Slowcooker

Potatis, sås och grönsaker skulle jag nog äta till. Antingen klyftpotatis eller kokt potatis.
Jag har ätit med ris till och gjort sås av skyn. Men det går säkert alldeles utmärkt med potatis :)

Vad bra! Sonen äter helst klyftpotatis eller potatismos. Han vägrar ris, couscous och liknande.
Smidigt att göra sås av skyn också :up:

Allra helst äter han pasta men det känns inte som en pastarätt :D
 
Recept? Bränner alltid fast i botten på vanlig gryta när jag gör så vore ju super om jag kunde använda slowcookern till det i jul så jag kan pyssla med annat och slippa hålla koll!

Jag använde det som står på crockpot.se:s sida. Rör om någon gång, och håll koll mot slutet, som det står fick jag hälla på mer vätska.

Jag gjorde på sojamjölk och sojagrädde. Fick kanske skrubba lite mer än vanligt vid disk, men verkligen mycket smärtfritt.
 
Jag använde det som står på crockpot.se:s sida. Rör om någon gång, och håll koll mot slutet, som det står fick jag hälla på mer vätska.

Jag gjorde på sojamjölk och sojagrädde. Fick kanske skrubba lite mer än vanligt vid disk, men verkligen mycket smärtfritt.
Jag använder också det som finns på crockpots hemsida. Funkar jättebra :) !
 
Puttar upp denna tråden istället för att skapa ny tråd.

Jag funderar på att köpa mig en slow cooker i sen julklapp till mig själv.
Men vilket märke ska man välja? Vad är bäst och pålitligast? Vilka funktioner är bra att ha? :)
Funkar en billigare varit från tex Jula eller ska man välja en dyrare? Jag vet ju inte om jag kommer tycka om slow cookern än.
Och sen när man ska använda den, går det att göra iordning allt med kött, grönsaker och kryddor på kvällen och starta på morgonen efter? Jag har inte tid att fixa med mat på morgonen innan jobb.

Många frågor men hoppas att få svar på nått iaf :)
 
Puttar upp denna tråden istället för att skapa ny tråd.

Jag funderar på att köpa mig en slow cooker i sen julklapp till mig själv.
Men vilket märke ska man välja? Vad är bäst och pålitligast? Vilka funktioner är bra att ha? :)
Funkar en billigare varit från tex Jula eller ska man välja en dyrare? Jag vet ju inte om jag kommer tycka om slow cookern än.
Och sen när man ska använda den, går det att göra iordning allt med kött, grönsaker och kryddor på kvällen och starta på morgonen efter? Jag har inte tid att fixa med mat på morgonen innan jobb.

Många frågor men hoppas att få svar på nått iaf :)
Jula funkar! Ja, gör iordning, ställ i kylen och starta på morgonen är inga problem!
 
Puttar upp denna tråden istället för att skapa ny tråd.

Jag funderar på att köpa mig en slow cooker i sen julklapp till mig själv.
Men vilket märke ska man välja? Vad är bäst och pålitligast? Vilka funktioner är bra att ha? :)
Funkar en billigare varit från tex Jula eller ska man välja en dyrare? Jag vet ju inte om jag kommer tycka om slow cookern än.
Och sen när man ska använda den, går det att göra iordning allt med kött, grönsaker och kryddor på kvällen och starta på morgonen efter? Jag har inte tid att fixa med mat på morgonen innan jobb.

Många frågor men hoppas att få svar på nått iaf :)
Jag har bara haft crock-pot så jag kan inte svara på om de billigare är lika bra. Crock-pot har i alla fall funkat utmärkt för mig.

Det som funkar att göra om man vill förbereda kvällen innan, är att göra i ordning alla ingredienser i påsar i kylskåpet och sedan bara dumpa i grytan på morgonen. Eller så ska det funka bra att göra i ordning allt i grytan och sätta in den i kylen. Fast det beror väl kanske lite på vad det är man tänker laga, kanske.
 
Puttar upp denna tråden istället för att skapa ny tråd.

Jag funderar på att köpa mig en slow cooker i sen julklapp till mig själv.
Men vilket märke ska man välja? Vad är bäst och pålitligast? Vilka funktioner är bra att ha? :)
Funkar en billigare varit från tex Jula eller ska man välja en dyrare? Jag vet ju inte om jag kommer tycka om slow cookern än.
Och sen när man ska använda den, går det att göra iordning allt med kött, grönsaker och kryddor på kvällen och starta på morgonen efter? Jag har inte tid att fixa med mat på morgonen innan jobb.

Många frågor men hoppas att få svar på nått iaf :)
Här har hon samlat lite råd och tips till den som precis har fått en crock-pot :) ! Kanske hittar du något bra där. Själv tänker jag prova den helstekta persiska kycklingen - det låt SÅ gott!!

http://lindasmathorna.se/
 
Jag har bara haft crock-pot så jag kan inte svara på om de billigare är lika bra. Crock-pot har i alla fall funkat utmärkt för mig.

Det som funkar att göra om man vill förbereda kvällen innan, är att göra i ordning alla ingredienser i påsar i kylskåpet och sedan bara dumpa i grytan på morgonen. Eller så ska det funka bra att göra i ordning allt i grytan och sätta in den i kylen. Fast det beror väl kanske lite på vad det är man tänker laga, kanske.
Jag har hört att grytan inte bör vara kylskåpskall när crock-poten startas, pga att det tar längre tid att få upp temperaturen och det är större risk för bakterietillväxt då.
 

Liknande trådar

Hemmet Förutom storkok, vad är era bästa hacks för en smidig/billig/tidssmart vardag? Bästa städhacks kanske? Har börjat intressera mig för att...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 104
Senast: Korven
·
  • Låst
Övr. Barn Jag stjäl ett inlägg från Anna Wahlgrens sida där en person berättar om sitt liv som icke-curlande mamma. Det skulle vara intressant att...
2 3
Svar
44
· Visningar
7 312
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp