Sluta amma

Tror det är individuellt och beror säkert på hur gammalt barnet är när man slutar, är det större minns det ju saker längre.
Slutade amma våra barn när de var runt 1,5 år och kommer ihåg att sonen fick syn på mina bröst när jag duschade någon gång rätt länge, typ ett halvår efter det. Tror inte han kom ihåg vad det var och själva amningen, men att han liksom förknippade dem med något mysigt för han såg jätteglad ut, pekade på dem o sa ”ååhhh mamma, gillar du dina magar?” :D:love:
Underbar kommentar:laugh::love:
 
Vi ammar vidare, 17 månader på lördag. Han har börjat förskola och jag bär dit och hem i sele och speciellt på vägen hem vill han tutta.
 
Lite uppdatering av tråden. Att sluta amma gick ju jättebra, men alltså ungen är helt bröstfixerad fortfarande. Han vill gääärna tutta och kan närma sig med munnen ibland om jag är bar om överkroppen. Han vill gärna lyfta på min tröja och titta och klämma. Det får han inte, utan han får klämma på min mage när han får det behovet. Men han ger sig inte. Han vill klämma på pappans bröst också, och vill gääärna gosa med min väninna. När brukar det här beteendet försvinna? Jag är inte sådär jätteblyg men igår deklarerade han för ett helt bord med middagsgäster att ”mamma har inte några bröst, hon har tuttar. Titta här är de” och lyfte på min tröja :o.
Hehe, är han som min dotter har du sisådär 2-2,5 år av tuttfixering framför dig (hon fyller 5 i november). :D Men hon håller sig åtminstone till mina och pappans tuttar, och det är oftast när hon är trött och gärna vid insomning. Hon berättar ofta att hon älskar dem och hon vill pussa på dem och klappa. Vi får väl se vad som händer när lillasyskonet dyker upp vilken dag som helst och förhoppningsvis ska amma...
 
Jag gissar att det är hormonerna som påverkar, men jag blir helt gråtfärdig av tanken på att han ev ska bli hysterisk när vi ska sluta amma. Jag gillar det, även om jag stundtals känner mig låst, och bebis får mat och trygghet av det.
Nu är han bara 3,5 månader så vi ska väl amma ett tag till, men just nu vet jag inte hur vi, jag, ska överleva avslut. Får läsa på om den där Jay Gordons metod tror jag.
 
Jag gissar att det är hormonerna som påverkar, men jag blir helt gråtfärdig av tanken på att han ev ska bli hysterisk när vi ska sluta amma. Jag gillar det, även om jag stundtals känner mig låst, och bebis får mat och trygghet av det.
Nu är han bara 3,5 månader så vi ska väl amma ett tag till, men just nu vet jag inte hur vi, jag, ska överleva avslut. Får läsa på om den där Jay Gordons metod tror jag.
Det måste ju inte bli dramatiskt. Min första slutade självmant vid nio månader. Han gillade mat så mycket :D Jag hade gärna hållit på längre.
Tvåan avslutade jag några månader innan hon fyllde två.
 
Jag gissar att det är hormonerna som påverkar, men jag blir helt gråtfärdig av tanken på att han ev ska bli hysterisk när vi ska sluta amma. Jag gillar det, även om jag stundtals känner mig låst, och bebis får mat och trygghet av det.
Nu är han bara 3,5 månader så vi ska väl amma ett tag till, men just nu vet jag inte hur vi, jag, ska överleva avslut. Får läsa på om den där Jay Gordons metod tror jag.
Som @SaraXX säger behöver det inte alls bli dramatiskt. :) Kanske vill ditt barn sluta självmant, kanske ammar du i över två år och har ett barn som det går att prata med på ett helt annat plan än en ettåring, kanske tröttnar du såpass att det enda du vill är att sluta. Det finns nog lika många scenarion som det finns ammande barn. :)
 
Jag gissar att det är hormonerna som påverkar, men jag blir helt gråtfärdig av tanken på att han ev ska bli hysterisk när vi ska sluta amma. Jag gillar det, även om jag stundtals känner mig låst, och bebis får mat och trygghet av det.
Nu är han bara 3,5 månader så vi ska väl amma ett tag till, men just nu vet jag inte hur vi, jag, ska överleva avslut. Får läsa på om den där Jay Gordons metod tror jag.
Jag va rädd att vår son skulle bli superledsen av att avsluta amningen (han ammade mycket, ofta och lääänge per gång) men när han va 7-7,5mån så slutade han självmant i takt med att han började äta mer och mer vanlig mat. Så jag håller med andra här som säger att det inte behöver bli nåt drama. Man får ta det som det kommer:)
 
Jag gissar att det är hormonerna som påverkar, men jag blir helt gråtfärdig av tanken på att han ev ska bli hysterisk när vi ska sluta amma. Jag gillar det, även om jag stundtals känner mig låst, och bebis får mat och trygghet av det.
Nu är han bara 3,5 månader så vi ska väl amma ett tag till, men just nu vet jag inte hur vi, jag, ska överleva avslut. Får läsa på om den där Jay Gordons metod tror jag.

Min dotter slutade självmant när hon var 7,5 månad ungefär. Hon älskade mat mer än mjölk :D
 
Hehe, är han som min dotter har du sisådär 2-2,5 år av tuttfixering framför dig (hon fyller 5 i november). :D Men hon håller sig åtminstone till mina och pappans tuttar, och det är oftast när hon är trött och gärna vid insomning. Hon berättar ofta att hon älskar dem och hon vill pussa på dem och klappa. Vi får väl se vad som händer när lillasyskonet dyker upp vilken dag som helst och förhoppningsvis ska amma...
Ajdå. Skulle ta en gullig bild på mormor och barnbarn när de badade i havet. Kommer hem och ser hur ungen har blicken rakt på hennes bröst och ser lite för glad ut. Igår försökte han dra ner min kompis baddräkt när hon var snäll nog att leka med honom i poolen. Lilla skitunge.

Tur i oturen så är min mage mjuk och gosig och verkar duga bra som substitut vid läggdags. Fast jag drar ju en gräns när han försöker suga på den O_o
 

Liknande trådar

Småbarn När har ni minskat eller nästintill slutat med vila? Sexåringen hade stort behov av vila och vilade tills han var typ tre. Men ena...
2
Svar
22
· Visningar
1 598
Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 899
Småbarn Jag behöver verkligen hjälp, kanske har du några tips? Jag har en son på 5 1/2 månad som sedan han var 3 1/2 månad vaknar en gång i...
2
Svar
33
· Visningar
2 821
Senast: soom
·
Gravid - 1år Som ni säkert hört mig beklaga mig över så sover sonen inte särskilt bra. Han vaknar på nätterna (varje/varannan timme) och börjar veva...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
10 226
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp