Bukefalos 28 år!

Sökt jobb - maila?

Crossline

Trådstartare
Jag har sökt ett jobb som jag är sååå sugen på, jag hade varit jävligt bra på det! Nu är det mitt i semestrarna och ansökningstiden går ut om lite drygt en månad.

Men skulle jag kunna skicka iväg ett mail med någon fråga eller vad som helst, så att dom får upp ögonen för mig, eller att jag får chansen att nämna hur sugen och pepp jag är? Eller gör man inte så?

Tips, vad kan jag göra?
 
Jag har fått mitt nuvarande jobb genom spontanansökan via mail. Först på timmar, nu fast sen 2.5 år.
 
Jag har fått mitt nuvarande jobb genom spontanansökan via mail. Först på timmar, nu fast sen 2.5 år.
Jag kanske var otydlig, jag har sökt tjänsten på annons, men nu skulle jag vilja komma på en bra fråga eller så att höra av mig med till kontaktpersonen, för att visa lite extra intresse :)
 
Jag brukar ofta ringa, visserligen innan jag ens sökt tjänsten. Så inleder jag sen ansökan med; "Efter telefonsamtal med xx... "

Ibland har jag hört av mig efter ansökan för att försäkra mig om att min ansökan kommit fram och därefter kunnat fråga lite mer om tjänsten. Numera kanske det inte funkar då de flesta jobb har elektroniska ansökningar??
 
Jag kanske var otydlig, jag har sökt tjänsten på annons, men nu skulle jag vilja komma på en bra fråga eller så att höra av mig med till kontaktpersonen, för att visa lite extra intresse :)
Jaha. Det kan man absolut göra. Ringde min förra arbetsgivare i samband med ansökan för lite frågor kring schema mm.
 
Jag har sökt ett jobb som jag är sååå sugen på, jag hade varit jävligt bra på det! Nu är det mitt i semestrarna och ansökningstiden går ut om lite drygt en månad.

Men skulle jag kunna skicka iväg ett mail med någon fråga eller vad som helst, så att dom får upp ögonen för mig, eller att jag får chansen att nämna hur sugen och pepp jag är? Eller gör man inte så?

Tips, vad kan jag göra?

Ring isåfall!
Jag ringde efter att jag sökt mitt nuvarande jobb. Hade fått lite inside info att vissa som sökt jobbet hade ett mer nischat CV för tjänsten så jag tänkte att min chans låg i att ringa upp och skapa en personlig kontakt. Vilket visade sig stämma bra då det var det samtalet som avgjorde att jag blev kallad på intervju (och sedan fick jobbet).
 
Annonsen i sig är otroligt välskriven, tydlig och informativ, med elektronisk ansökan och jag fick bekräftelse på mottagen ansökan.

Vad skulle jag kunna säga när jag vet att min ansökan har kommit fram och när allt egentligen redan står i annonsen? Försöker verkligen komma på något smart bara för att ha en anledning till att ta kontakt… :D
 
Senast ändrad:
Tack vare er så ringde jag istället för att maila - OCH SAMTALET KUNDE INTE GÅTT BÄTTRE :banana:

Vad bra!
Jag tänker att det nog räcker med att tydligt visa sitt intresse för tjänsten och arbetet som sådant. En personlig kontakt kommer öka din chans att bli kallad på intervju. Hoppas att du får jobbet!
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har strösökt några andra tjänster mest pga. tristess på mitt jobb. Men hur ska man kunna bestämma sig? Där jag jobbar nu är ett...
2
Svar
39
· Visningar
2 476
Senast: Mois
·
Fordon Vi har flyttat från lägenhet till hus en bit från kommunikationer och inser att vi skulle behöva en andrabil. Dels för att inte bli...
2
Svar
21
· Visningar
799
Senast: Fetaost
·
L
Relationer Jag skulle vilja fråga om tips om saker som jag och min pojkvän skulle kunna göra. Det är kanske lite mera speciella be hov för att jag...
Svar
9
· Visningar
730
L
  • Låst
Samhälle Först så vill jag vara VÄLDIGT tydlig att SJÄLV KLART så gäller inte dethär för alla! Utan det finns säkert jätte många som jobbar på o...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
7 521
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp