Sminktråden

Jag stämmer in i hyllningskören för Anastasia Beverly Hills. Jag har både Soft Glam och Modern Renaissance av de neutrala och personligen föredrar jag Soft Glam. Jag köpte mina för ca halva priset jämfört med vad de kostar i Sverige, på ABH:s egna hemsida och under någon kampanj. Tull ingick när jag beställde, men det kan ha ändrat.

Om man vill ha en lite mer smidig palett med väldigt bra och lättjobbade skuggor kan jag rekommendera Natasha Denonas minipaletter. ND gör stora paletter också, men jag äger bara två små.

ABH och ND är överlägsna jämfört med andra märken jag testat genom åren, men jag är ingen Grääs som äger 300 paletter precis 😅 Grääs är för övrigt också väldigt förtjust i ABH och ND.
Herregud, jag både hatar och älskar att jag blivit så förtjust i ND. Har också bara små paletter, skulle nog aldrig lägga de pengarna på en stor + gillar mindre format. Sedan är mitt intryck att folk överlag tycker att ND skapar mindre fallout än ABH?
 
Herregud, jag både hatar och älskar att jag blivit så förtjust i ND. Har också bara små paletter, skulle nog aldrig lägga de pengarna på en stor + gillar mindre format. Sedan är mitt intryck att folk överlag tycker att ND skapar mindre fallout än ABH?

Kanske lika bra att jag valde en mini-ABH framför en liten ND sist. Risken att man blir beroende och går in i Pokémon-mode (Gotta catch 'em all!) känns överhängande. :D
 
Herregud, jag både hatar och älskar att jag blivit så förtjust i ND. Har också bara små paletter, skulle nog aldrig lägga de pengarna på en stor + gillar mindre format. Sedan är mitt intryck att folk överlag tycker att ND skapar mindre fallout än ABH?
Där håller jag nog med. Jag gör alltid ögonen först när jag gör en full ögonsminking och då störs jag inte av fallout, men till vardags brukar jag bara svepa en skugga i globlinjen efter att jag gjort basen och då väljer jag hellre ND.
 
Kanske lika bra att jag valde en mini-ABH framför en liten ND sist. Risken att man blir beroende och går in i Pokémon-mode (Gotta catch 'em all!) känns överhängande. :D
Haha, jag antar det. Men jag tror att det är svårt att slå ND vad gäller matta skuggor vad gäller att vara lättarbetade, puderskuggor men ändå krämiga och alldeles alldeles underbara. :angel: Annars tycker jag att Huda Beauty är trevliga. Jag har av oklar anledning inte känt något sug efter ABH, vilket känns lite märkligt.
 
Där håller jag nog med. Jag gör alltid ögonen först när jag gör en full ögonsminking och då störs jag inte av fallout, men till vardags brukar jag bara svepa en skugga i globlinjen efter att jag gjort basen och då väljer jag hellre ND.
Och jag varierar mig egentligen inte så mycket, och är dessutom dålig på att ändra steg i sminkningen som i att ta ögonen först, åtminstone vid tillfällen då man vill se extra piffig ut. Då blir det lätt fel, haha.

Vilka mini ND har du?
 
Där håller jag nog med. Jag gör alltid ögonen först när jag gör en full ögonsminking och då störs jag inte av fallout, men till vardags brukar jag bara svepa en skugga i globlinjen efter att jag gjort basen och då väljer jag hellre ND.
Vad är fallout?
Mvh nybörjaren
 
Någon som testat got2be eller Nyx brynwax?

Jag är inte riktigt nöjd med det jag testat hittills: Anastasias brow freeze (funkar bra i början sen torkar den ut och blir dålig), W7 dupe håller absolut inte brynen på plats, Depends färgade funkade okej men inte perfekt.
 
Att pudret faller ned från borsten när du sminkar dig. Typ du tar på ögonskugga så hamnar en hel del under ögonen. Inget problem om du gör ögonen först men störigt om du gjort hela din bas och sen måste ta bort fallout och riskera att förstöra basen.
Aha, tack!
Så man ska göra ögonen först? Sen resten?
 
Aha, tack!
Så man ska göra ögonen först? Sen resten?

Om jag använder mörka ögonskuggor så använder jag en bit toapapper under ögat om jag redan gjort basen 😅. Det "riktiga" sättet är att sätta löst puder under och sen borsta bort, men jag har då aldrig fått till det knepet.

Jag föredrar att göra ögonen sist, men jag sätter på smink i den ordning jag tycker är viktigast för just mitt ansikte, om det är så att jag får slut på tid eller tålamod.

Jag gör basen (solskydd och lätt foundation), korrigerar ögonbrynen (mina ögonbryn är mörka men dom är kusiner istället för systrar haha), lite krämrouge för att tricksa till att se piggare ut, sen om jag orkar gör jag ögonen. Men mina fransar är svarta så jag "måste inte". Sist lite puder, jag har gärna lite glow men klarar inte riktigt full koreansk chok chok haha (dvs blank).

Har man fin hud och ljusa fransar kan det ju vara mer logiskt att börja med ögonen.
 
Aha, tack!
Så man ska göra ögonen först? Sen resten?
Man kan göra som man vill. Jag gör ögonen först vid mer färglada eller dramatiska sminkningar men vill jag ha snabbt och neutralt gör jag basen först för dels använder jag inte lika mycket skugga så det riskerar att trilla ner massor under ögonen när man håller på och dels är det lättare att torka rent innan man sätter på basen.
 
En produkt jag gillar när jag snabbt vill se lite piggare ut och få lite färg (förutom bronzers då) så är physicians formulas blush "pink sands". Det är en rouge som går i rosa nyanser och har lite skimmer i. Jag brukar svepa den över kindbenen och ibland lätt över pannan också.
 
Funderar på en palett från BareMinerals som såg lagom ut och hade färgerna jag är ute efter. Har någon provat ögonskuggor från dom?
 
Någon som vet hur milanis och morphes ögonskuggor är? De hade båda några paletter som såg väldigt lockande ut.
 
Någon som vet hur milanis och morphes ögonskuggor är? De hade båda några paletter som såg väldigt lockande ut.

Jag har en liten och en större Morphe-palett och är väldigt nöjd med hur de presterar. Här en en basic sminkning med Morphe-skuggor.

Screenshot_20230417_192159_Gallery.jpg
 
Jag har en liten och en större Morphe-palett och är väldigt nöjd med hur de presterar. Här en en basic sminkning med Morphe-skuggor.

Visa bifogad fil 117133

Morphe är inget vidare, Milani har jag inte testat men deras rouge etc är bra!

Har två stora paletter från Morphe som jag använder konstant.
Okej, lite olika bud här då 😂 men jag antar att de borde vara helt okej då åtminstone, tycker att de oftast har kunnat hittas till hyfsat bra priser.
 
Någon som testat got2be eller Nyx brynwax?

Jag är inte riktigt nöjd med det jag testat hittills: Anastasias brow freeze (funkar bra i början sen torkar den ut och blir dålig), W7 dupe håller absolut inte brynen på plats, Depends färgade funkade okej men inte perfekt.
Jag har got2glued brows, föredrar helt klart den framför anastasias brow freeze.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 611
Senast: Tofs
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Egentligen förstår jag inte hur jag kunde komma på tanken… Det är trots allt emot mina principer… Det började med att jag har anmält...
Svar
6
· Visningar
1 785
Senast: AraSlei
·
Kropp & Själ Konstig rubrik, men det är en fråga som gnagt i mig sedan en tid tillbaka. Hur ska en bära sig åt för att ge upp något som en inte själv...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
18 012
Senast: sorbifolia
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Nej, att vara ny på ett jobb är verkligen inte min grej. Speciellt inte med den attityd mot en nyanställd som verksamheter har nu för...
Svar
13
· Visningar
3 152
Senast: Urigurien
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp