Bukefalos 28 Ă„r!

Snart kommer deklarationen.

Jag fick tillbaka nÄgra tusen, precis som jag hoppats pÄ. NÀr jag ansökte om jÀmkning för förra Äret var det med lönen och rÀntan jag hade dÄ. Sen bytte jag jobb och ökade lönen markant samtidigt som rÀntan steg med typ 1,5%. RÀknade pÄ det och tÀnkte att det borde funka ÀndÄ och kanske till och med ge lite tillbaka, sÄ det var skönt att det stÀmde.
 
Loggade in för nÄgra timmar sedan men kunde inte se nÄgot dÄ och har inte fÄtt nÄgot i Kivra heller. Nyfiken pÄ vad jag fÄr, har mycket resor som jag ska dra av för och en hel del rÀntor, men har Àven ett ROT-avdrag sÄ ingen aning om var jag hamnar.
 
Till veckan kommer deklarationen för mÄnga av oss. Man fÄr reda pÄ om fÄr tillbaka pÄ skatten eller om man behöver betala.
Jag brukar fĂ„ tillbaka nĂ„gra tusenlappar och enligt egna berĂ€kningarna blir det sĂ„ Ă€ven i Ă„r. ÄndĂ„ Ă€r det lite spĂ€nnande.

Brukar ni fÄ tillbaka?
Och vad gör ni i sÄ fall med dom pengarna?

Mina Äker oftast in pÄ sparkontot om jag inte har nÄgot sÀrskilt planerat.
Brukar Äka in pÄ sparkontot och sedan vÀnda dÀr i betalningar för fÀrjebiljetter för sommaren. Brukar fÄ dem i slutet av maj. SÄ hoppas jag fÄr tillbaka, annars mÄste jag justera skattegrejen med jobbet igen.
 
Om du har elektronisk brevlÄda fÄr du ett brev frÄn Skatteverket dit under veckan, en del fÄr idag och andra senare, men alla ska ha fÄtt senast fredag.

Jag har inte fÄtt brev frÄn skatteverket men kunde ÀndÄ logga in och se
 
Jag lyckades efter mÄnga försök logga in men kunde inte se min deklaration, allt funkade dock inte ordentligt sÄ den kanske gömde sig nÄgonstans dÀr jag inte hittade :D
 
Var hittar ni uppgifterna? 😅
Det ska gÄ att ladda ner deklarationen som Pdf via Mina Sidor. Den syntes för mig för en stund sedan, men gick inte att ladda ner.

Sen blev jag utloggad.

Efter lite strul Àr jag inloggad igen, men nu finns inte PDF' en kvar pÄ Mina sidor lÀngre.

Suck..
 
Senast Àndrad:

Liknande trÄdar

Juridik & Ekonomi Är otroligt dĂ„lig pĂ„ detta o aldrig sĂ„lt eller köpt bostad innan. (en gĂ„ng bara sĂ„klart pĂ„ nuvarande bostad) Kan ngn reda ut mina...
2
Svar
20
· Visningar
531
Senast: gullviva
·
Kropp & SjÀl Min kropp har sina skavanker och ÄlderskrÀmpor, jag Àr nog halvvÀgs om inte mer i livet, men att förmÄgan till "bra" sex skulle dala...
Svar
14
· Visningar
1 140
Senast: Norma
·
  • Artikel
Dagbok Det ligger snö utanför. Allt jag tÀnkt göra ute har fÄtt skjutas pÄ tills det blir bÀttre vÀder. Det enda jag kan komma pÄ att göra ute...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
8 461
Senast: ameo
·
  • Artikel
Dagbok Ska det inte vara mer Àn sÄ hÀr? RÀcker det inte snart? IgÄr fick jag ytterligare 2 kÀftsmÀllar nu ekonomiskt. Inte nog med att kroppen...
Svar
10
· Visningar
2 058

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • FlĂ€mtningar
  • UppdateringstrĂ„d 29
  • Valp 2024

HĂ€strelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp