Slitvarg till bil, vad ska jag leta efter?

• Fordon
  • Trådstartare Trådstartare trofé
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 28
  • Visningar Visningar 1 529

Bukefalos 30 år!

Jag köpte min nuvarande bil för fem år sedan - en Volvo V70, årsmodell 2007. Den kostade mig 29 000 kr i inköp, har i dagsläget gått 33 000 mil. Om man slår ut det på de fem åren jag haft bilen, så har service+reparationer+däck (exkl däckbyte) kostat mig ca 1000 kr i månaden (mindre de första åren, lite mer de senaste åren). Enda gången jag inte har kunnat köra den har varit när jag glömt dörren öppen och dödat batteriet, när jag fått punktering etc.

Jag är väldigt nöjd med mitt köp. (och alla mina tre hundar får plats i den, även om baksätet också behöver användas ;) :p )

Jag köpte min nuvarande bil för fem år sedan - en Volvo V70, årsmodell 2007. Den kostade mig 29 000 kr i inköp, har i dagsläget gått 33 000 mil. Om man slår ut det på de fem åren jag haft bilen, så har service+reparationer+däck (exkl däckbyte) kostat mig ca 1000 kr i månaden (mindre de första åren, lite mer de senaste åren). Enda gången jag inte har kunnat köra den har varit när jag glömt dörren öppen och dödat batteriet, när jag fått punktering etc.

Jag är väldigt nöjd med mitt köp. (och alla mina tre hundar får plats i den, även om baksätet också behöver användas ;) :p )
Det låter som den jag bytte bort ungefär!

Jag är galet nöjd med min Skoda Octavia.
Vet inte hur lätt det är att hitta under 50 kkr dock?
Det kommer en och annan som ligger ca där. Hört många som är nöjda med Skoda men har en vän som var väldigt missnöjd med sin och bytte bort den.

Det där tycker jag ÄR jättedyrt 🤪 ! Vår AC har aldrig funkat och jag hade aldrig haft råd att lägga 10000 kr på den!
Med tanke på att det kan gå på 30-40.000kr att laga AC så är det billigt.
För oss stod valet mellan lagning eller ny bil. Då är 10.000kr inte så mycket pengar, eftersom en ny bil kostat ungefär 10 ggr den kostanden.
Utan AC går inte att köra med hundar i bilen vår till tidig höst.

Jag har kollat, det var tydligen ungefär allt som var trasigt och skulle gå på 30k+. Dessutom hos en billig verkstad. Med tanke på att bilen är värd 50-75(?) så lider jag några veckor under sommaren några år till 😅 jag hade varit beredd att betala 15-20 utan problem.. saknar min kyla, men jag behöver fler anledningar än så att byta bil, den är oerhört driftsäker och dessutom klassad som väldigt säker. 😊
Usch då!
Vi kan tyvärr inte åka utan AC med tanke på hundarna. Jag kan lida men dom får inte göra det!

Vi har en honda crv från 07! Rekomenderar en sådan, vi får in två tvillingvagnar i skuffen, tre barn bak vara två bakåtvända, både jag (184 cm) och min pappa (196 cm) kan åka i bilen samtidigt som alla barn och sitta hyffsat bekvämt! Min man är lite kortare än mig, därav att han inte blir nämnd just nu när jag tänker på utrymme 😂

Vi har en honda crv från 07! Rekomenderar en sådan, vi får in två tvillingvagnar i skuffen, tre barn bak vara två bakåtvända, både jag (184 cm) och min pappa (196 cm) kan åka i bilen samtidigt som alla barn och sitta hyffsat bekvämt! Min man är lite kortare än mig, därav att han inte blir nämnd just nu när jag tänker på utrymme 😂
Kanske ska kolla på den modellen ändå! Tack för input.

Liknande trådar

• Från stor bil till liten bil
  • Trumpen satte käppar i hjulet - vad ska man ha för bil nu?
  • Byta bil?
  • Bil

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka