Bukefalos 28 år!

Smeknamn till hästen

Yona

Trådstartare
Jag ska förhoppningsvis skaffa en ny häst så småningom och den heter Primadonna men det är ganska långt och jag vill att hästen ska ha ett enkelt och gulligt smeknamn istället! Helst ska det låta lite som hennes riktiga namn också. Kom med förslag!
 
Håller med ovan att smeknamn kommer med tiden. Mina har vuxit fram. Kallade dem för typiska namn man kunde ta från deras riktiga namn men det har sedan blivit helt andra som dom passar mkt bättre i :)
 

Liknande trådar

  • Omröstning
Hästmänniskan 😟 Är det okej att kalla sin häst nånting annat än det uppfödaren namngett den? Min häst har ett kort, "ovanligt" namn i passet, efter...
4 5 6
Svar
119
· Visningar
10 334
Senast: sweep
·
Hästmänniskan Jag miste min häst akut för 2 mån sen. Världens snällaste, finaste och gulligaste kompis sedan 10 år tillbaka.Så älskad.Så saknad.❤️...
Svar
9
· Visningar
673
Senast: yamyam
·
  • Artikel
Hästnyheter Fredricson, D'Avicii och Honnör - det är några av namnen som allmänheten tagit fram på tidigare års Hela Sveriges Häst. Nu vill Beridna...
Svar
0
· Visningar
295
Senast: Gunnar
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 301
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Magsjuk hund
  • Tråden för spår
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

  • Häst
  • Hage
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp