pimy

Trådstartare
Tänkte sko med snösulor i vinter. Har kollat runt lite på internet vad det finns för några och vad de kostar. Det verkar dock variera rätt mkt mellan olika ställen, och jag undrar nu vad ni har för erfarenhet av de olika sorterna.
H**ks har två sorter - Snösulor 59:-/par
- Snowpad 95:-/par (dessa har luftkanal - är det bättre än de som ej har det?)

B****s har Snow Pad 57,50:-/par med luftkanal -Är det ett plagiat av ovanstående för 95 kr eller är det samma??

Mustad har snösulor i polyuretan - hittade dock inga priser på dem. Någon som vet vad de kostar?

Vilka har ni provat och vad tyckte ni om dem? jag vill helst ha ett par som håller hela säsongen. Är de dyrare bättre kvalitet då? Nåra andra erfarenheter av snösulor???

Sv: Snösulor

Jag har snow pads (men vet inte vart de kommer ifrån, eftersom att min hovslagare har med sej), men jag tycker att du ska satsa på såna med luftkanal (jag tycker att dom är jättebra) och jag tror INTE att B*rjes snow pads är sämre än H**ks.

De utan luiftkanal fungerar i princip inte, dessutom är de tjocka med filt på undersidan och då kommer du nästan garanterat få tappskor..

De ska vara i silicon, eller mycket likt silicon, och ha luftkanal.

B*rjes med luftkanal är helt ok! Tänkte ju beställa såna iår också men får nog köpa på Granngården om det blir dags att sko om snart.Hos B*rjes kan man annars få vänta flera veckor på paketet...

Vi har köpt på Granngården förut, men i år har de bara de där med tjock sula och utan luftkanal.. :(

Så vi betalar extra när hovslagaren kommer och så har han med sig dem. Köper dem av honom så att säga. Han beställer nånstans ifrån, vet inte var.

Hej!
om du beställer från börjes och betalar 50 kr extra så tror jag de skickar parketet samma (eller så var det nästa!(?)) dag, om man ringer före 12.00.... å då kommer de hem fort som tusan! :) himla bra tycker jag som alltid har väldi brått att få hem grejerna! :)
//Zsara

Ja,jag har brukat ta snabbpaket ibland men nu behöver jag bara snösulor därifrån så med frakt och avgiften för snabbpaket blir det dyra snösulor :(

Puttar upp den här tråden i jakt efter lite fler, nya erfarenheter!
Vilka snösulor är bäst, mest prisvärda etc?

ingen? Jag ska köpa snösulor i morgon så det vore guld om ni kunde berätta era erfarenheter! :)

5543.jpg

De här sulorna använder jag, de är superbra, har haft sånna i flera år, och de är väldigt ekonomiska också eftersom man kan använda de flera gånger i rad!
Jag har dock inte köpt mina på börjes men det är ju samma sula ändå, mina kostade 75 kronor på borgunda för ett par, det tyckte jag va billigt eftersom de är så prisvärda!

Senast ändrad av en moderator:

Hej! :)
Kolla denna tråd! http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=620761&highlight=sn%F6sulor
Där finns det lite erfarenheter av de "silikonliknande".
Jag har sådana på våran häst och tycker att de fungerar jättebra, de sitter nu på hästen för tredje vintern i rad! De håller sig mjuka och smidiga och kan därför fylla sin funktion väl. Testade någon annan variant för några år sedan och de blev väldigt hårda när de blev kallt.
/Camilla

Det blev Mustads snösulor, från Granngården! Köpte dem nyss! Fast mina är ljust ljusblå, inte helt vit-genomskinliga (fanns såna också iof).

Just dessa som du visar bild på har jag INGEN BRA erfarenhet av. Dom är av någon slags gummi, vilket gör att glidmomentet på hoven sker i sulan. Hoven glider varje steg, men inte skon vilket gjorde att efter någon vecka så tappade hästarna skorna. PGA att alla sömmar hade gått av mellan hov och sko. Så då har man en hov full med en massa sömmar kvar.
Jag har nu de genomskinliga av silikonliknande material och har inte det problemet längre (endast enstaka fall efter 5-6veckor) så jag rekomenderar de genomskinlilga med luftkanal.

Just dom har jag! Dom är super beträffande vad jag svarade nyss.

Liknande trådar

Samhälle Känns som att det är dags att starta tråden jag väntat på sedan diskussionerna innan valdagen...:) Jag lånar ett par inlägg från... 6 7 8
Svar
142
· Visningar
10 398
Senast: lbb
·
Hästvård Nu ser det ut som så att vi kommer hämta hem ett sto på 17 år, det är av en vän som känner att hen ej har tid, erfarenhet och ekonomi...
Svar
4
· Visningar
2 075
Senast: NotlikeI
·
Övr. Grenar Inför stundande hingstval 2011 är det många som grubblar vad de ska vända sig. Ifjol startades en liknande tråd och jag uppfattade... 2 3 4
Svar
78
· Visningar
26 233
Senast: supercassie
·
Utrustning När sko med snösula?? Mustad snösula-hur är de? Det är dax att sko om pållen om någon vecka. Jag sitter och funderar om det är dax att...
Svar
5
· Visningar
1 277
Senast: Oscar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• FÅRtråden
  • Blandraser och renraser
  • Akvarietråden V