Smörgåstårta

Jag är öht inte speciellt förtjust i tårta oavsett om det är smörgåstårta eller grädd- eller marsipantårta. Frukttårta går an, enda jag egentligen gillar är fromagetårta som äts max en gång/år, om jag blir bjuden.

Jag varken gör eller köper tårtor själv.
 
Tack för alla svar och varierade åsikter!
Funderar lite mer... Vad krävs egentligen för att något ska kallas smörgåstårta?
Om jag gör en trevåningsmacka med typ Philadelphia och grönsaker i och rullar ihop några ostskivor ovanpå typ... Är det en smörgåstårta då?
= Dagobertmacka.
Har inte läst alla inlägg, ifall någon annan svarat, men det är som skillnaden mellan bakelser och tårtor. En smörgåstårta är som en Dagobertmacka fast för flera
 
Tycker inte om smörgåstårta, däremot "finger sandwiches" som typ är kladd på vittbröd.
Men tycker de har konstiga kombinationer med allt möjligt + olika sorters klet. :crazy:
Däremot så tycker jag att det borde gå att göra goda? Känner att det är en uppgift för Ernst eller Mat- Tina att ändra smörgåstårtans historia så att den bli ätlig.

Den är relativt ovanlig i min släkt, har väl hänt att den har dykt upp i något sammanhang, men vi verkar hålla oss till smörgåsbord (med samma tillbehör var gång). Inga allergier men många olika preferenser. Känns som en bra kompromiss.
 

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 718
Senast: lundsbo
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 743
Senast: Snurrfian
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 207
Senast: Blyger
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 328

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp