Smörgåstårtor

Haha. Jag hade en kollega från Ryssland som om någon sa att de skulle dit (ffa på vintern) reagerade med "Jävla idiot, vad ska du dit för" typ.(Själv åkte hon bara dit på sommarhalvåret för att hälsa på familjen)
Kanske berodde på maten?:cautious::D
Vi åt jättegott i S:t Petersburg :D. Pirogerna är supersmarriga och kommer i hur många smaker som helst. Pannkakor istället för blinier med fiskrom är också överraskande gott.
 
Jag har väl samma rätt att uttrycka min åsikt i ämnet som alla andra? Du kan låta bli att läsa och svara om du vill.
Jo men då behöver du ju inte svara på just mitt inlägg? Jag har ju redan kommenterat EXAKT det du skrev? 1. Enskilda individers avvikelser betyder inte att det inte finns klassmarkörer. 2. Smörgåstårta behöver inte ha nåt med klass att göra.

Ska du argumentera emot nåt jag skrivit, snälla läs åtminstone resten också. Det tillhör god netikett att läsa hela tråden innan man svarar.
 
Jo men då behöver du ju inte svara på just mitt inlägg? Jag har ju redan kommenterat EXAKT det du skrev? 1. Enskilda individers avvikelser betyder inte att det inte finns klassmarkörer. 2. Smörgåstårta behöver inte ha nåt med klass att göra.

Ska du argumentera emot nåt jag skrivit, snälla läs åtminstone resten också. Det tillhör god netikett att läsa hela tråden innan man svarar.
Jag HAR läst igenom hela tråden och tyckte ändå att jag kunde skriva inlägget. Att du tycker annorlunda ger dig inte rätten att bestämma över vilka inlägg jag får posta och när.
 
Du det gör min sambo fortfarande. Det har verkligen blivit en kulturkrock där kan jag lova. I hans familj består tacos av köttfärs, ost och tacosås i såna där hårda bröd. Det tog mig flera månader att komma över den chocken!

Bara köttfärs, ost och tacosås? :confused: Ingen lök? Majs? Tomat? Andra grönsaker?
 
Det verkar liksom lite klent. Iofs slipper man bökandet med att hacka en miljard grönsaker i en miljard byttor men nej, det är ändå för futtigt.
Ja, klent. Och ohälsosamt, och enformigt och väldigt äckligt. Halva grejen med att äta (svenska) tacos är ju alla tillbehören som kan varieras i det oändliga.

Kom på att de ibland har guacamole på burk till. Det borde vara förbjudet! Det är bara färgen som svagt påminner om riktig guacamole, smaken påminner mer om typ mjukost?
 
Ja, klent. Och ohälsosamt, och enformigt och väldigt äckligt. Halva grejen med att äta (svenska) tacos är ju alla tillbehören som kan varieras i det oändliga.

Kom på att de ibland har guacamole på burk till. Det borde vara förbjudet! Det är bara färgen som svagt påminner om riktig guacamole, smaken påminner mer om typ mjukost?

Jag har aldrig ätit guacamole på burk och din beskrivning får mig inte att sakna det :p
 
Jag har en gång lyckats med bedriften att ha vitlök i en smörgåstårta. Blev gott men märkligt. Smörgåstårta ska inte smaka vitlök. Gästerna tog glatt om, kommenterade den avvikande smakupplevelsen och jag fick erkänna att jag fått någon form av hjärnsläpp och haft i det i någon av geggorna av bara farten.

Och till vispad gräddkommentarerna så vill jag bara berätta att man vispar den hårt, tar i Kalles kaviar och brer TUNT över hela tårtan, något tjockare på sidorna där man ha den som lim till den fint skurna väl avrunna isbergssalladen som man trycker fast. Gammalt hederligt 80-tal...

Jag har i år varit på fyra begravningar och moffat smörgåstårta efter att ha gråtit hinkvis. Tyvärr var den på min mors en avancerad variant där någon tyckt det var ok att stoppa i grövre bröd!!! Torr var den också även om räkorna kompenserade en del då dom låg i drivor.

Mimosasallad är djävulens påfund i smörgåstårta.

Och ju mer pålägg desto bättre. Bara det går att rulla, hacka och fiffa till och sen bekvämt skära igenom med bara gaffel går det att ha på smörgåstårta.
Mamma Scans köttbullar fanns säkert på min smörgåstårta på kalas på 80-talet. Idag kanske jag hade köpt delikatessköttbullar...
O Ljuva minnen.
 
Jag HAR läst igenom hela tråden och tyckte ändå att jag kunde skriva inlägget. Att du tycker annorlunda ger dig inte rätten att bestämma över vilka inlägg jag får posta och när.
Nä men givetvis svarar jag på ett inlägg där du riktar dig direkt till mig? :confused: Du svarar mig direkt, du skriver ingenting om KL eller att du menar mer allmänt utan vänder dig direkt till mig med citat och allt. Mitt svar blir då "jag kommer inte upprepa allt jag redan skrivit (efter det citerade inlägget) så läs gärna tråden". Om det svaret inte passar dig, fine. Men vänd dig inte direkt till folk och sen bli sur när de svarar.
 
Nä men givetvis svarar jag på ett inlägg där du riktar dig direkt till mig? :confused: Du svarar mig direkt, du skriver ingenting om KL eller att du menar mer allmänt utan vänder dig direkt till mig med citat och allt. Mitt svar blir då "jag kommer inte upprepa allt jag redan skrivit (efter det citerade inlägget) så läs gärna tråden". Om det svaret inte passar dig, fine. Men vänd dig inte direkt till folk och sen bli sur när de svarar.
Jag kommenterade det du skrev, att det blev just ditt inlägg var en tillfällighet för det fanns flera liknande. Själva grejen var att jag inte tror att det har med klass eller gastronomisk bildning att göra om man gillar smörgåstårta eller inte, och då passade det bra att skriva det som kommentar på ditt inlägg. Jag hade inte blivit sur om du inte hade svarat. Jag blir inte sur för att du svarar så snorkigt heller. Jag menar bara att du inte kan tala om vems inlägg jag får kommentera, vilket du verkade tro att du kunde göra.
 
Jag kommenterade det du skrev, att det blev just ditt inlägg var en tillfällighet för det fanns flera liknande.
Ah, då är det ett missförstånd alltså :). Citerar man nån är det bra att slänga in en rad om att det är allmänt skrivet eller dylikt eftersom det annars ser ut som att det är specifikt mig du skriver till varför jag givetvis känner att jag bör svara.
 

Liknande trådar

L
  • Låst
Samhälle Först så vill jag vara VÄLDIGT tydlig att SJÄLV KLART så gäller inte dethär för alla! Utan det finns säkert jätte många som jobbar på o...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
7 382
Senast: Gunnar
·
Tjatter Jag blev inspirerade av tråden om vilka imperier osv man tänker på och kom att tänka på en sak jag tänker en del på: Om ni fick resa...
2
Svar
26
· Visningar
535
Kropp & Själ Jag har haft ont i ländryggen i några år nu på morgonen när jag vaknat (stel och öm i musklerna ffa) men det har blivit så att säga...
Svar
14
· Visningar
575
Senast: Ramona
·
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
788
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp