Smäll på fingrarna

Igår kväll, fick jag veta att F skulle komma redan 9.30 idag... så jag tänkte kravla mig upp halv nio o kolla på lite Property brothers. Kvart över 8 ringer det på dörren och jag försöker fundera på om jag väntar på något paket. Men nej, in kommer en kvinna från hemtjänsten och jag säger glatt... "Oj redan!.". "Vad då redan" bemöts jag syrligt med "Jag SKA enligt mitt schema VARA här 8.18"...

Jag backade snabbt och bad om ursäkt för att jag existerade och försökte skämta. Stelt sa att jag givetvis är så tacksam för att hemtjänsten kommer alls... Hon lugnade ner sig och jag tror vi var sams när hon sa hej och gick... Jag måste säga att jag hellre är en person, en människa... än ett nummer på ett schema... men, det är jag det. jag betalar ju bara för hjälpen... Att vara människa, är kanske för mycket begärt då.

Dags att plocka, sortera kartonger och ta en sväng i diskhon innan hemstäd kommer kl 13.
 

Verkligen trist bemötande från hemtjänsten 🤨 jobbar själv på hemtjänst och vet att scheman kan hoppa hit och dit och ibland kommer en på tider som kunden inte förväntat sig kanske, men nog får man förstå då att kund kan bli lite ställd. Kram
 
Händer det ofta att dom kommer andra tider ? Isåfall kanske det är läge att prata med ansvarig. Det är trots allt ditt hem och även om du får hjälp och betalar för det så tycker jag inte det låter så trevligt att dyka upp på andra (?) tider än vad du fått info om.
 
Händer det ofta att dom kommer andra tider ? Isåfall kanske det är läge att prata med ansvarig. Det är trots allt ditt hem och även om du får hjälp och betalar för det så tycker jag inte det låter så trevligt att dyka upp på andra (?) tider än vad du fått info om.
Som Fijja skriver, så blir det schemaändringar emellanåt, men oftast stämmer de tider jag bett om... efter 9 på morgonen, då jag inte är människa på morgnarna, samt gärna efter 18.30 på kvällarna, OM jag skulle råka vara ute o ta en öl, eller vara hos mor o far en sväng.

Men det här, blev lite för överraskande, då jag är urkissnödig på morgnarna när jag slår upp ögonen. Att då bli överraskad av en ny person, pga sjukdom och omflyttningar som SKA dra på strumpor och bädda säng just då, när guldfiskar och gula ubåtar guppar fram mellan öronen.

Och som sagt, jag försökte bemöta uppvaknandet med ett leende och ett glatt ord. Men blev ganska fort nedtagen på jorden.

Och jo, jag är inte rädd för att säga ifrån, till den person i min ordinarie personal som är min kontakt med teamet och schemaläggare. Jag brukar också ta kontakt med schemaläggaren/gruppledaren själv. Då jag tycker att viss professionalism i bemötandet av kunderna ändå bör gälla. Det var inte så att jag kastade en brödkavel eller träsko på personalen..
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag hoppas på uppehållsväder i eftermiddag. Permon på laddning, spinnande katt i knät... Jag ska ta en sväng mot Hovsta i em (utan...
Svar
0
· Visningar
523
Senast: IngelaH
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Nej, att vara ny på ett jobb är verkligen inte min grej. Speciellt inte med den attityd mot en nyanställd som verksamheter har nu för...
Svar
13
· Visningar
3 153
Senast: Urigurien
·
Övr. Barn Hej kloka medsystrar. Jag känner mig helt slut som förälder, maka och människa. Just nu går den mesta av min energi åt till att gå upp...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
16 931
Senast: Sar
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Min skrivlust går i vågor, och lagom till att jag nu började känna att ebb håller på att vända till flod när det gäller min skrivklåda...
Svar
6
· Visningar
2 870
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp