Bukefalos 28 år!

Smal häst?

Sv: Smal häst?

Har ingen höanalys för att dom använder hösilage och hö från 8 olika vallar slagna 2 ggr...16 analyser kostar...
Men det är mkt lusern i det som han äter mest.
Han står på fri tillgång på hö/silage och 1 kg havre, 2 kg krafft luserpellets, 1 liter vetekli, betfor och 1 1/2 dl linfrö.
Han är kollad på mask men hade inget så han blev inte avmaskad nu.
Sadeln är specialtillverkad efter hans rygg och den ligger kalas.
Det känns som att han får faktiskt lite för mkt protein, men han har alltid varit svår att hålla hullet på även när han tävlade med..:crazy:

Tycker att han ser ok ut! Han är ju ett fullblodoch dom är ju oftas lite "tunnare" och kräver mkt protein. Tycker att din foderstat ser rätt ok ut. Ge sojaprotein samt lusern som tillskott ex.... Men som sagt, ser inte speciellt tunn ut!
Lycka till!
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag vet att det finns 1000 liknande trådar. Tro mig när jag säger att jag läst de allra flesta. Men… Tycker att detta är så svårt och...
Svar
4
· Visningar
751
Senast: MiniLi
·
Foder & Strö Är intresserad av hur ni gör med era ponnysar som inte går på 24 t-bete. Jag har mina på gräs ca 1 t om dagen, utöver detta får de hö; 3...
2
Svar
31
· Visningar
2 727
Utrustning Har ni tips på tävlingskavaj som passar till långa smala ungdomar? Ca 160 cm lång men väldigt nätt i kroppen så de flesta kavajer vi...
Svar
3
· Visningar
573
Senast: MiniLi
·
Utrustning Några tips om vart jag ska börja leta? Provade en prestige golden star i bom 37 som blev för smal. Har även lagt på en prestige hippos...
Svar
19
· Visningar
994
Senast: Anna-KarinO
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp