Smidig men ändå stabil "sulky"?

feel

Trådstartare
Har en Emmaljunga CityCross som jag är supernöjd med, perfekt på promenader och klarar alla underlag. Men vill ha en till vagn att ha med tex när man ska och shoppa eller ut på resa (alltså som tar liten plats i bil och är smidig att ha med på typ flyg, tåg).

Det är alltså en ren stadsvagn jag är ute efter, behöver inte ha fullt liggläge men ska vara smidig och stabil (så den inte tippar omkull för att det är lite snö).
 
Sv: Smidig men ändå stabil "sulky"?

Vi har en Babytravel Bangkok:

babytravel_bangkok-514.jpg


Det är inte den allra minsta sulkyn, men när vi kände på dem så var den här den mest stabila. Inga problem att köra i snö eller med en hand, vilket kan vara svårt med de som har delade handtag.
I helgen var vi på hundutställning i Stockholm och hade med enbart denna vagn till vår ettåring, funkade jättebra. Den har fullt liggläge och hon sov hela dagvilan (ca 2 timmar) i vagnen utan problem. Jag har dock stoppat i en extra sittdyna i fårskinn, för jag tycker den känns hård att sitta i annars.
Hopfälld får den plats på golvet i baksätet på en V70 bakom en förare på 175 cm.
 
Sv: Smidig men ändå stabil "sulky"?

Vi har en Baby Jogger City Mini, och är otroligt nöjda.

Den är lite dyrare än många andra sulkys men i gengäld mer "rejäl" än de flesta, och har en maxvikt på 22,5 kg vilket är betydligt mer än de flesta.

Vår son som är 2,5 har haft den nu sen september förra året, och vi har använt enbart den sedan dess med något enstaka undantag (vi har även en Teutonia Lambda), dvs en hel vinter plus att han sover i den varje dag på förskolan och vi är jättenöjda. Vi har behövt byta framhjulet en gång (det gick på garantin), i övrigt har den fungerat finfint.

Vi hade som önskemål att den skulle gå att fälla ihop med en hand, helst även köra med en hand (vilket går utmärkt), ha en bra sufflett, vara lätt och bli liten ihopfälld.

Eftersom den har ett helt handtag så blir den "kvadratisk" istället för rektangulär ihopvälld, men väldigt platt.

Vi har den 3-hjuliga varianten, den finns nu även som 4-hjuling har jag sett.

Vår ser ut såhär, fast vi har en svart.

ImageHandler.ashx
 
Sv: Smidig men ändå stabil "sulky"?

Har provkört en liknande modell och den var hemsk, omöjlig att styra med en hand och levde sitt eget liv. Iofs var det kanske någon billigare variant.
 
Sv: Smidig men ändå stabil "sulky"?

Kikade lite på begagnade sådana (vill inte lägga så mkt pengar då det bara ska vara en andravagn), men de låg rätt högt i pris.

Har någon testat Emmaljunga Scooter, Brio Race? De såg rätt smidiga ut.
 
Sv: Smidig men ändå stabil "sulky"?

Vi köpte en sulky som heter avanti moving light när sonen var liten och den har funkat ok till dvs stadsresor men så fort det blivit någon millimeter snö har det väl inte direkt varit något att skryta över.

I övrigt så har vi också en city cross om vi verkligen varit upp över öronen nöjda över. Men nu behövde dottern en egen vagn (sonen har city crossen som dagisvagn) så vi valde att köpa en emmaljunga scooter och är faktiskt riktigt nöjd med den! Den har dock inte full liggläge men dottern sover som en prinsessa i den ändå så det spelar ingen roll. Liten och smidig och tar inte alls så stor plats. Detta göra att sulkyn den står bara i ett hörn och dammar!

Jag rekomenderar att sattsa på en rejälare, typ scootern! Mer användbar och rymlig till näst intill samma pris! :)
 
Sv: Smidig men ändå stabil "sulky"?

Jag skulle rekommendera en chicco liteway eller en maclaren sulky. De är helt klart bäst!
 
Sv: Smidig men ändå stabil "sulky"?

Vi köpte en sulky som heter avanti moving light när sonen var liten och den har funkat ok till dvs stadsresor men så fort det blivit någon millimeter snö har det väl inte direkt varit något att skryta över.

I övrigt så har vi också en city cross om vi verkligen varit upp över öronen nöjda över. Men nu behövde dottern en egen vagn (sonen har city crossen som dagisvagn) så vi valde att köpa en emmaljunga scooter och är faktiskt riktigt nöjd med den! Den har dock inte full liggläge men dottern sover som en prinsessa i den ändå så det spelar ingen roll. Liten och smidig och tar inte alls så stor plats. Detta göra att sulkyn den står bara i ett hörn och dammar!

Jag rekomenderar att sattsa på en rejälare, typ scootern! Mer användbar och rymlig till näst intill samma pris! :)

Vi har också haft en avanti moving light.. den var rätt kass!

Men att byta en city cross mot en scooter måste ju vara meningslöst! De är ju i princip likadana!!
 
Sv: Smidig men ändå stabil "sulky"?

Men att byta en city cross mot en scooter måste ju vara meningslöst! De är ju i princip likadana!!


Om man gillar city crossen men tycker den är aningen för klumpig och tar för stor plats så är scooter perfekt! Däremot tar den inte lika liten plats som en sulky men helt klart mindre än en city cross. Betydligt lättar till vikten också då det gäller att lyfta in och ur i bilen. Men enligt mig så är den betydligt mer prisvärd att köpa och vi väljer bort sulkyn helt nu när vi har scootern. Men det är min åsikt :D
 
Sv: Smidig men ändå stabil "sulky"?

Men en EL Scooter kan du väl knappast köra med en hand? Har man ett lite tyngre barn där får jag lägga halva min kroppsvikt på handtaget för att orka svänga runt. Ska du ha svängbart med en hand måste det väl vara svängbara hjul? Med svängbara hjul måste du inte lyfta vagnen för att kunna svänga.
 
Sv: Smidig men ändå stabil "sulky"?

Men en EL Scooter kan du väl knappast köra med en hand? Har man ett lite tyngre barn där får jag lägga halva min kroppsvikt på handtaget för att orka svänga runt. Ska du ha svängbart med en hand måste det väl vara svängbara hjul? Med svängbara hjul måste du inte lyfta vagnen för att kunna svänga.

??? feel frågade om någon hade en scooter och jag berättade om vad jag tyckte. Vet inte vad en hand hade med saken att göra? Sulkyn vi har är 3 hjulig och den går då inte heller att köra med en hand utan då sticker den åt ett annat håll...
 
Sv: Smidig men ändå stabil "sulky"?

Vi har en Chicco Liteway och är jättenöjda, har haft den sedan dottern blev 1 i juni. Använder inte vår Teutonia Fun alls längre.
Jag tycker att den är stabil, lättkörd och smidig att få med i bil/på buss. Dock inget för ojämna vägar direkt, men som stadsvagn är den ypperlig.

Vi köpte först en vagn av lika modell som den första, med dubbla framhjul, och avskydde den. Tyckte den var trögstyrd och jobbigare att köra än vår Fun.
 
Sv: Smidig men ändå stabil "sulky"?

Vi har två sulkys.
En Brio Spin och en Graco quattro sport (eller nåt)
Är supernöjd med båda.
Brion är jättestabil och svänger jättelätt, bra att köra med en hand.
Gracon är stabil med, men mindre lättstyrd, just för att det är dubbla hjul fram.
Båda har fullt liggläge. Inga extraprylar ingick i Brion. Men med Gracon ingick regnskydd, fotsäck, en liten babylift som man kan ha i vagnen när den är i fullt liggläge så drar man över sufletten till andra sidan så har man en citysulky med bebisen mot sig. Samt att det går att klicka i gracos babyskydd på sulkyn.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Jag behöver en barnvagn som tar så lite plats som möjligt ihopfälld. Den kommer att användas som stadsvagn, på resor osv. Kraven jag...
Svar
10
· Visningar
1 459
Senast: Brandgul
·
Övr. Barn Om några månader så kommer vår nya familjemedlem till världen och det börjar bli dags att ta tag i barnvagnsinförskaffandet. Men det är...
Svar
19
· Visningar
2 088
Senast: ako
·
Övr. Barn Jag har till vardags en Brio Happy som är perfekt här på landet, men den är rent hopplös när jag är hos min syster i stan då jag måste...
Svar
8
· Visningar
987
Senast: YaHilweh
·
Övr. Barn ... Finns den? Vi har en superbra Emmaljunga som promenerr flitigt men skulle vilja ha en liten smidig vagn att ha i bilen. Dock...
Svar
19
· Visningar
3 052
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp