Snart kommer deklarationen.

Hur många kommer skicka in sin deklaration imorgon? Eftersom min är extremt enkel (inga avdrag) så gör jag det. Förhoppningsvis kommer sedan pengarna i början av april.
Jag ska, denna är enkel och utan ändringar. Nästa år ska jag redovisa en såld bostad, då blir det lite mer komplicerat.
 
Hur många kommer skicka in sin deklaration imorgon? Eftersom min är extremt enkel (inga avdrag) så gör jag det. Förhoppningsvis kommer sedan pengarna i början av april.
Jag har inte kollat över om nuffrorna stämmer överens så nej även om jag inte hade reseavdrag att göra så hade jag inte gjort det.
 
Hur många kommer skicka in sin deklaration imorgon? Eftersom min är extremt enkel (inga avdrag) så gör jag det. Förhoppningsvis kommer sedan pengarna i början av april.
Inte här. Deklarationen av näringsverksamhet tar en stund att färdigställa och går inte att okeja bara.
 
Hur många kommer skicka in sin deklaration imorgon? Eftersom min är extremt enkel (inga avdrag) så gör jag det. Förhoppningsvis kommer sedan pengarna i början av april.

Nope, har gård. Deklarationen skickas in av vår revisor.
 
Inte här. Deklarationen av näringsverksamhet tar en stund att färdigställa och går inte att okeja bara.
Beror på hur avancerad näringsverksamhet man har, tror jag. Mitt bokslut är klart och siffrorna ska bara läggas in i systemet. jag har både NE-bilaga och reseavdrag att göra, så oavsett vilket kommer jag inte få några skattepengar tillbaka i första utbetalningen, antar jag. Men jag kommer nog skicka in under morgondagen ändå, skönt att ha det gjort.
 
Beror på hur avancerad näringsverksamhet man har, tror jag. Mitt bokslut är klart och siffrorna ska bara läggas in i systemet. jag har både NE-bilaga och reseavdrag att göra, så oavsett vilket kommer jag inte få några skattepengar tillbaka i första utbetalningen, antar jag. Men jag kommer nog skicka in under morgondagen ändå, skönt att ha det gjort.
Eftersom @Lilla nämnde att det redan var öppet så passade jag på att skicka in deklarationen, inklusive NE-bilaga och reseavdrag. Skattepengarna kommer när de kommer...
Och när jag ändå var i farten skickade jag in gårdens ansökan om EU-bidrag (jordbruksstöd) också. Skönt att ha det avklarat!!
 
Det går bra nu :rofl:

IMG_3184.png
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Är otroligt dålig på detta o aldrig sålt eller köpt bostad innan. (en gång bara såklart på nuvarande bostad) Kan ngn reda ut mina...
2
Svar
20
· Visningar
443
Kropp & Själ Min kropp har sina skavanker och ålderskrämpor, jag är nog halvvägs om inte mer i livet, men att förmågan till "bra" sex skulle dala...
Svar
14
· Visningar
1 100
Senast: Norma
·
  • Artikel
Dagbok Det ligger snö utanför. Allt jag tänkt göra ute har fått skjutas på tills det blir bättre väder. Det enda jag kan komma på att göra ute...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
8 327
Senast: ameo
·
  • Artikel
Dagbok Ska det inte vara mer än så här? Räcker det inte snart? Igår fick jag ytterligare 2 käftsmällar nu ekonomiskt. Inte nog med att kroppen...
Svar
6
· Visningar
1 161

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp