Snart kommer deklarationen.

Trodde jag skulle få tillbaka flera tusen då jag brukar få det plus att vi betalat så himla mycket mer i ränta senaste året. Och så blev det inte ens en tusenlapp tillbaka. Fattar ingenting!

Trodde också jag skulle få mycket i år. Eller. Jag fick mycket tillbaka, men mer förra året så hade förväntat mig mer eftersom räntorna varit som de är. Utan att få tillbaka för räntan tror jag att jag hade fått betala tillbaka? 😅😅
 
Försäljningen finns med i min deklaration (dvs försäljningspriset) men inte vad jag köpte aktierna för. Får ringa Skatteverket och fråga :)
Skatteverket har inte uppgift om din inköpskostnad. Du måste antingen hitta ditt riktiga inköpspris eller använda schablonmetoden (inköpspriset anges som 20% av försäljningspriset ).
 
Äntligen!

prisa-gud-skatte%C3%A5terb%C3%A4ring.gif
 
Jag förstår inte hur det kan vara en så stor överraskning för så många. Inkomstuppgifter och avdragen skatt finns ju på skatteverket och det går att följa under året och stämma av. Även enklare avdrag typ underskott av kapital går lätt att lägga in här om man inte vill räkna "manuellt":
https://app.skatteverket.se/rakna-s...trakning/rakna-ut-skatt/fyll-i-dina-uppgifter

Hade ingen aning om att det går att följa inkomst och avdragen skatt på skatteverket, och tror inte att jag är ensam om att inte veta om den funktionen 😄
 
Nu är det bara att hänga på skv hemsida för att skicka in deklarationen 1 minut över midnatt den 19 ;) Kommer inte behöva göra några avdrag eller ändringar.
 
Först såg jag ingenting alls.
I morse låg filen där men gick inte att öppna.
Nu är filen borta och det står att den ska finnas 8 Mars.
Rörigt.
 
Deklarationen är för mig ingen årlig skrik-och-panikhändelse = hänger inte på låset och loggar in först när e-deklaration är möjlig att göra.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Min kropp har sina skavanker och ålderskrämpor, jag är nog halvvägs om inte mer i livet, men att förmågan till "bra" sex skulle dala...
Svar
14
· Visningar
1 097
Senast: Norma
·
  • Artikel
Dagbok Det ligger snö utanför. Allt jag tänkt göra ute har fått skjutas på tills det blir bättre väder. Det enda jag kan komma på att göra ute...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
8 322
Senast: ameo
·
  • Artikel
Dagbok Ska det inte vara mer än så här? Räcker det inte snart? Igår fick jag ytterligare 2 käftsmällar nu ekonomiskt. Inte nog med att kroppen...
Svar
6
· Visningar
1 160
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
3 993
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp