monster1
Trådstartare
Det verkar som att jag måste köpa en annan bil för min får mer och mer fel som kostar pengar och frustration. Jag är en småbilsförare, och pendlar 14 mil, tre dagar i veckan och så lite mer bilkörning kanske på helgen. Men nu börjar nog bilen bli lite väl dyr i drift och dessutom vore det bra om jag någon gång kunde koppla på ett släp för att köra typ byggmaterial eller möbler till tippen emellanåt. Mina bilar har hitills varit Nissan Micra från 2001 och nu då en Hyundai I10 från 2010. Jag gillar den lilla skalan och vill helst inte att bilen drar för mycket bensin av miljöskäl så väl som ekonomi, det är inte aktuellt med en ren elbil eftersom jag inte orkar med kostnad och bök att dra el till ett uttag för bilen just nu.
Så en ekonomisk begagnad så liten som möjligt men kan ändå dra bil vore toppen. Någonstans mellan 70 000 och 100 000 är kanske rimligt om jag slipper hosta upp 10 000 - 15 000 kr om året i lagningskostnader. Någon som har några förslag? Jag har kastat ett öga på Suzuki Swift, någon som har erfarenhet av den?
Så en ekonomisk begagnad så liten som möjligt men kan ändå dra bil vore toppen. Någonstans mellan 70 000 och 100 000 är kanske rimligt om jag slipper hosta upp 10 000 - 15 000 kr om året i lagningskostnader. Någon som har några förslag? Jag har kastat ett öga på Suzuki Swift, någon som har erfarenhet av den?