Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Har du testat pessoas tvådelade bett? Det är ett ganska smalt vanligt tvådelat bett, med enda skillnaden att det inte går att böja framåt som på bilden här nedanför.
Det är ju ett snällt bett, men blir lite skarpare efter det blir lite som en stång.. Men 9 av 10 hästar jag testat det på funkar jätte bra på det och gillar det!
Jag hade ett babypelham, tvådelat i gummi som jag satte latex på mitten på och red med delta. Det funkade super på min gamla häst som inte gick så bra på rak stång men inte heller tvådelat och bara behövde ett lite skarpare bett till terrängen precis som din.
Annars kanske nova-pessoa kan vara något som du säger? Har du en rem under hakan får du en helt annan effekt på bettet än utan den, då finns det något som tar stopp. Jag har provat rida med pessoa så och tygeln i andra ringen, funkade också bra på den hästen
Hästnyheter Nyligen invigdes den digitala utställningen Täby stories – bland hästar och hus. En utställning som berättar om Täby Galopps förvandling...