Bukefalos 28 år!

Slutet på året utmaning!

Förra veckan lyckades jag ändå få in tre yogapass, en promenad och så hade jag två kunder som hämtade hö så det blev en del lassande av höbalar (vi säljer lite småbalar, fast vi har pressat hårt i år så de väger 15 kg styck). Känner faktiskt redan mig bättre i ryggen så det är skönt. Ska ta mig tid nu på lunchen att köra ett yogapass också. Fast jag har skottat uppfarten på morgonen så jag fick en halvtimmas motion där :)
 
Kom av mig med läsningen... Alldeles för mycket telefonpillrande :meh: Nytt tag idag, är en novell i tidningen som jag vill läsa 😁
 
Jag är på! Jag är helt slut, så jag kör supersmått. 5 situps om dagen så kanske jag på sikt kan komma igång med träning igen. Jag skulle behöva lite magmuskler som kan avlasta ryggen.
Nu kommer jag med ett oombett råd, jag skriver att jag gör situps (du kanske gör samma?) men jag gör egentligen så att jag ligger på rygg, benen rakt upp och håller emot så gott det går med bålen medan benen faller rakt ner mot marken. (Jag vet liksom inte vad den heter. 🤷‍♀️)
Har man en mage så tar den emot om man ska göra situps, det blir liksom onödigt svårt att göra bålövning när det är något som fysiskt tar emot.
 
Nu kommer jag med ett oombett råd, jag skriver att jag gör situps (du kanske gör samma?) men jag gör egentligen så att jag ligger på rygg, benen rakt upp och håller emot så gott det går med bålen medan benen faller rakt ner mot marken. (Jag vet liksom inte vad den heter. 🤷‍♀️)
Har man en mage så tar den emot om man ska göra situps, det blir liksom onödigt svårt att göra bålövning när det är något som fysiskt tar emot.
Min mage är inte i vägen så det är lugnt för egen del. Upp kommer jag inte just nu men det går så småningom. Jag kom upp helt när jag vägde 50 kg mer än jag gör nu, det är musklerna som saknas.
 
Jag fick ändra på det jag hade bestämt typ direkt :laugh: Mina axlar, som är notoriskt spända till den grad att jag får huvudvärk av det, drog till med en riktig vända - så nu är min nya att jag ska göra mina axelövningar med gummiband varje dag! Och det har jag gjort!

Idag är sista dagen på dotterns simskola, så idag ska jag också bada och motionssimma medans hon har simskola :up:

Jag har också börjat fundera på om jag ska köra nån form av köpstopp antingen redan nu eller efter nyår. Jag har en längtan om att bygga en stuga, så jag lär spara ihop pengar till det + att jag vill vara mer miljömedveten och inte konsumera mer än nödvändigt + att jag typ hatar kapitalismen mer och mer :D
 
Nu kommer jag med ett oombett råd, jag skriver att jag gör situps (du kanske gör samma?) men jag gör egentligen så att jag ligger på rygg, benen rakt upp och håller emot så gott det går med bålen medan benen faller rakt ner mot marken. (Jag vet liksom inte vad den heter. 🤷‍♀️)
Har man en mage så tar den emot om man ska göra situps, det blir liksom onödigt svårt att göra bålövning när det är något som fysiskt tar emot.
Candlelight. 😊
 
Här ligger jag i sängen 21:20 och scrollar på telefonen trots att jag skulle stänga ner vid 20:00 enligt mina egna regler… :p Och absolut inget scrollande i sovrummet, nej just det… godnatt nu då 😬
 
Trots en kaosvecka har jag lyckats träna två gånger. Eventuellt har jag vrickat foten lite så vi får se hur det utvecklar sig. Men borde åtminstone kunna träna överkropp om den strular några dagar. :)
 
Äsch, veckan har inte gått som jag tänkt mig. Jag har haft noll energi efter jobb och har varken läst, målat eller tränat (på sätt jag planerat). Men jag har haft fler promenader om inte annat, och jag har inte druckit eller haft sug efter läsk, har inte ätit onyttigt, osv. Så små steg åt rätt håll även om det inte blivit riktigt enligt plan.
 
Lyckades precis få ihop mina träningstimmar denna veckan, trots förkylning och foglossning 😆. Blev mycket lågintensivt med olika typer av gummiband bortsett från ett ordentligt kettlebellpass. Fick ställa in dagens stigcykling med mtb-gänget (vågade inte trycka på konditionsmässigt med kombinationen förkylning och bebis i kroppen 😅).
 
Igår glömde jag göra mina övningar så det blev dubbelt upp idag. De första tio är nog några av de bästa jag gjort, tog en paus och kämpade mig igenom tio till. Men det blev gjort!
Imorgon har det gått 20 dagar sen jag började vilket betyder att jag kommer ha gjort 200 armhävningar! :banana:
Sjukt ändå.
 
Jag måste sluta dricka läsk, och äta bättre. Inte välja onyttiga val för en snabb kick när jag är trött. Inte köpa godis eller kakor. Mörk choklad går bra i lagom mängder dock. I övrigt vill jag få in en vana för att dricka shakes/smoothies till mellanmål.

Vad gäller träning vill jag få in en vana med yoga 1-2 ggr/veckan och träning med pilates-/medicinboll 1-3 ggr/vecka. Och hoppa hopprep 1ggr veckan.

Vill också läsa ett kapitel på en bok per dag. Och så vill jag måla/teckna en gång i veckan.

Det får duga för stunden. Jag börjar i myrsteg, men allt är bättre än inget :)
Måla teckna en gång i veckan och hoppa hopprep låter bra! Det ska jag prova :) (efter nyår ska jag göra yogautmaning en månad)
 

Liknande trådar

F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
5 196
Senast: zassoo
·
Fritid Jag har en fritidsaktivitet där jag tappat känslan av att det ska bli roligt. När jag väl är där och gör det så är det roligt och...
Svar
17
· Visningar
1 305
Senast: hollypolly
·
F
Tjatter SKEPP O'HOJ "Men kära nån, har hon helt tappat perspektiv om tiden?" funderar de redan invigda, som antingen deltagit i tidigare...
9 10 11
Svar
204
· Visningar
9 384
Senast: Fruentimber
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
14 597
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp