Snart kommer deklarationen.

Det går inte* att skapa en webbtjänst som fungerar för att 10 miljoner svenskar ska logga in samtidigt och ladda ner sin deklaration, därför kanske det kan vara lämpligt att vänta några timmar/dagar med att göra det.

*Så klart det går att anpassa tjänsten till maximal belastning, men att ta höjd för något som inträffar två gånger per år (när deklarationen släpps, och sista dag för att skicka in), är ekonomiskt oansvarigt.
 
Det går inte* att skapa en webbtjänst som fungerar för att 10 miljoner svenskar ska logga in samtidigt och ladda ner sin deklaration, därför kanske det kan vara lämpligt att vänta några timmar/dagar med att göra det.

*Så klart det går att anpassa tjänsten till maximal belastning, men att ta höjd för något som inträffar två gånger per år (när deklarationen släpps, och sista dag för att skicka in), är ekonomiskt oansvarigt.
Den logiska delen av min hjärna förstår också det här, den andra delen hänger på lämmeltåget som hänger på låset och klickar frenetiskt och MÅSTE VETA NU. 😆
 
Det går inte* att skapa en webbtjänst som fungerar för att 10 miljoner svenskar ska logga in samtidigt och ladda ner sin deklaration, därför kanske det kan vara lämpligt att vänta några timmar/dagar med att göra det.

*Så klart det går att anpassa tjänsten till maximal belastning, men att ta höjd för något som inträffar två gånger per år (när deklarationen släpps, och sista dag för att skicka in), är ekonomiskt oansvarigt.
Deras egen pressekreterares uttalande i Expressen gör inte saken bättre 🙈

– Man får ett meddelande att man ska försöka igen. Om man klickar några gånger, eller lite senare, kommer man runt problemet, säger Maja Fröman.

Som gjort för överbelastning. Det hade varit bättre om hon nöjt sig med delen om att försöka senare.
 
Jag hoppas iallafall på lite tillbaka, det brukar bli nöjespengar. Jag siktar ju dock på valp till hösten så om Helmer inte betalar den via sin planerade parning kan det ju vara trevligt med ett tillskott.
 
Kunde logga in men kommer inte in på mina sidor. Jaja får testa inatt igen när jag kommit hem från jobbet, brukar lugnat ner sig till natten.
 
Jag har en total tankevurpa just nu. Om jag gör avdrag på 40 000, hur mycket av dom pengarna får jag behålla? 😅
 
Är inne på Mina Sidor men det enda som syns är 2023 deklaration och när den betalades ut (fick tillbaka lite). Vill veeeeeeta NU!
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Är otroligt dålig på detta o aldrig sålt eller köpt bostad innan. (en gång bara såklart på nuvarande bostad) Kan ngn reda ut mina...
2
Svar
20
· Visningar
531
Senast: gullviva
·
Kropp & Själ Min kropp har sina skavanker och ålderskrämpor, jag är nog halvvägs om inte mer i livet, men att förmågan till "bra" sex skulle dala...
Svar
14
· Visningar
1 140
Senast: Norma
·
  • Artikel
Dagbok Det ligger snö utanför. Allt jag tänkt göra ute har fått skjutas på tills det blir bättre väder. Det enda jag kan komma på att göra ute...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
8 460
Senast: ameo
·
  • Artikel
Dagbok Ska det inte vara mer än så här? Räcker det inte snart? Igår fick jag ytterligare 2 käftsmällar nu ekonomiskt. Inte nog med att kroppen...
Svar
10
· Visningar
2 007

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Bärstol
  • Mindre kombi?
  • Melatonin

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp