Smileytest?

Sv: Smileytest?

Saknar också visslaren! Den var bäst!

:bow: ser ut som en creepy alien som kikar över planket till nudist-stranden..
:devil: får mig att tänka på mr t, ni vet han i a-team
 
Sv: Smileytest?

*Kl

Jag har inte kollat så noga än, men gamla :love: :eek: och :angel: saknar jag redan, jag önskar att de fanns ÖVERALLT!
 
Sv: Smileytest?

Mangafjanten i mig tyckte direkt att :devil: ser ut som den här:

Dabura%201.jpg


Och jag vidhåller att de gamla smileyrna var mycket tydligare, snyggare och bättre, buhu.
 
Sv: Smileytest?

:bow: ser ut som en creepy alien som kikar över planket till nudist-stranden..

Jag tyckte att den såg ut att klämma en finne i skrevet som jag skrev i vårföräldrar-tråden... Flera av de nya är inte alls lika tydliga som innan.
 
Sv: Smileytest?

KL

Själv tycker jag inte att :D :eek: :cool: och :grin: ger rätt känsla, de "funkar" liksom inte på samma vis längre, men såg att bland annat :love: och :angel: är tillbaka och jag hoppas det är för att stanna! :love:
 
Sv: Smileytest?

KL

Noooooooo! Jag som fullständigt älskar bukesmileysarna just för att de var så klockrena i sitt minspel, saknar dom på alla andra ställen och önskar ofta att jag hade dom i sms.

De nya är förvisso söte, och en del riktigt uttrycksfulla på sitt sätt, men.. Smirken! och gamla eek.... Kan vi inte få ha ALLA, nya och gamla? :) Vad jag främst inte gillar är att de har ett streck under sig, som jag gissar kanske ska vara en skugga eller så... Men jag tycker det är störande, som att jag felmarkerat med linjeringen.
 
Sv: Smileytest?

*KL*

:) och :eek: gillar jag klart bättre i sin nya form. :cry: , :mad: , och :grin: var mycket mer uttrycksfulla i den ursprungliga. :devil: och :angel: fungerade inte alls så å ena sidan är det skönt att de är tillbaka, å andra sidan gillar jag ju när det är ett enhetligt smileygalleri...

Jag är nog en av de där som inte går att göra nöjd. :p
 
Sv: Smileytest?

*kl*

Dom nya är ju hemska! (Gamla eek tack!)

Alldeles för stora, otydliga och.. Jag vet inte, färgglada? Älskade dom gamla, när jag använde MSN messenger tidigare så kopierade jag till och med in dom eftersom dom var bättre än dom dom fanns.

Nä, smileysarna är en del av bukes själ, låt dom vara. Tack.
 
Sv: Smileytest?

Jag föredrar dom gamla smileysarna! Dom nya ser visserligen gulliga ut med sina mjuka färger men många saknar känslan av ett starkt uttryck.

Dom som inte fungerar för mig är
:rofl:
:cry:
:confused:
:crazy: (crazy och confused är likadana!)
:cool:
 
Sv: Smileytest?

Som ni kanske sett har jag uppdaterat några av de ni och jag inte var nöjda med, jag har även lagt till några nya. :banghead: :sneaky: :yuck:
De har absolut inget med mitt nuvarande sinnestillstånd att göra.
Vi får se om jag är färdig nu. :devil:
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Smileytest?

De gamla är de absolut snyggaste och mest träffande smileys jag någonsin sett och använt på en hemsida. Därför har jag ofta kopierat dem, fotat dem och rekommenderat bukefalos när smileys kommit på tal.

Alltså är åsikten om de nya att nej, halvtaskiga smileys finns det tillräckligt av på exempelvis facebook (horribla). Även där har jag ofta skrivit att jag önskar att bukefalos smileys (de gamla) borde vara standard precis överallt, eller helt enkelt använt : angel : osv även på facebook.

Med andra ord: Byt tillbaka!
 
Sv: Smileytest?

Ja, ja och återigen ja. Som fler andra sagt: På tiden man hade MSN satt jag och lade in varenda en av Bukes smileys för att de slog MSNs egna stora, fula, plottriga, skrikiga, barnsliga otyg till smileys. Nu är ju Bukes egna plötsligt värre än dem, de kan närmast liknas vid de där störiga sakerna som ibland dyker upp och skriker "HELLO!!!" i reklambanners på mindre nogräknade sidor.

Det här ger bara allt ett så oseriöst intryck. Hur fan ska man orka läsa en text där någon använder en enda smiley nu utan bildblockerare liksom, det ser ju ut som något från en dejtingsida där alla smileys ska vara snuttepluttegulliga och skitstöriga. Bu.

(Ja, jag är tydligen så engagerad i Buke att jag blir genuint bestört och irriterad över ett smileybyte. Nivå på liv: -5,2.)
 
Sv: Smileytest?

Jag vill också ha de gamla kvar! De nya känns helt fel, jag kan inte uttrycka mig längre..
 

Liknande trådar

Tjatter Är det någon mer om kollar på Gift vid första ögonkastet Australien? Vad tycker ni om det annorlunda upplägget? Jag tror jag gillar det...
Svar
11
· Visningar
324
Senast: hundtant
·
Tjatter Jag tycker det händer mig märkligt ofta att folk jag inte känner börjar prata med mig som om de kände mig. Nu har jag ett väldigt bra...
2
Svar
23
· Visningar
1 304
Senast: Rosett
·
Utrustning Har precis skaffat en Kemnevall Theia och den har mer framskurna kåpor än jag är van vid på dressyrsadlar. Mina Mattes dressyrschabrak...
Svar
2
· Visningar
246
Senast: peperoni2
·
Utrustning Under alla år har jag varit väldigt och fullständigt övertygad om att alla hästar kan/bör/ska gå på vanliga enkla bett. Nu har jag två...
2 3
Svar
55
· Visningar
4 539
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp