SMS-reklam från rasistparti

Mesta skiten kommer i brevlådan, häromdagen fick jag ett sms med titeln "information" kom från ett spelbolag. Jag spelar aldrig. Kändes kränkande.
 
Jag vill absolut inte få sms. Flyers stör mig, men inte på samma sätt och inte lika mycket som sms.

För mig är det mer integritetskränkande att få skiten direkt i telefonen på det viset, än att det hamnar i min skräpkorg eller hallmatta.
Ja, det verkar ju vara en rätt vanlig uppfattning, men jag tror som sagt att det är något som håller på att förändras (tillvägagångssättet alltså, folks inställningar kan ju ta längre tid). Men så länge mailadresser är mer eller mindre privata så tror jag ju att det är telefonnummer som får ta över den fysiska posten när den typen av utskick ska digitaliseras.

Men för mig är redan sms mer en informationskanal än en plats för vänskaplig kommunikation, tittar jag på mina 10 senaste sms är bara två från vänner - för de kommunicerar jag främst med genom andra appar eller annat sätt.

Ja! Ännu värre att det helt saknar avsändare, ingen möjlighet att kontakta dem för att avböja ytterligare utskick eller för den delen kontrollera ansvarig utgivare. Inte ens ett nummer som går att blockera via telefonens spamfilter.

Otyg!
DET är ju dock något som i allra högsta grad bör ifrågasättas.
 
@Hedinn Jag säger ingenting om hur SMS kommer att användas, jag svarade på din fråga om varför det är mer irriterande med SMS.

Varenda företag som SMS:ar reklam till mig blir omgående kontaktade och ombedda att sluta. Det är det mest störande jag vet och gör att jag aldrig mer vill stödja företaget igen. Skulle politiska partier börja göra samma sak skulle jag reagera precis likadant.
 
Intressant egentligen. Jag kan inte komma på att jag fått SMS från ett parti tidigare? Känns inte riktigt kutym, man riskerar nog att irritera en del folk?
Ja, man blir arg och det kanske har att göra med att man ser sin telefon som lite privat?
Det var väl Socialdemokraterna som började med sms-utskick i större skala? De skickade ut 700 000 sms till utvalda på valdagen sist val. Folk blev lika arga då.
Det är dyrt och dåligt med sms-utskick, så var får alla sina pengar ifrån?
 
Tyckte jag kände igen de första orden när du visade den bilden. Mycket riktigt, ett av de meddelandena jag fick idag var ett sådant. Hade inte öppnat det, öppnar någon gång om dagen, max, om det inte är någon avsändare jag är intresserad av. Fy sjutton. Vore intressant att kontakta avsändare..
 
30200
Intressant egentligen. Jag kan inte komma på att jag fått SMS från ett parti tidigare? Känns inte riktigt kutym, man riskerar nog att irritera en del folk?

Sossarna skickade ut sms inför valet i höstas.
 
Ja, man blir arg och det kanske har att göra med att man ser sin telefon som lite privat?
Det var väl Socialdemokraterna som började med sms-utskick i större skala? De skickade ut 700 000 sms till utvalda på valdagen sist val. Folk blev lika arga då.
Det är dyrt och dåligt med sms-utskick, så var får alla sina pengar ifrån?
Dyrt? Behöver ju inte vara dyrare än mailutskick.
 
Dyrt? Behöver ju inte vara dyrare än mailutskick.
Du får gärna tipsa om vilket företag som kostnadsmässigt ligger i paritet med mejl. :D Går bra med PM.
Min erfarenhet är att de allra flesta ligger runt kronan. Då tillkommer kostnad för att köpa telefonnummer.
Att jämföra med 3 miljoner mejl man kan skicka för ca 30 000/mån.
 
Detta kom just. Otäckt neutral avsändare och med uppmaning att rösta på nazistjävlarna i Alternativ för Sverige.

Jag har nixat nummer och har INTE gett dem tillåtelse att skicka till mig. Hur/vart anmäler jag detta?

Socialdemokraterna skickade sms åt mig än fast jag hade nixat nr i riksdagsvalet. Blev ganska sur. Typ det som gjorde att jag inte röstade på dem.
Men Alternativ för Sverige ljuger så att de blir blå i det där sms:et. Det finns fler partier som vill ut ur EU. Landsbygdspartiet Oberoende till exempel. Jag hoppas inte att folk går på det där och röstar på Alternativ för Sverige. Då lär väl till och med jag, som är 3:e generation invandrare, få försöka hitta en annan världsdel att bo i. Sverige har aldrig sett den här finskan som svensk så varför ska AFS göra det?
 
Ja, man blir arg och det kanske har att göra med att man ser sin telefon som lite privat?
Det var väl Socialdemokraterna som började med sms-utskick i större skala? De skickade ut 700 000 sms till utvalda på valdagen sist val. Folk blev lika arga då.
Det är dyrt och dåligt med sms-utskick, så var får alla sina pengar ifrån?

Folket får betala?;) Kanske skulle varit så att skattemedel inte får användas i valkampanjer?
 
Men det fick de, enligt texten som jag citerade tidigare i tråden.

Jo, tycks minnas sedan tidigare att det var något sånt. Men man kan inte låta bli att bli sur ändå när man bli mer eller mindre tillsagd via sms att rösta på socialdemokraterna eller som i det här fallet Alternativ för Sverige.
 
Jo, tycks minnas sedan tidigare att det var något sånt. Men man kan inte låta bli att bli sur ändå när man bli mer eller mindre tillsagd via sms att rösta på socialdemokraterna eller som i det här fallet Alternativ för Sverige.
Fast det blir man ju inte. Tillsagd alltså. Du får väl ta det som jag brukar göra när jag får valsedlar från Sverigedemokraterna i brevlådan: "Haha, in your dreams" ;)
 
Jag fick sms om EU-valet från Uppsala universitet. Inte stötande avsändare eller så, men jag blev lite förvånad. Jag har inte lust att få massa sms till höger och vänster från dem jag inte har någon pågående "relation" med s.a.s.
 
De får ju partistöd, tycker du inte att de ska ha det?

Jag tycker att det är självklart att partier ska valkampanja i en demokrati, och att storleken på kampanjen inte ska vara beroende av medlemsavgifter och donationer.

Och partistödet är vad jag vet skattepengar. Svarade mest bara på vart partierna fick sina pengar ifrån. Fast AFS får nog inget partistöd så de pengarna är nog från deras egen kassa.

Men måste de stora partierna ha så stora och dyra valkampanjer? Folket vet ju redan att de finns och vad de står för? Och de små partier på frammarsch får inget stöd för att för att synas, de får stå för den kostnaden själv. De verkar klara av det så varför skulle det vara så omöjligt för andra partier att kunna kosta på valkampanjer själv? Äsch, jag känner att jag har för lite på fötterna för att kunna diskutera sånt här. 😅
 

Liknande trådar

Samhälle Igår fick jag sms där det stod att jag har ett DHL-paket på väg (vilket jag har) och att jag kan följa det via länken. Det stod dock...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 706
Senast: Thaliaste
·
Juridik & Ekonomi När jag flyttade för tre år sen råkade det slumpa sig så att samma stora mäklarfirma sålde både min lägenhet och den jag köpte. Nu...
2 3
Svar
48
· Visningar
6 991
Senast: Görel
·
Relationer Jag har ett "problem", ett annorlunda kanske. Grejen är den att jag är väldigt trevlig och positiv bland andra. Inte överdrivet utan...
8 9 10
Svar
184
· Visningar
19 787
Senast: EmmaBovary
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 231
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp