Slipa skärblad till klippmaskin

Bee

Trådstartare
Vet att man kan göra det...
Någon som vet hur man gör?!

Har hööks lilla klippamskin (förvånansvärt bra!!) var kan man annars få tag i nya blad till den?!

Sv: Slipa skärblad till klippmaskin

hur gör man om man vill göra det själv. Kan man det om man har tillgång till en ok verkstad??

Ingen aning. Lite dumt att exprimentera kanske. :crazy: hehe
Funkar den bra klippmaskinen från h**ks? Va kostade den? :bump:

Vi skickade det ån stans...kommer bara inte på vad det hette nu:devil: fåret nåt, jag startade nån tråd om det...kolla eller sök! Då får du tillbaka det på några dagar!

Ja den var förvånansvärt bra=)
kostade knappa 500kr. Galv klippte hästen som har medletjock päls.
Visst tar det lite längre tid än med en stor, men var helt ok...

Kan varmt rekomendera lyckliga fåret, som det är länkat till här ovan! Bara att posta iväg skären och de är tillbaka på några dagar! Och billigt tyckte jag att det var också!

Ok. Men den klarar av att klippa en hel häst i ett nafs??
Finns den frtf kvar?

hel häst i ett nafs var kanske å ta i. Klippte halva hästen på nån timme... vill du klippa hela hästen fort ofta är den nog inte att rekommendera. Men jag tycker den var toppen till det jag behöver.

Lämnade in mina på ett ställe som slipar skridskor. Kostade typ 300kr och blev super.

Liknande trådar

Utrustning Behöver investera i en klippmaskin men det är ju en djungel. Har använt en DeLaval CB35 som jag tyckte var trevlig och även en annan som... 2
Svar
20
· Visningar
776
Utrustning Jag behöver ett par nya ridbyxor men har inte längre någon koll på vad som är bra märken eller vilken typ som är bäst. Jag provade ett... 2 3
Svar
52
· Visningar
2 384
Senast: Silje
·
Utrustning Den här tiden på året är min häst, som många andra, väldigt skavkänslig. Hon får bland annat skav på halsen av tyglarna. Jag använder... 2
Svar
26
· Visningar
892
Senast: TinyWiny
·
Utrustning Nu har takluckan till min Thule Equilner från 2009 gett upp. Den ena plasthållaren, som håller upp luckan, har helt enkelt gått sönder...
Svar
3
· Visningar
240
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka