Smörgåstårtor

Jag har jobbat i chark och vi gjorde sinnessjuka mängder smörgåstårtor på beställning.

Standardreceptet var leverpastejsröra i botten (leverpastej, grädde, bostongurka), äggblandning i andra lagret (kokta ägg, majonnäs, vispad grädde), sista lagret var skink- och mimosaröra (hackad skinka + hackad mimosasallad). Landgångsbröd med klassisk garnering, skinka, räkor, tomat, gurka och citron. Färsk dill ;) Innan dekoration penslas hela brödhögen med klet gjort på vispad grädde och majonnäs.

Gillar fortfarande smörgåstårta, men har fått lite avsmak efter att ha gjort mängder.
 
Jag med. Jag övervägde att ställa till en scen. Men det var ju trots allt en begravning.

Fast steken kanske var överstekt med jolmig potatisgratäng till? Det är ju vanlig mat till större sällskap och brukar vara bedrövligt tillagat.

Så du har något att rasa över förutom den totala smörgåstårtebristen menar jag :)
 

*smasksmask*

fyllning_smorgastarta.jpg
 
Fast steken kanske var överstekt med jolmig potatisgratäng till? Det är ju vanlig mat till större sällskap och brukar vara bedrövligt tillagat.

Så du har något att rasa över förutom den totala smörgåstårtebristen menar jag :)
Steken var något överstekt. Brunsås och skalpotatis, gelé, harry kuvert som det hette när jag var liten, och sallad. Och gräddtårta :up:
 

Liknande trådar

L
  • Låst
Samhälle Först så vill jag vara VÄLDIGT tydlig att SJÄLV KLART så gäller inte dethär för alla! Utan det finns säkert jätte många som jobbar på o...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
7 375
Senast: Gunnar
·
Tjatter Jag blev inspirerade av tråden om vilka imperier osv man tänker på och kom att tänka på en sak jag tänker en del på: Om ni fick resa...
2
Svar
26
· Visningar
530
Kropp & Själ Jag har haft ont i ländryggen i några år nu på morgonen när jag vaknat (stel och öm i musklerna ffa) men det har blivit så att säga...
Svar
14
· Visningar
574
Senast: Ramona
·
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
788
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp