Sminktråden II

Vad har du för önskemål om prisklass, vilken hudtyp har du, vart den ska täcka (under ögonen eller i ansiktet) ?

Prisklass gärna inte allt för dyr, haha :D Men hellre något dyrare om det är bra grejer, dock inte de allra dyraste märkena för då blir min plånbok så ledsen. Bra svar :angel:

Jag har blandhy med fet t-zon, vill främst ha en som täcker under ögonen (men tar gärna tips på concealer för ansiktet också!). Problem jag haft tidigare är att det blir kakigt och dålig "blending", smälter inte in helt enkelt.

Prisklass gärna inte allt för dyr, haha :D Men hellre något dyrare om det är bra grejer, dock inte de allra dyraste märkena för då blir min plånbok så ledsen. Bra svar :angel:

Jag har blandhy med fet t-zon, vill främst ha en som täcker under ögonen (men tar gärna tips på concealer för ansiktet också!). Problem jag haft tidigare är att det blir kakigt och dålig "blending", smälter inte in helt enkelt.

När vi ändå talat Nyx i tråden så är jag förvånad över hur trevlig deras HD concealer var, trots att den kostar under hundra spänn,

Eleven har nyx :). Även jfr.se som bör vara pålitlig eftersom nyxcosmetics.se (som just stängt sin hemsida) hänvisar dit. Jag litar inte på cocopanda, har hört folk som fått falska produkter därifrån och de är inte auktoriserade återförsäljare så jag håller mig undan den sidan.

Har nu kollat alla sidorna, men ingen hade just den eyelinern :( buhuu.

Jag fick hem en liten palett från theBalm idag, älskar'n. För första gången någonsin sitter skuggorna kvar på ögonlocken. :D Dock är utbudet lite klent hos det flesta nätbutiker, feelunique.com verkar ha flest och billigast grejer, är det någon som har erfarenhet av den sidan?

Jag fick hem en liten palett från theBalm idag, älskar'n. För första gången någonsin sitter skuggorna kvar på ögonlocken. :D Dock är utbudet lite klent hos det flesta nätbutiker, feelunique.com verkar ha flest och billigast grejer, är det någon som har erfarenhet av den sidan?

Feelunique är toppen! Har beställt från dem i flera år. De har garanterat äkta produkter och toppen kundservice. Det går relativt fort för att vara från utlandet, jag brukar ha mina produkter på ca 1 vecka. De är en europeisk sida med skickar från jersey som inte är inkluderat i eu, så det KAN förekomma en tullavgift (jag har fått det en gång på säkert 20 beställningar). Men får du det så kontaktar du bara dem så betalar de tillbaka hela tullavgiften till dig direkt, det går på en dag eller två. Enda företaget jag hört talas om som har den policyn ;)

En bra budgetconcealer tycker jag är Maybellines FIT me! Den är toppen under ögonen om du inte blir oljig där, då den verkligen ger fukt och är lätt att blanda ut och smälter in fint i huden. Inte lika toppen på oljig hy. Inte superhög täckning men ett naturligt resultat. Kostar ca 99 kr och finns på de flesta ställen som säljer smink, lindex, cubus, HM, kicks, åhlens osv.

Vill du ha något som verkligen täcker rekommenderar jag MAC Pro longwear concealer. Den passar de flesta hudtyper och är TÄCKANDE men har ändå en väldigt tunn konsistens som är lätt att blanda ut. Lite går verkligen långt och enda problemet med den är att ett pump (den kommer i en liten pumpflaska) är alldeles för mycket för de flesta. Man kan lära sig att pumpa ut "halvpump" haha, det gör jag, men vissa har en liten burk brevid som de pumpar i så de kan använda den därifrån med en pensel eller så för att inte slösa produkt. Jag har den både under ögonen och i ansiktet (men olika nyanser) och det funkar bra för mig med torr hy. Den brukar som sagt fungera bra på de flesta hudtyper! Den kostar runt 180 kr för 15 ml. Finns på kicks.se eller maccosmetics.se :)

Feelunique är toppen! Har beställt från dem i flera år. De har garanterat äkta produkter och toppen kundservice. Det går relativt fort för att vara från utlandet, jag brukar ha mina produkter på ca 1 vecka. De är en europeisk sida med skickar från jersey som inte är inkluderat i eu, så det KAN förekomma en tullavgift (jag har fått det en gång på säkert 20 beställningar). Men får du det så kontaktar du bara dem så betalar de tillbaka hela tullavgiften till dig direkt, det går på en dag eller två. Enda företaget jag hört talas om som har den policyn ;)
Kanon, tack!! Då blir det en beställning imorn och ärtor och nudlar månaden ut :angel::D

Hej hallå! Jag är sugen på något som kan lyfta vardagssminkningen så man känner sig sådär lite extra nöjd. Jag har en väldigt simpel, försiktig stil när jag jobbar, använder bara en BB cream, mascara och fyller i brynen. Kommer kanske skaffa mineralfoundation från Tikei som jag gillar och som känns lite roligare. :)

Vad använder ni för att känna er extra nöjda/fina? Såväl märken som produkter. :) jag är som sagt lat men vissa dagar/perioder vill jag lite mer. Har just nu upptäckt hur jag passar i mörka, röda nagellack så är lite sugen på att utveckla lite. :)

Hej hallå! Jag är sugen på något som kan lyfta vardagssminkningen så man känner sig sådär lite extra nöjd. Jag har en väldigt simpel, försiktig stil när jag jobbar, använder bara en BB cream, mascara och fyller i brynen. Kommer kanske skaffa mineralfoundation från Tikei som jag gillar och som känns lite roligare. :)

Vad använder ni för att känna er extra nöjda/fina? Såväl märken som produkter. :) jag är som sagt lat men vissa dagar/perioder vill jag lite mer. Har just nu upptäckt hur jag passar i mörka, röda nagellack så är lite sugen på att utveckla lite. :)

Eyeliner?
Ögonskugga?
Rouge?
Highlighter?
Läppstift?

Jag kör en ganska standard "bas", foundation, bronzer och allt det där, men brukar variera min ögonskugga och eyeliner. Vid vardagsmake har jag ganska diskreta färger, inget som står ut direkt, fortfarande glittrigt dock :love: men sen vid fest och liknande tar jag nån lite mörkare, glittrigare och gör nått snyggt, och lägger på eyeliner. Ganska simpelt men det blir ändå ett litet lyft :)

Rouge och highlighter kommer man långt på tycker jag :)

Eyeliner?
Ögonskugga?
Rouge?
Highlighter?
Läppstift?

Jag kör en ganska standard "bas", foundation, bronzer och allt det där, men brukar variera min ögonskugga och eyeliner. Vid vardagsmake har jag ganska diskreta färger, inget som står ut direkt, fortfarande glittrigt dock :love: men sen vid fest och liknande tar jag nån lite mörkare, glittrigare och gör nått snyggt, och lägger på eyeliner. Ganska simpelt men det blir ändå ett litet lyft :)

Rouge och highlighter kommer man långt på tycker jag :)

Tack för era tips! Inser att det var en väldigt bred fråga. ;) en bättre fråga kanske vore, vem ska man googla för att hitta bra tutorials med vardagssminkningar? Måste lära mig att hantera ögonskuggor och eyeliners på riktigt!

@Chili

Jag listar ett gäng av de jag gillar på youtube. De flesta har både vardagssminkningar och mer dramatiska.
Bara att söka på deras namn på youtube så kommer deras kanaler upp :)

EssieButton
Lauren Curtis
Kathleen lights
Tanya Burr
Emily Noell
Tati (glamlifeguru)
Fleur the force
Jaclyn Hill
MakeupGeek
Nicole Guerriero
NikkieTutorials
Pixiwoo
Teni Panosian
Wayne Goss

Annars kan du bara söka på "every day makeup tutorial", "easy eyeshadow look", "makeup for beginners" tex så kommer det upp hur många som helst!

@Chili

Jag listar ett gäng av de jag gillar på youtube. De flesta har både vardagssminkningar och mer dramatiska.
Bara att söka på deras namn på youtube så kommer deras kanaler upp :)

EssieButton
Lauren Curtis
Kathleen lights
Tanya Burr
Emily Noell
Tati (glamlifeguru)
Fleur the force
Jaclyn Hill
MakeupGeek
Nicole Guerriero
NikkieTutorials
Pixiwoo
Teni Panosian
Wayne Goss

Annars kan du bara söka på "every day makeup tutorial", "easy eyeshadow look", "makeup for beginners" tex så kommer det upp hur många som helst!

Tack för tipsen! Kollade runt lite igår och fick flera idéer :)

Min blick på sminket: Det är roligt och det finns så många tjejer som har så sjukt fina sminkningar! :nailbiting: Men jag dras själv från att använda det förutom när man vill vara mer festlig just för att jag tror att det är dåligt för hyn... (vilket det kanske är). Känns som att jag kommer få rynkor snabbare och sånt... :cry: Men så går man där med för liten sömn och mörker under ögonen.

Brukar ni sminka hela ansiktet till vardagen eller hur gör ni som sminkar er?:bump:

Min blick på sminket: Det är roligt och det finns så många tjejer som har så sjukt fina sminkningar! :nailbiting: Men jag dras själv från att använda det förutom när man vill vara mer festlig just för att jag tror att det är dåligt för hyn... (vilket det kanske är). Känns som att jag kommer få rynkor snabbare och sånt... :cry: Men så går man där med för liten sömn och mörker under ögonen.

Brukar ni sminka hela ansiktet till vardagen eller hur gör ni som sminkar er?:bump:
Jag sminkar mig aldrig till vardags. Jobbar skift och börjar mellan 03 och 5.30, prioriterar att sova. :p Nu på vintern behöver jag dessutom smörja mig 3-4 gånger om dagen, och då funkar det ju inte riktigt med smink.

kl
Har plöjt youtube senaste dagarna, upplever att många liksom gör bak och fram numer? :D Börjar med ögonmake och går sen på basen. En annan fick ju lära sig att basen var döviktig att göra först. Hur gör buke?

Det beror på humör, hur mycket sömn jag fått, vilken tid jag måste gå hemifrån, vad jag ska göra på dagen osv osv. Ibland har jag inget alls, ibland bättrar jag bara på lite under ögonen och runt näsan och så lite mascara, ibland går jag all in med foundation/cc cream, fixa ögonbryn, ögonskugga, bronzer/rouge, mascara och läppstift/läppglans. Den vanligaste sminkningen är cc cream, fixa ögonbryn (fyller i lite med en skugga och fixerar med bryngelé), mascara och lite rouge.

Jag sminkar mig aldrig till vardags. Jobbar skift och börjar mellan 03 och 5.30, prioriterar att sova. :p Nu på vintern behöver jag dessutom smörja mig 3-4 gånger om dagen, och då funkar det ju inte riktigt med smink.
Ah okej jag förstår! Får man fråga varför du behöver smörja in dig extra mycket på vintern? Är det på grund av den torra luften?

Det beror på humör, hur mycket sömn jag fått, vilken tid jag måste gå hemifrån, vad jag ska göra på dagen osv osv. Ibland har jag inget alls, ibland bättrar jag bara på lite under ögonen och runt näsan och så lite mascara, ibland går jag all in med foundation/cc cream, fixa ögonbryn, ögonskugga, bronzer/rouge, mascara och läppstift/läppglans. Den vanligaste sminkningen är cc cream, fixa ögonbryn (fyller i lite med en skugga och fixerar med bryngelé), mascara och lite rouge.
Tack för svaret! :D Najs!! :up:

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har kommit till det läget i min rehabilitering att jag ska cykla för att träna benmuskler. Det fanns ingen begagnad motionscykel i...
Svar
8
· Visningar
466
Senast: Rie
·
Kropp & Själ Jag vet att det finns trådar på ämnet men jag vill ändå ha en till. Mitt hår är alltid torrt och tråkigt. Jag använder schampokakor och...
Svar
11
· Visningar
532
Senast: Raderad medlem 142658
·
Kropp & Själ Som jag nämnde i en annan tråd har min man lunginflammation. Vi närmar oss 20 dagar med feber, kraftig hosta, flämtande andning och... 2
Svar
25
· Visningar
1 934
Kropp & Själ Jag har funderat lite på det här med att tappa intresse för något, vad är det egentligen som händer i kropp och själ när ett intresse...
Svar
11
· Visningar
1 314
Senast: Soapbubble
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken ras passar mig?
  • Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈