Snart jul!

• Hemmet
  • Trådstartare Trådstartare Agapi
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 74
  • Visningar Visningar 5 523

Agapi

Trådstartare
Jag har abstinens. Jag måste julpynta NU. Jag älskar att julpynta :love: Det blir inte bättre heller av att jag sitter och tittar i inredningstidningar med jultema... :angel: Jag och min syster kör nedräkning; om tre veckor är det första advent och det betyder att vi kan börja julpynta om 2,5 vecka :bump:

Jag gillar vår lägenhet, men den är aldrig så fin och mysig som när den är julpyntad :love: Ännu finare lär det bli i år när vi har ett vitt kök och inte ett gult björkkök som förra året :angel:

Nån mer som jag? :angel:

Sv: Snart jul!

Är redan less....
Gillar julen & att få pynta MEN är så jädrans less alla affärer som ska börja sälja julsaker redan i mitten av oktober! :(
Borde vara försäljningsstopp fram till 1:a advent :devil:
Som det är nu så är jag spyless allt vad som har med jul att göra & vill rensa bort allt så fort julafton varit

Förstår att det är för att få sälja så mkt som möjligt men iof kan man ju istället fynda samma grejjer för ½ priset 14 dar innan jul

Har inte handlat en enda julklapp i år, blir väl pengar iår till sonen så han får sig nya kläder, han har varit nog "dyr i drift" iår. Sambon får inget eller kanske lite julkul i sovrummet :angel:

Jag älskar julpynt, men absolut inte tidigare än högst någon dag innan 1:a advent. Så man får vänta lite liksom:D

En avlägsen kompis däremot är helt tokig i julen. Hon bakade pepparkakor häromdagen och jag gissar på att hon får anstränga sig mycket för att inte ta fram julgranen redan nu. :p

Hihihi- jag känner igen mig.... Jag är nästan mer sugen på jul nu än när det är dags... Bara ljusstakarna kommer upp blir det ju lite tervligare att köra rundor i mörkret...
Därimot städar jag bort julen- förutom ljusstakarna- redan innan nyår för då är jag trött på dom...
De första julklapparna är redan inhandlade iofs... Men jag jobbar ju så mkt sista månaden att det vore dumt att inte planera lite innan...

Jag älskar också att ha julpyntat... men... jag har nästan inga egna grejer och hinner aldrig åka och handla... vart finns det snyggt pynt som inte är för "farmors"? Snygga adventsstakar osv.... säger varje år att jag ska pynta men hittar inget som duger hahaha

jag älskar också julpyntet o sitter o njuter av alla julnummer av inredningstidningarna. O snart får mina underbart härligt mysiga julstjärnor o andra juleljus flytta fram. :love::love:

24617134.jpg

Senast ändrad:

*kl*

Längtar så efter att få pynta fint till advent :)
Först skall vi bara få flytta in i nyrenoverade lägenheten...

Jag har tänkt investera denne:
363422_X_2008-10-01_093254_46.jpg

Säljs på Claes Ohlsson, har inte sett den mer än på bild men på bild är den himla fin iaf :)

ohhhhh jag har bott här sen maj men inte varit in där :eek: jag borde skämmas, jag vet ju att dom har mkt fint!!! Ska ta mig dit i veckan... :bow: om dom nu är i ordning efter dom blev rökskadade....

Sen har jag en i-landsfråga.... ang julgran.....

äkta vs. plast? och vågar jag alls ha en med tanke på 2 galna katter och en av hundarna är totalt sjögalen.... jag misstänker starkt att 2 katter ommer sitta i gran och valpen kommer dra omkull den :rofl: Jag MÅSTE ju ha gran för min lila tös skull dessutom får den så bra plats i ett hörn i vardagsrummet....

Och sista frågan, mini-julgran, nån som vet vart man kan köpa? Har lovat Lova en egen minigran att ha på skrivbordet :) Hon älskar jul, jultomten och julklappar :angel:

Jag längtar efter att få pynta och byta till julgardiner. Ska tjuvstarta snart med att bona golv för då luktar det jul :D

Claes Ohlson har minijulgranar som kanske inte är jättesnygga men de fyller sitt syfte. Kostar runt 50-lappen. Jag köpte en och hade på mitt bord på jobbet förra året, gjorde total succé. :D

Jag har också funderat en del på granfrågan och kommit fram till att även om jag inte gillar plastgranar så är en riktig gran inte möjlig att ha så som jag bor nu. Jag funderar dock på att köpa en vit gran, tycker det är snyggare att ha en som inte ens försöker se äkta ut än att ha en låtsasgran som försöker se äkta ut men ändå aldrig lyckas. :D

ang. gran. Jag har alltid varit anti plastgran.. verkligen ANTI men efter att ha kämpat två år med tre galna kattor så köpte jag en plastgran på 150cm o tusan va fin den var!!! :love: Tät o massor med kvistar att hänga glitter o tingeltangel på.. super nöjd med den :d

Jag vill helst gärna adventspynta redan nu. Förra året fick jag upp allt söndagen veckan innan första advent, men i år väntar jag nog till sent på kvällen den första advent. Vi begraver farmor dagen innan, och jag vill inte blanda in känslomässiga begravningar i julpyntet om jag kan slippa. Usch. Men jag ska definitivt skaffa julmust, glögg och pepparkakor dessförinnan!

Rebecka83: Jahar också skaffat en sån där halvgran (mindre än din dock, 120 cm, med inbyggda lampor) och den är fantastisk! Kastar upp den på skrivbordet och pyntar järnet! :D

Jag längtar också efter att få börja julpynta här hemma!
Jag har redan inhandlat lite julpyssel så jag har tjuvstartat lite med några hemmagjorda julkort.
En sväng till panduro blir det nog snart och sedan kan man börja med pysslet. Julpynta kommer jag nog att göra 1:a advent. Längtar redan efter att få klä julgranen. Köpte några nya julgrans kulor när jag var iväg till tyskland för 2 veckor sedan och jag vill veta hur det passar in i granen eller om jag måste köpa till nytt pynt!
Apropå julgranar så har min kära mor köpt en ny julgran i år. Vi kör alltid plast för både jag och min mamma är lite små kännsliga mot starka lukter. Granen är på 2,10m.

Jag är likadan! Älskar fixet med allt innan jul. Har redan börjat. Tre julklappar ligger inslagna och klara, en av dem har ikväll fått ett fint kort med rim också. Julkorten gjorde jag förra helgen och idag har vi planerat hur det ska adventspyntas. Det är första året i ny lägenhet och då måste man ju tänka till lite extra! Drack en slurk glögg tidigare också när jag satt och gjorde en julklapp till en kollega. MYSIGT!

Mina fingrar kliar! Vill ha jul nu!

Har lovat mig själv att vänta tills första advent. Men det är extra kul i år eftersom jag nu bor i ett mysigt hus. Så i år blir det julgran för första gången, den ska få vita och silvriga julkulor.

Sen köpte jag en vit eldfluga, svin dyr men ssååå snygg! :love: Det blir min ljusstake. Jag vill sätta upp den nu! Måste köpa en till julstjärna och en dimmer till den. Sen är det julfixat hos mig.

:laugh:

dår fästa granen i vägen och taket - det gjorde de som jag hade min häst uppstallad hos - med tre katter och två små barna och en galen pappegoja..satte typ *vajer* typ runt granen in i väggen bakom granen och en som gick till taket

ahhh smart! Fast funkar bara om vi inte byter tapeter innan för de nya vill jag absolut inte fästa något i, svindyra :rofl:

Vi ska ha äkta gran.... ser framför mig hur chihuahuan pinkar mot det, katterna klättrat i det som piff och puff och valpen jagar efter dom och river ner hela skiten :rofl: nåja.... det får det nog vara värt!

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 767
Relationer Jag känner mig så ensam och förvirrad, hoppas någon orkar läsa allt och hjälpa mig med lite tankar. För sju år sedan blev jag... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 253
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Vill bara visa mina älskade marsvin :love: 4PUoY-14 MGJ UGP GP Define Ubblebubble *Bubble* Bubble är min gammelfarbror som snart fyllar... 2
Svar
33
· Visningar
5 673
Senast: Lyan
·
Äldre Nu börjar ångesten komma krypande och jag hatar att känna såhär varje år. Mina föräldrar är skilda sen ca 30 år tillbaka, de har två... 2 3
Svar
49
· Visningar
5 272

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka