SM i lydnad och Agility 17-19 juni 2005

CA

Trådstartare
Är det någon här som ska dit?
Jag och Tara ska vara där lörd-söndag, ev. åker vi in och kollar på invigningen imorgon.

Sv: SM i lydnad och Agility 17-19 juni 2005

Jag ska vara där hela helgen! Början imorgon klockan 09.00, är nämligen något så fint som "banchef" på agilityn. Inte mer märkvärdigt än att jag typ ansvarar för att banorna byggs men det låter fint!
Så det blir en hel-helg för mig alltså!

okej, vad roligt :)
Har du med dig egen hund?

var ärdet nånstans??

på ryda sportfält. Kör igång kl 07.30 på lördag. samma tid söndag.

Vad spännande det var!
Alla agility-finalerna blev helt otroligt rafflande, inget var avgjort innan sista hunden gick i mål, vilket de 3 ledarna från första final-loppet blev lite väl medvetna om...
I large rev Paul Bjurehags Swinto SISTA hindret, han var to.m. guldmedaljer i typ 0.5 s, sen trillade bommen ner.... snacka om otur. Mer tur för Annica Aller och Ian som istället vann guld! :bow:
I medium tror jag att Tip (Eva Leandersson) rev första hindret och därmed förlorade guldet till en överlycklig Johanna Ehlin med Rulle! :bow:
I small blev det fel för ledaren Rose-Marie Ahlin med Kelly och istället vann Maria Ekström med Siri! :bow:

Helt klart tre väldigt värdiga vinnare, att hålla ihop det i så många lopp, med en massa publik, nerver och en otroligt varm sol, det är inte illa!

ja jag såg det med Swinto....åh vilken extrem otur att han skulle riva det sista hindret. Man led verkligen med Paul. Men han verkade nöjd med sin hund ändå.

Ja agilityn var verkligen bra och mkt spännande!

Liknande trådar

Övr. Hund Jag skrev här litegrann för att par år sedan men har sedan lång tid tillbaka bara läst i trådarna utan att skriva. Nu är det dock dags...
Svar
14
· Visningar
3 849
Senast: giovanna
·
Hundhälsa Hej! Min Malinois hane på 2.5år var ute ihop med två av dom andra hundarna varav ena är en schäfer på 36kg och han själv väger väll en...
Svar
10
· Visningar
2 707
Senast: Linda_A
·
Hundhälsa Hej! Min Australian kelpiehane på snart 6 år har varit skadad i över 2,5 månad och trots flera veterinär besök och nästan 2 månader på... 2
Svar
28
· Visningar
6 106
Senast: Linda_A
·
Tjatter Hela Buke bakar -julspecial! Årets julupplaga av Hela Buke bakar har celebert besök i form av de ökända brittiska domarna Paul... 47 48 49
Svar
977
· Visningar
36 596

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Smitare - hur gör ni?
  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

• Ofräsch häst?