Bukefalos 28 år!

Snart 4 åring med illaluktande underliv

Mynta2

Trådstartare
Vad ska jag göra ? Min dotter, snart 4 år luktar rent ut sagt skunk från underlivet. MEN, hon klagar inte på klåda/sveda. Jag tvättar gärna med olja eller vatten...men fy tusan vad det kan stinka. Vad ska jag göra ?? Hon har bara blöja nattetid, inte annars. Ska det verkligen stinka så här ? Jag har kollat henne flera ggr..aldrig nåt problem. Men jag vill ju inte hon ska lukta så här :(...verkar ju inte sådär sunt menar jag.
 
Sv: Snart 4 åring med illaluktande underliv

Vad säger bvc? Bakteriell obalans är väl fullt möjligt även på ett barn, frågan är hur det ska behandlas?
 
Sv: Snart 4 åring med illaluktande underliv

Det är inte så att det är ngn urinvägsinfektion på gång? Min ena tjej fick så några dagar före hennes njurbäckeninflammation (blev aldrig ngn uvi utan gick direkt upp) men det slutade direkt efter avslutad behandling.
 
Sv: Snart 4 åring med illaluktande underliv

Gå till BVC. Antagligen inget farligt alls, men alltid bra att göra en koll...
 
Sv: Snart 4 åring med illaluktande underliv

Dom har bara sagt att jag ska tvätta med olja typ..inte så mycket mer. Urinvägsinektion har hon aldrig haft. Jag ha kollat flera gånger när jag vart in och då påpekat att det kanske inte luktar sådär bra. Kan ju vara så att, ibland springer hon i väg och kissar på toan utan att man märker det, och då torkar hon väl lite si sådär..ibland inte. Man vet inte om att hon vart på toa förräns man går in och ser kiss i pottan typ. Kanske kan vara dålig torkning och att det då blivit obalans. Ska kolla upp det i alla fall.
 
Sv: Snart 4 åring med illaluktande underliv

Tvätta med lactacyd, finns både med parfym och utan? :laugh:

Kan inte tänka mig att olja skulle ta bort lukt och göra rent ordentligt!
 
Sv: Snart 4 åring med illaluktande underliv

Tvätta med lactacyd, finns både med parfym och utan? :laugh:

Kan inte tänka mig att olja skulle ta bort lukt och göra rent ordentligt!

Bra tips. Och jag håller med, oljan borde väl snarare ge grogrund för ev bakterier och dålig lukt? Jag har också provat den där rekommenderade intimoljan "man ska" använda istf tvål, men jag gillar inte det.
 
Sv: Snart 4 åring med illaluktande underliv

Tvärtom är olja en dålig grogrund för bakterier. Det går alldeles utmärkt att tvätta med olja och håller t ex svampinfektioner borta för många.

TS har du provat googla? Kan du inte prata med din egen gynekolog? Jag vet inte om de kan hjälpa barn men det är nog inte meningen att det ska lukta illa från ett underliv, oavsett om det är 4 år gammalt eller 50...
 
Sv: Snart 4 åring med illaluktande underliv

Luktar det hela tiden? Alltså även när du har tvättat henne?

Min dotter kan lukta ibland, men då är det på morgonen när hon haft blöjan på hela natten och det kan ha varit kiss i den en längre stund för att hon sovit, men då brukar det räcka med att duscha så slutar det lukta.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 330
Senast: Bapelsin
·
S
Övr. Barn Nytt nick, av någon anledning tycker jag att saken är lite pinsam/jobbig att prata om. Skulle nu någon lyckas klura ut vem jag är här på...
Svar
16
· Visningar
3 268
Senast: Mitten
·
Gravid - 1år Här kommer min underbara förlossning som jag mer än gärna delger mig av for en positiv bild av hur det kan vara! Orkar dock inte fixa...
Svar
8
· Visningar
2 199
Senast: paradiset
·
Hundhälsa Lååångt! Fy vilken dag.. Har haft veterinärmaraton idag. Började dagen kl 09 på Ultuna, för att kolla upp Viktors kli igen...
2
Svar
35
· Visningar
6 188
Senast: Och_Aye
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vardagspusslet - Airfryer
  • Ekonomiska beslut
  • Vad nynnar ni på?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp