Bukefalos 28 år!

Snyggaste hjälmen att tävla i?

Sv: Snyggaste hjälmen att tävla i?

Beställde faktiskt den översta från "Over There" men jag tyckte 140 USD i frakt var lite saftigt då hjälmen kostade 53 USD, så jag avbeställde den när jag fått fraktsumman. Så tillbaka på ruta 1!

Håller med dig ang. hjälmhatten också, det måste ju vara rätt stuk på hatten också, är inte mycket för slappa läderhattar. Hittade en intressant tysk sida med en typ av hjälm som man kunde placera i sin egen hatt om man köpte hatten ett par stl. för stor... Men frågan är hur säkert det är, samt hur dum man inte ser ut med en flera stl. för stor hatt :D
 
Sv: Snyggaste hjälmen att tävla i?

Oj då... jag köpte min för några år sedan, nya i kartong o allt på eBay. Fick hem en stor kartong med allihop och tror inte jag betalade mer än ca 400:- per hjälm inkl frakt.
 
Sv: Snyggaste hjälmen att tävla i?

$140?!? min frakt kostade $33 på min hjälm med USPS (heter väl USAs post?), och hjälmen kostade $140. surt!
 
Sv: Snyggaste hjälmen att tävla i?

Haha ja det gäller att få ihop bra pris på hjälmen med bra pris på frakten :angel:
 
Sv: Snyggaste hjälmen att tävla i?

Precis! Men nu vet jag vart Segelflygarinnan köpt sin, så jag ska prova där, och hellre betala mer för hjälmen =)
 
Sv: Snyggaste hjälmen att tävla i?

Ja jag rekommenderar verkligen troxel om du hittar till bra pris.
Det är ju väldigt fördelaktigt att köpa från USA nu!
 
Sv: Snyggaste hjälmen att tävla i?

Ja, det känns ju mer värt att lägga pengar på prylen än på frakten.. Jag vann en auktion på en jättefin, tjock ullpad på eBay för ynka 60 USD. Men sen visade sig att frakten skulle gå på dryga 900kr... Då kändes det inte värt det längre!! Tack och lov hade jag en väääldigt förstående säljare, och cancellerade (snyggt ord!) auktionen..
 
Sv: Snyggaste hjälmen att tävla i?

KL

Under vilken kategori tittar man för att hitta häst/westerngrejer på Ebay USA ?
 
Sv: Snyggaste hjälmen att tävla i?

Outdoor sports, Equine (?) och sen finns det lite olika hästkategorier. Gå inte via ebay.se utan ebay.com. Har du iPhone/smartphone så har dom en kanonapp!
 
Sv: Snyggaste hjälmen att tävla i?

Ja, jag skrev ebay.com.
Kollar om jag kan få till det, annars återkommer jag:)

Har ingen av de där mojängerna du skrev......:angel:
 
Sv: Snyggaste hjälmen att tävla i?

Jisses, vad grejer där fanns !

Undrar om någon vet hur man kan ta reda på vad frakten till Sverige blir och vart man ser om säljaren skickar worldwide ?

Jag antar frakten som står på vissa grejer är inom USA.
 
Sv: Snyggaste hjälmen att tävla i?

Det är mycket lättare än med vanliga hjälmar! Troxel har Small, Medium etc, och varje storlek är väldigt justerbar, man justerar med små rattar på hjälmen.

Jag har rätt litet huvud så jag har Small, min sambo har Large. Det finns säkert en fitting guide på Troxels hemsida.

Hjälmarna är lätta, luftiga, super passform. Jag har valt sorter som inte går för långt ner på sidan och i nacken vilket jag tycker är mycket bekvämare.
 
Sv: Snyggaste hjälmen att tävla i?

Ja, det var ju lätt....ungefär som med Casco här då :)

Startade en annan tråd ang storlekar rent generellt på USA grejer, skriv gärna där om ni har erfarenhet !
 
Sv: Snyggaste hjälmen att tävla i?

Fel! Gäller inte alla modeller. Min Cheyenne går efter Hatsize och då gäller det att ha koll på storlekarna. Den stämmer rätt bra efter huvudmått.
 
Sv: Snyggaste hjälmen att tävla i?

Wrangler! Du som har en Troxel hjälm, är det "mjuk stoppning" i eller är den "stum" innuti? Min man ska åka till USA om ett par veckor så jag tänkte be honom köpa en:))
Mvh Lena
 
Sv: Snyggaste hjälmen att tävla i?

I dom modellerna jag har - Dakota och Spirit - är det mjuka kuddar typ, och något speciallösning som gör att det känns som väldigt mycket "luft" runt skallen.
Kolla gärna in på länkarna, under Documentation finns även inpassnings guide till varje modell. Hur dom klassiska engelska modellerna är vet jag inte men jag byter inte bort mina för allt smör i småland :D

http://www.troxelhelmets.com/products/dakota

http://www.troxelhelmets.com/products/spirit
 

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver köpa en ny hjälm. Är dressyrryttare och har ganska mycket hår, både tjockt och långt. Tanken är att jag ska ta upp tävlandet...
Svar
2
· Visningar
546
Utrustning Som frågan lyder så tycker jag det är svårt att hitta en solskärms hjälm till just ett smalt och avlångt ansikte, jag syftar inte på...
Svar
8
· Visningar
1 060
Senast: MiniLi
·
Utrustning Vad har ni och vad är ni nöjda med? Det känns som att jag har provat igenom hela sortimentet. Jag har provat alla hööks, både deras egna...
2
Svar
31
· Visningar
3 272
Senast: JennyLz
·
Hoppning Vilken nivå/höjd måste man tävla på för att kunna vinna prispengar på hopptävlingar i Sverige eller närliggande länder i Europa? När...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
10 059
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp