Så klart det inte är en källa - men min erfarenhet är ändå att det är roligt att följa hästen. Jag är tillräckligt kunnig dessutom att se hur en ryttare rider på filmer för att se om det är match för ponnyn vi säljer (och hittills har som sagt 90% av de som fått komma och provrida först köpt hästarna, det utifrån vad de berättar om sig själva i första mailet/sökesannonsen och genom att se videor på instagram eller fb). Vi vill verkligen ha så lite spring i stallet av spekulanter som möjligt så jag vill ha reda på så mycket det går innan de köper hästen och det gäller både att det är en liknande hästhållning som vi har och att ridningen passar ponnyn. I vårt fall har det ju även varit tävlingsponnyer - där finns det alltid tränare att ringa. Men jag är ingen hästförsäljare egentligen och jag säljer bara till folk som jag känner delar mina värderingar. Skulle helst inte sälja till någon uttalad SD anhängare heller (de som är tysta går ju inte att veta). Som tur är har vi tillräckligt med spekulanter och intresse på hästarna att vi faktiskt kan välja vem vi vill ska komma och träffa och förhoppningsvis köpa.Vad får du det ifrån?
Nej jag tror inte alla som har instagram missköter sina hästar däremot hade jag inte haft instagram som en säker källa heller.
Inte gällande något, då vem som helst kan vinkla sitt liv hursomhelst på sociala medier.
Och jag vet att jag inte har fel då sociala medier inte speglar verkligheten så mycket som du tror.
Att någon bombar sitt instagram konto med filmer och bilder betyder inget annat än just det.