Sömnproblem

Status
Stängd för vidare inlägg.
A

Ardnaxela

Vår äldsta son fyllde 3 i april. Han har alltid sovit i sin säng, hela nätterna. Oavsett vart vi varit och även när han fick sin nya utdragssäng o flyttade till eget rum. Alltid har han sovit bra. Somnat själv osv.

För en månad sen var vi till en djurpark och lämnade nappen där. Sedan dess vaknar han på natten o kommer in till oss. Han ligger o snurrar värre än en helikopter, så vi vuxna kan inte sova bra alls. Vi är ju heller inte van att ha barn i sängen.

Vi vill ju att han ska sova i sin säng igen. Är det på grund av saknaden av nappen som han sover dåligt? Han har frågat efter den max 3 gånger. Det var bara första kvällen som han sa att han ville vara grisbebis (för vi la napparna till dom). :rofl:

Vad tror ni? Vad tycker ni vi ska göra? Vi har bärt tillbaks honom flera gånger. Då sover han oftast vidare i sin säng till morgonen. Ett tag la vi oss i en säng bredvid hans.

Var det för tidigt att sluta med nappen? Nu kan vi väl inte ge tillbaks den? Känns fel.
 
Sv: Sömnproblem

Kan ni inte flytta in hans säng till ert sovrum ett tag?
Det är jättejobbigt att sluta med tutte han hinner säkert vakna till för mycket på natten när han inte hittar tutten och då får föräldrarnas säng agera reservtutte.
Världen kan vara ganska stor nattetid när man är liten.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Känner att jag behöver få lite input på vår situation nu. Har ett barn som fyller 6 i sommar. Vi har samsovit sen start då det kändes...
Svar
12
· Visningar
1 808
Senast: LiZH
·
  • Artikel
Dagbok Midsommarafton när jag var i Hovsta plockade mamma fram min Lapis Lazulipendel, som hängt i min kökslampa i ett par år. De hade hittat...
Svar
2
· Visningar
657
Senast: IngelaH
·
Övr. Hund Jag har noterat en förändring i min hunds beteende senaste månaderna. Hon är nyss fyllda 1 år, och har under hela sin valptid sovit bra...
2
Svar
20
· Visningar
14 300
Senast: Pilot
·
Kropp & Själ Jag har grubblat hela dagen på detta. Vill ventilera mig, men känns som om detta jag kommer skriva kommer låta ganska...Ljugit! MEN, jag...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
8 811
Senast: Exile
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp