyckas få honom att ge f*n i de KORTA galopperna i stallkurvan också.. Utan dem hade han nog vunnit (på nytt rekord med ca 10 sekunder) i stället för att bli diskad senast... :crazy:
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 308
Ridning Jag rider en Frieser som slår ihop bakhovarna väldigt mycket. Han slår så mycket att han sliter ner pälsen som är vid kronranden. Ibland...
Svar
5
· Visningar
1 092
Senast: Ace
·
Hästhantering Hej! Jag är lite hjälplös och vet varken in eller ut hur jag ska göra... Har en 12 årig valack som jag tävlat i hoppning med upp...
2 3
Svar
52
· Visningar
10 462
Senast: liiinnea
·
Hästhantering Min häst har personlighetsförändrats? Varning för långt inlägg Under det dåliga betet 2018 blev min häst på slutet arg när jag gick...
Svar
3
· Visningar
1 299
Senast: Vinur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Valp 2023 -den andra
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp