Bukefalos 28 år!

Snyggaste hjälmen att tävla i?

western_wannabe

Trådstartare
Oavsett om ni föredrar att rida/tävla med eller utan hjälm, vilken typ av hjälm tycker ni är snyggast på ett westernekipage?

Klassisk sammetskask, eller hjälmar ala Troxel som saluförs i westernshopparna?
 
Sv: Snyggaste hjälmen att tävla i?

Häftig, den modellen har jag inte sett innan :) Passar ju urbra ihop med "ranchstuket"

Själv tävlar jag i performancegrenarna, och är lite mer åt bling-bling-hållet, men jag tycker fortfarande att det ser så fel ut med hjälm till... Måste hitta rätt typ av hjälm till min outfit :)
 
Sv: Snyggaste hjälmen att tävla i?

Jag var på MyOne häromdagen, såg nån hjälm med bling på.....kan det ha varit en Casco av något slag ?
de är ju väldigt lätta hjälmar, ser kanske lite för futuristiska ut....

Kan ha varit nåt annat märke oxå men var en sån där typ "modern" hjälm.
 
Sv: Snyggaste hjälmen att tävla i?

En sammetshjälm tycker jag vore snyggast, om man nu inte vill rida med hatt.
 
Sv: Snyggaste hjälmen att tävla i?

Hmm, blinga sammetshjälm... Har inte tänkt den tanken heller.

Hjälmen jag kasserat efter min olycka nu i våras var av lite modernare stuk, med mockaliknande yta. Den passar liksom inte in...

Men är jäkligt glad att jag hade hjälm, även om det inte var en ridolycka, och har bestämt mig för att hädanefter även tävla med hjälm, för man vet aldrig vad andras hästar tar sig till, även om man själv är säker på sin häst...
 
Sv: Snyggaste hjälmen att tävla i?

Troxel-hjälmarna är skitsnygga! Funderar på att skaffa en om jag får jobb :D

Är också lite inne på att skaffa en hatthjälm. Tycker de nya modellerna ser nästan ut som en vanlig hatt, till skillnad från de gamla som såg ut som om man försökt trycka fast en gammal stormhatt på en störtkruka.
Vad tror resten av folket om dem? Finns det godkända modeller? Mao CE-märkta.
 
Sv: Snyggaste hjälmen att tävla i?

Jag älskar mina Troxels! Har köpt dom direkt från USA, mer att välja på de flesta i Sverige brukar bara ha någon modell tycker jag. Jag har både diskret "westernstuk" tom med en liten concho, och lilarosa "metallic" o sambon har en blå "metallic" med hästmotiv i silver. :D

Men faktum är att jag valde dom bara för att dom är dom enda hjälmar jag fixar att ha på huvudet utan att få panik, hörselproplem o nackont :grin:

Förutom hunterhjälmen då men den är ju supersmidig (och inte särskilt säker :angel:)
 
Sv: Snyggaste hjälmen att tävla i?

Lite ironiskt att det finns så stort utbud av hjälmar i westernstuk i USA, men aldrig att man ser någon tävlingsryttare använda det. Hobbyryttarna verkar vara lite smartare :D
 
Sv: Snyggaste hjälmen att tävla i?

Det finns en hel del tävlings(western)ryttare i USA som använder hjälm.
Men det vanligaste är ju att dom inte gör det och framförallt på högsta nivå, och det är väl mest det vi ser något av här hemma....
 
Sv: Snyggaste hjälmen att tävla i?

Jag är supernöjd med min EQ2 hjälm, snygg och superlätt dessutom!

Och idag räddade den nog mitt liv så valet är enkelt, det blir en likadan igen:laugh:
 
Sv: Snyggaste hjälmen att tävla i?

Sammetshjälm med rosett bak finns inte på kartan. Värre är de hjälmhattar jag sett. Antingen har man hatt eller hjälm, inte hjälmhatt. Troxelhjälmen såg bra ut.
 
Sv: Snyggaste hjälmen att tävla i?

Håller med, hjälmhattar o rosetthjälmar är fruktansvärt fula. :crazy:

En troxel på skallen ser bara coolt ut :D
 
Sv: Snyggaste hjälmen att tävla i?

Fast jag tycker inte de här hatthjälmarna ser så illa ut
forsaljningcollage.jpg

Hade mycket väl kunnat tänka mig en sån. Modellen de har på Bonanza däremot, den är strykful..
 

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver köpa en ny hjälm. Är dressyrryttare och har ganska mycket hår, både tjockt och långt. Tanken är att jag ska ta upp tävlandet...
Svar
2
· Visningar
546
Utrustning Som frågan lyder så tycker jag det är svårt att hitta en solskärms hjälm till just ett smalt och avlångt ansikte, jag syftar inte på...
Svar
8
· Visningar
1 060
Senast: MiniLi
·
Utrustning Vad har ni och vad är ni nöjda med? Det känns som att jag har provat igenom hela sortimentet. Jag har provat alla hööks, både deras egna...
2
Svar
31
· Visningar
3 276
Senast: JennyLz
·
Hoppning Vilken nivå/höjd måste man tävla på för att kunna vinna prispengar på hopptävlingar i Sverige eller närliggande länder i Europa? När...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
10 059
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp