Sömnparalys, någon som haft det?

Jag har och har haft en del med hallucinationer, dock aldrig med mardrömmar utom en gång.
Hade det som mest en period efter svininfluensanvaccineringen.

Jag tycker det jobbigaste är att det är så svårt att veta vad som är sant eller ej.
Har haft en där @fryckan berättat om missade tentor som tog någon vecka minst för mig att bena ut att det bara var en dröm.
Såvitt jag vet är det en dröm! ;)
 
Kommer på två sömnparalyser på rak arm. Ena var när jag var cirka 8-10 år och vaknade och såg mitt sovrum och allt precis som att jag vore vaken. Allt var som vanligt förutom att det står en väldigt kort figur på kanske 50-70 cm och snurrar en pinne/pendel med något surrande, dovt ljud. En annan gång några år senare upplever jag hur någon drar mig i benen när jag ligger på mage och jag upplever att jag svävar över sängen en ganska bra bit men fortfarande under täcket, ser hela sovrummet som vanligt.

Har blivit lite småskraj båda gångerna men plötsligt blir jag "närvarande" igen och allt är som vanligt.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 383
Senast: tuaphua
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 066
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Jag kommer ofta ihåg vad jag har drömt, både detaljer om vad som händer, tankar och känslor jag har under tiden jag drömmer. Men, de...
Svar
1
· Visningar
498
Senast: Voeux
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 165

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp