Snowroller (Ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
I övrigt måste jag ta en stund och reda ut alla funderingar, har precis ätit middag så jag får lägga mig på sofflocket lite och återkomma.

Var vi sex stycken som röstade på Q4 igår? Om 1-2 stycken är ulvar så känns Mirtais minst misstänkt.

Ja det var 6 stycken. Känns rimligt att någon ulv döljer sig där tycker jag också. Men när jag läser röstmotiveringarna så tycker jag som tidigare att den som sticker ut mest, är Lilltess motivering. Kanske inte för att den är tunn, alla har väl en tunn motivering första dagen, men för att den skiljer sig lite från de andra, som mest pekade på att q4 var mysko i sina motiveringar. Mirtai skrev det först, och jag kan inte hitta något att reagera i det. Så där håller jag med dig @Artline

Var vi sex stycken som röstade på Q4 igår? Om 1-2 stycken är ulvar så känns Mirtais minst misstänkt.

Jag har inte Röstlistan i huvudet men jag tror vi var fem st.
Och så tre som hade Q4 misstänkt men röstade på annat håll. Vilket för mig del kan betyda att man som ulv såg vart det brakade hän och inte ville vara med i drevet. Frågan är vem eller vilka det är.

Om någon har röstlistan lättillgänglig så får du gärna lägga upp den igen :)

Håller på att slänga ungarna i säng nu så återkommer om en stund.

Jag har varit upptagen under em och fram till nu, skjutsa till träningar och ta hand om mina hästar är det jag ägnat mig åt.
Nu har jag skumläst en gång det som skrivits efter gårdagens DL, och fortfarande saknar jag inlägg som kan tillföra något framåt, som jag skrev tidigare idag.
Lite info måste ju kommit fram till ffa spionen, möjligen ängeln om den av någon anledning valt att inte skydda sig själv( vilket jag förstått är praxis) och så siaren som ju bör veta om en god alt ond.
Ska kolla igenom alla var och en och återkomma med mina tankar....

Och så tre som hade Q4 misstänkt men röstade på annat håll. Vilket för mig del kan betyda att man som ulv såg vart det brakade hän och inte ville vara med i drevet. Frågan är vem eller vilka det är.

Röstlista
18.57 Shaggy röstar på glömmerallt
20.36 quarter4ever röstar på Lobelia
20,43 Mirtai röstar på quarter4ever
21:18 Lilltess röstar på quarter4ever
21:22 Artline röstar på Quarter4ever.
21:28 Snurrfian röstar på Quarter4ever
21:40 Dentaku röstar på Lilltess
21:43 Lobelia röstar på Dentaku,
21:51 Matmissbrukaren röstar på Quarter4ever
21:58 bollen__ röstar på Shaggy
21:58 glömmerallt röstar på artline

22:00 cirkus röstar på qarter4ever
22:00 Majola röstar på Artline.

får det till 6 röster ...

Röstlista DL1

quarter4ever 6
Artline 2

Röstlista

får det till 6 röster ...
edit rösterna fördelades så här:
quarter4ever 6 röster
Artline 2 röster
glömmerallt 1 röst
Lobelia 1 röst
Lilltess 1 röst
Dentaku 1 röst
Shaggy 1 röst

edit rösterna fördelades så här:
quarter4ever 6 röster
Artline 2 röster
glömmerallt 1 röst
Lobelia 1 röst
Lilltess 1 röst
Dentaku 1 röst
Shaggy 1 röst

Snyggar till den med färg:)

Röstlista

quarter4ever 6 röster
Artline 2 röster
glömmerallt 1 röst
Lobelia 1 röst
Lilltess 1 röst
Dentaku 1 röst
Shaggy 1 rös

Jag tyckte inte jag fick något riktigt svar , nej.
Du utvecklade liksom inte frågorna särskilt inte de runt Snurrfian och Mirtai. Det kom ungefär samma svar som du skrivit innan.

Men jag kan nog inte ge dig något bättre svar.. Vi var tretton som röstade. Vissa röster känns skumma men jag tycker inte att Mirtai utifrån den rösten. Snurrfian är ingen jag funderat så mycket över än så hon känns varken eller så jag borde läsa igenom hennes inlägg men det har jag inte riktigt koncentration att göra just.

Så frågan är.. Röstar ulvar på sådana med många röster eller tar dem och röstar på en som inte drar till sig lika många misstankar?

Det fetstilta är något av det mest långsökta jag läst. Jag skule alltså istället för att ha fått en tankevurpa när det gälde ulvkäket, det uteblivna, som frustrerad ulv postat i fel tråd och dessutom skrivit "vi fick en ulv". Varför i hela fridens namn skulle en ulv skriva vi fick en ulv om uteblivet käk i någon tråd oavsett vem den är riktad till och dessutom tycka det bar synd att q blev lynschad?

Jag tycker att felskrivningen var något att notera.
"Vi fick en ulv" var nog inte det jag reagerade mest på utan det andra - "någon snodde käket" i den här leken finns ingen tjuv. Men två så rejäla felskrivningar känns märkliga. Jag tycker att det som stör mig mest är att du är så ofokuserad.
(och förstås att du anklagar mig för att leta ulvar O_o skaver ju också en smula.

Men jag kan nog inte ge dig något bättre svar.. Vi var tretton som röstade. Vissa röster känns skumma men jag tycker inte att Mirtai utifrån den rösten. Snurrfian är ingen jag funderat så mycket över än så hon känns varken eller så jag borde läsa igenom hennes inlägg men det har jag inte riktigt koncentration att göra just.

Så frågan är.. Röstar ulvar på sådana med många röster eller tar dem och röstar på en som inte drar till sig lika många misstankar?

Det finns knappast något facit på det, då vore det ju enkelt. Risken är att man kommit överens i lyan.

Okej ;)

Ulvar röstar på det som verkar säkrast för stunden. Det är ju därför dom är med och röstar ut varandra om det behövs.
Igår var det säkert på alla eftersom det var första dl.
Det är nu man kan leta mönster efter kvällens dl.

Vi var 6 stycken som röstade på q4e
Och sen så var det 4 som misstänkte q4e men la rösten nån annanstans.
Och sen var 3 som ytterligare la röster på andra.

Jag tror att det finns ulvar i alla läger.
Det känns lika sannolikt att en ulv bara suttit och föjt misstankarna utan att säga ett knyst om q4e och sen la sin röst nån annanstans.

Nånstans måste man ju börja nysta....

Och ja, @Snurrfian verkar gå mig obemärkt förbi. Får kika närmare på henne.
Shaggy likaså men hon kom med lite tankar för en stund sedan som jag får läsa igen och analysera.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 771
Senast: qitis
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar... 40 41 42
Svar
827
· Visningar
16 856
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 756
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara... 33 34 35
Svar
681
· Visningar
14 200
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka