Bukefalos 28 år!

Snabb fråga om strålning

Herregud, skämta inte om en så allvarlig sak, nu kommer mobilen att sända ut mångdubbelt mera elektrosmog som penetrerar hjärnan. :nailbiting:
128695469250588438.jpg
 
Det jag är osäker på är om det är/bara är neutronstrålning som mobilen behövt bestrålas med för att bli radioaktiv. Och om det är så enkelt eller krävs lite mer.
Röntgenstrålning är "ljus" neutronstrålning är partikelstrålning.

Neutronstrålning finns på fler ställen än hos militären, inom kärnkraften tex.
Ja den finns inom kärnkraftindustrin men inte någonstans där vanliga människor i sitt vardagliga liv blir utsatta för den. Blir det ett kärnkrafthaveri med radioaktivt utsläpp lär vi nog få höra om det.
 
Jag blir litet beklämd av att människor kan ägna sig så mycket åt att akta sig för inbillade faror när de borde ägna sig åt att akta sig för de verkliga.
Rökning är farligt, det driver på alla sorts cancer så om man på alldeles riktigt vill akta sig så skall man akta sig för tobaksrök, både egen och andras.
Jag har i en massa år suttit i ett labb fullt av radiovågor och inte fått några cellförändringar men 3 friska barn.
 
Man behöver skilja mellan olika typer av elektromagnetisk strålning när man pratar om skaderisker, framför allt mellan joniserande och icke-joniserande strålning.
Röntgen är joniserande elektromagnetisk strålning, alltså strålning med jämförelsevis hög energi och som påverkar atomkärnor (därav joniserande = skapar joner av atomer). Joniserande strålning i tillräckligt hög dos kan skada DNA, genom att den kan bryta upp molekyler.
Radiostrålning är icke-joniserande elektromagnetisk strålning, och den påverkar såvitt känt inte människor på molekylnivå. Eventuella skaderisker är förknippade med den vävnadsuppvärmning som absorberad strålning ger upphov till.
 
Alltså, om det är någon som tutat i dig att du kan få cellförändringar av röntgenstrålning och att mobilen "drar till sig" denna strålning - lyssna aldrig mer på den personen.

Den här tråden påminner mig om två saker:

* såna där obegripliga statusar på facebook som gör att man får ett kedjebrevsliknande pm om man kommenterat dem, eller order om att klistra in samma obegripliga bajs på sin egen tidslinje (senast handlade det om enhörningar)

* bukefalisten som hävdade att läkare på Karolinska sett ett chip i huvudet på hennes kompis på röntgen.
 
Alltså, om det är någon som tutat i dig att du kan få cellförändringar av röntgenstrålning och att mobilen "drar till sig" denna strålning - lyssna aldrig mer på den personen.

Den här tråden påminner mig om två saker:

* såna där obegripliga statusar på facebook som gör att man får ett kedjebrevsliknande pm om man kommenterat dem, eller order om att klistra in samma obegripliga bajs på sin egen tidslinje (senast handlade det om enhörningar)

* bukefalisten som hävdade att läkare på Karolinska sett ett chip i huvudet på hennes kompis på röntgen.

Fast enhörningar är ju söta ju :(

;) :D
 
Alltså, om det är någon som tutat i dig att du kan få cellförändringar av röntgenstrålning och att mobilen "drar till sig" denna strålning - lyssna aldrig mer på den personen.

Den här tråden påminner mig om två saker:

* såna där obegripliga statusar på facebook som gör att man får ett kedjebrevsliknande pm om man kommenterat dem, eller order om att klistra in samma obegripliga bajs på sin egen tidslinje (senast handlade det om enhörningar)

* bukefalisten som hävdade att läkare på Karolinska sett ett chip i huvudet på hennes kompis på röntgen.


Åh, den tråden har jag missat:(
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 275
Senast: Skjøldur
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 426
Senast: Cattis_E
·
Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
10 395
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Hej! Jag har en häst som har förslitningsskada på gaffelbandet och griffelbenet, diagnosen ställdes i december men han har visat hälta...
Svar
7
· Visningar
1 301
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2023 -den andra
  • Guldhamster ungar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp