Sminktråden

Jag vill ha den som heter Naked 3 och färgkombon är perfekt. Jag har köpt något liknande från Maybeline (the nudes) tidigare, men tycker det krackelerar väldigt lätt.
Har du tips på någon annan?
Kolla in märket W7, essence och Catrice på Lykos hemsida. Extremt billiga men bra ögonskuggor med mycket pigment! Annars brukar en hel del paletter säljas på Tradera så du kan lägga in en bevakning på just den du vill ha där. Köpte nyligen en helt oanvänd från LH cosmetics där för mindre än halva priset.
Jag har bland annat denna från essence som går i lite samma toner som Naked 3, kostar 52kr. Finns även en Nude edition som är jättesnygg den med.

essence-the-rose-edition-ogonskuggspalett-20-2434-397-0000_1.jpg
 
Tycker smink är kul och glad jag hittade tråden. Passar på att tipsa om Andrea Ali på youtube om man tycker om att se på smink tutorials (på engelska) ☺️
 
Kolla in märket W7, essence och Catrice på Lykos hemsida. Extremt billiga men bra ögonskuggor med mycket pigment! Annars brukar en hel del paletter säljas på Tradera så du kan lägga in en bevakning på just den du vill ha där. Köpte nyligen en helt oanvänd från LH cosmetics där för mindre än halva priset.
Jag har bland annat denna från essence som går i lite samma toner som Naked 3, kostar 52kr. Finns även en Nude edition som är jättesnygg den med.

essence-the-rose-edition-ogonskuggspalett-20-2434-397-0000_1.jpg
Tack för tipset! Jag har tittat på dem tidigare men tänkt att man får det man betalar för.

Halvt kl
Nu är det så att jag ska på bröllop och slängde alla mina gamla trasiga ögonskuggor i helgen för jag hade glömt bort det. :banghead:
Så planen är att handla på Kicks imorgon.
Funderar då på denna som är liknande.

Jag hade velat använda vit kajal på vattenlinjen, hur gör man för att den inte bara ska lägga sig under ögat efterhand?
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20230425_190608_Chrome.jpg
    Screenshot_20230425_190608_Chrome.jpg
    81,4 KB · Visningar: 53
Tack för tipset! Jag har tittat på dem tidigare men tänkt att man får det man betalar för.

Halvt kl
Nu är det så att jag ska på bröllop och slängde alla mina gamla trasiga ögonskuggor i helgen för jag hade glömt bort det. :banghead:
Så planen är att handla på Kicks imorgon.
Funderar då på denna som är liknande.

Jag hade velat använda vit kajal på vattenlinjen, hur gör man för att den inte bara ska lägga sig under ögat efterhand?
Faktiskt inte när det gäller både essence och Catrice så gör dom riktigt grymma produkter och mycket som går viralt. Hyllade av Margareta Grääs. Jag har inte varit besviken alls. W7 gör en del skräpiga produkter men just deras ögonskuggor är riktigt pigmenterade och bra tycker jag. Åtminstone de paletterna jag testat 😊
 
Faktiskt inte när det gäller både essence och Catrice så gör dom riktigt grymma produkter och mycket som går viralt. Hyllade av Margareta Grääs. Jag har inte varit besviken alls. W7 gör en del skräpiga produkter men just deras ögonskuggor är riktigt pigmenterade och bra tycker jag. Åtminstone de paletterna jag testat 😊

Jag har ett kompaktpuder från Essence som var över all förväntan faktiskt. 47kr och min känsliga hud tål den.

Kanske borde våga mig på skuggorna då också...
 
Tack för tipset! Jag har tittat på dem tidigare men tänkt att man får det man betalar för.

Halvt kl
Nu är det så att jag ska på bröllop och slängde alla mina gamla trasiga ögonskuggor i helgen för jag hade glömt bort det. :banghead:
Så planen är att handla på Kicks imorgon.
Funderar då på denna som är liknande.

Jag hade velat använda vit kajal på vattenlinjen, hur gör man för att den inte bara ska lägga sig under ögat efterhand?

Den där har jag själv varit inne och tittat på, har en annan Morphe (T9) i samma storlek och är mycket nöjd. :love:

En lite större palett med (till viss del) Naked 3-vibes (enligt mig) är ju annars denna, men om du gillar den du visade så go for it!

Screenshot_20230425_230719_Samsung Internet.jpg
 
@Pilot Hur gick shoppingen? Blev det någon palett? :heart

Om någon är intresserad så testade jag Lumenes "Matte Oil-Control Primer" för någon dag sedan och den var väldigt trevlig – till ett bra pris jämfört med många andra.

Däremot får ni gärna tipsa om ni har någon mer glowy primer för någon med torr hud som jag som gillar känslan av silikon. Jag har haft BeautyActs "Radiant Skin Primer" förut men upplever den inte som silkig nog. Jag har även haft Urban Decays "Optical Illusion Complexion Primer" som inte verkar finnas kvar i landet längre och inte heller finns i lager på märkets egna hemsida.

För tillfället har jag en Radiance-spray från MAC men gillar inte den vattenlika formulan. Är sugen på att testa deras "Prep + Prime Natural Radiance Gel Primer" men 420:- för primer? Visst, den är 50 ml istället för 30 ml som brukar vara standard, men primer tycker jag inte är så rolig att lägga pengar på.

Eller så får jag pepp och beställer min högt älskade Vitamin C Skin Boost från The Body Shop och betalar 90:- i hemleverans eftersom jag har för ont i mitt roterade bäcken för att gå ut till butiken just nu. :cautious: Det blir fortfarande billigare än många andra primers.
 
Senast ändrad:
@Pilot Hur gick shoppingen? Blev det någon palett? :heart

Om någon är intresserad så testade jag Lumenes "Matte Oil-Control Primer" för någon dag sedan och den var väldigt trevlig – till ett bra pris jämfört med många andra.

Däremot får ni gärna tipsa om ni har någon mer glowy primer för någon med torr hud som jag som gillar känslan av silikon. Jag har haft BeautyActs "Radiant Skin Primer" förut men upplever den inte som silkig nog. Jag har även haft Urban Decays "Optical Illusion Complexion Primer" som inte verkar finnas kvar i landet längre och inte heller finns i lager på märkets egna hemsida.

För tillfället har jag en Radiance-spray från MAC men gillar inte den vattenlika formulan. Är sugen på att testa deras "Prep + Prime Natural Radiance Gel Primer" men 420:- för primer? Visst, den är 50 ml istället för 30 ml som brukar vara standard, men primer tycker jag inte är så rolig att lägga pengar på.

Eller så får jag pepp och beställer min högt älskade Vitamin C Skin Boost från The Body Shop och betalar 90:- i hemleverans eftersom jag har för ont i mitt roterade bäcken för att gå ut till butiken just nu. :cautious: Det blir fortfarande billigare än många andra primers.
Tack för att du frågar. 😊
Jag körde direkt iväg på eftermiddagen idag, först för att både testa och köpa underkläder på ett ställe, sen iväg till ett annat köpcentrum för Kicks på första stället inte tog in Morphe.
Väl på plats så kikade jag på den du postade och som jag själv var intresserad av, men de hade en annan på display som var GORGEOUS och såklart SLUTSÅLD.
Besvikelsen var inte nådig med blodsockret i botten. Grina nästan i bilen på väg hem (nu så här efter kvällsmaten känns det lite överdrivet).

Ska iväg och handla ikväll så jag köper nog "den gamla vanliga" från Maybelline.
 
Tack för att du frågar. 😊
Jag körde direkt iväg på eftermiddagen idag, först för att både testa och köpa underkläder på ett ställe, sen iväg till ett annat köpcentrum för Kicks på första stället inte tog in Morphe.
Väl på plats så kikade jag på den du postade och som jag själv var intresserad av, men de hade en annan på display som var GORGEOUS och såklart SLUTSÅLD.
Besvikelsen var inte nådig med blodsockret i botten. Grina nästan i bilen på väg hem (nu så här efter kvällsmaten känns det lite överdrivet).

Ska iväg och handla ikväll så jag köper nog "den gamla vanliga" från Maybelline.
Men berätta vilken palett det vaaaar?!?! 😆
 
Åh, vilken fin! Hoppas du blir nöjd. :love:

Jag lyckades lägga en Body Shop-beställning utan att köpa parfym. Nu vill jag ju belöna mig. Med parfym. :cautious:
Det är lite mindre glitter och lite mindre kontraster mellan ögonskuggorna (ljus/mörk IRL), så tror att den kommer passa mig bättre.

Min syster har redan frågat om hon får låna den. :D
 
Är det någon här som har tips på riktigt bra lila ögonskuggor? Alltså verkligen neonigt lila och helst åt kallare hållet. Tänk rave 😄 Drömmen vore en palett med flera olika starka nyanser av lila men de flesta innehåller bara en...

Glitter är kul, liksom duochrome men brukar inte fastna för traditionella shimmers. Inte alls förtjust i ABH, tycker de jag har testat från en av Norvina-paletterna blendar för dåligt och ger mycket fallout i förhållande till tex Makeup Geek.

Hjälp!
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 612
Senast: Tofs
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Egentligen förstår jag inte hur jag kunde komma på tanken… Det är trots allt emot mina principer… Det började med att jag har anmält...
Svar
6
· Visningar
1 787
Senast: AraSlei
·
Kropp & Själ Konstig rubrik, men det är en fråga som gnagt i mig sedan en tid tillbaka. Hur ska en bära sig åt för att ge upp något som en inte själv...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
18 032
Senast: sorbifolia
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Nej, att vara ny på ett jobb är verkligen inte min grej. Speciellt inte med den attityd mot en nyanställd som verksamheter har nu för...
Svar
13
· Visningar
3 153
Senast: Urigurien
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp