Sv: Smarta lösningar i sadelkammaren!!!
Finns en rätt stor sadelkammare i stallet som jag har för mig själv nu för tiden (fast stallägaren har lite grejer där oxå). Kan skriva upp vad som finns där, så får du kanske lite tips.
*Ett väggskåp där jag har stallapotek, smörjgrejer o sånt. Lättillgängligt. Under finns det lite småfack där man kan ha lite småplock, typ kniv, plastpåsar o sånt som kan va bra o ha.
*Under skåpet står 4 stooora plastbackar med lock där det är transportskydd, lite shabrak o sånt som ej används, shortchaps, säkerhetsvästar m.m.
*En diskbänk o i lådorna finns sporrar + en massa tränsdelar, tyglar, stigläder m.m. som ej används.
*Ett tävlingsskåp som är tomt till vardags, men om man vill kan man ju slänga in en hel del grejer där.
*En stor bokhylla (går från golv till tak) där jag har shabrak, paddar, lite förvaringslådor med småplock, broddlåda, klippmaskin, handdukar m.m.
*Ett bord, några stolar o en skön fåtölj. Perfekt att ha när man vill slappa en stund
*En garderob som jag e mkt nöjd med. Har 4 korgar i den (såna där man drar ut, vilar på skenor). I korgarna har jag lindor, paddar, massa smågrejer som reflexer, lite borstar, broddar m.m. Längst ner ligger ländtäcken o filtar.
*En lång "bräda" med träkrokar på, här hänger alla träns, hjälptyglar, bett, tyglar, longerlinor, grimmor, grimskaft, tömkörningsgjord o sånt. Bra att ha allting på samlat ställe!
*2 vanliga täckeshängare och en annan modell med 3 "armar" (svängbar)
*Förstås sadelhängare oxå.
*tvättkorg
*En lina som man kan hänga shabrak, täcken o sånt på så det torkar. Har även lite spikar i takbjälkarna som är lite hållbarare att hänga täcken på.
*Har oxå några "ankare-krokar" hängandes i taket, jättebra att ha tränsen på när man smörjer. Finns oxå en hopfällbar sadelbock på ex Börjes, en sån tror jag e väldigt smidig att ha sadeln på när man smörjer!
*några plastkorgar som jag hängt upp på en vägg, där slänger jag i sånt jag inte orkar ta hand om för tillfället, det kan va allt från skydd till handskar. Bättre man slänger det där än på golvet!