B

**BORTTAGEN**

Kan man mäta det i dl :crazy: :confused:
Eller måste jag pinna iväg och köpa en våg?

Om det går, hur mycket är 100 gram?
 
Jag ska köpa mig en våg iaf, ska tydligen finnas en på Rusta(på Erikslund tror jag att det ligger) för 50 kr.. Jag ska också fodra med soja.

Men jag TROR att 50 g = 1 dl.. Men jag tror enbart, är inte säker.. Jag kommer dock väga upp exakt sedan så man kan fodra med dl, annars blir det ju lite jobbigt.. :cool:
 
Jo jag har också funderat på att köpa en våg länge nu, men det blir lixom aldrig av :crazy:
Kanske lika bra att svänga förbi Rusta ändå då... *suck*

Ja man kan ju inte stå å väga varenda dag heller :p
 
Nej man får ju inte tummen ur.. :smirk: Har fodrat med Krafft och kraffts olika mått så har inte behövt väga. Eller tja, har iof vägt havre och betfor med en exakt hövåg i våras, men utöver det så har jag bara behövt väga hö. :smirk:

Vet du om Rusta ligger på Erikslund? :crazy: Eller vänta, det kanske var Bäckby.. Vet du även om att det är utförsäljning på hästavdelningen på Djurmagazinet på Hälla? :smirk: :p
 
Ja det ligger på Bäckby. Där vid skokanonen och videoaffären ungefär.
Jag har varit på rean. Det fanns inte mycket där tyckte jag...
Köpte ett par ridyxor bara.
Hittade du nåt?
Alla sakerna var typ bara i ponnystorlek tyckte jag... täcken med storlek 85 och dylikt :p
 
Nej har inte varit in där än! Men på onsdag ska jag åka dit för ska ändå till Glada Hästen i Spiltan, eller affären i Lista och lämna in täcke på tvätt..! Kommer inte ihåg vart det var billigast.. :confused:

Får svänga förbi Rusta på vägen till stallet dårå.. :D
 
Kontrollväger alltid när jag öppnar en ny säck och har hittills alltid fått det till ca 60 g/dl. Se dock till att datumet inte gått ut på sojan. Insåg innan idag att säcken jag köpte för en vecka sedan gick ut 030803. Morr... :mad: (Håller bara 4 månader efter tillverknings datum)
 
Var köper ni Sojan? På Granngården eller? Det finns inte på Granngården där jag bor, dom har så dåligt sortiment.
 
Säg till på Granngården att de beställer hem. Sojamjöl står det i deras dator. Upplys om att det är risk att många behöver ge soja i år så kanske de köper in lättare. :D
 
När jag vägde sojan sist, så vägde den ca 60 g per dl.
Men en våg är aldrig fel att ha. Jag använder hushållsvågen jag! :D
 

Liknande trådar

Mat Ska strax handla till en sallad. I receptet står 2 dl granatäpplekärnor. På ett ungefär hur många granatäpplen behöver jag köpa...
Svar
16
· Visningar
1 152
Senast: tuaphua
·
Kropp & Själ Har H och nära anhörigs tillåtelse att skriva detta men valt ett anonymt konto ändå. Har en nära anhörig med diabetes vi kan kalla hen...
2
Svar
31
· Visningar
2 024
Senast: Hajfisk
·
Hästvård Det här med loppfrö. Det verkar finnas lika många teorier som det finns människor :confused: Är det någon som har läst faktisk forskning...
2 3
Svar
53
· Visningar
5 134
Senast: MiniLi
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag hade inte tänkt starta någon ny tråd. Vill inte det. Vill inte berätta. Men ju mer jag håller saker inom mig ju mer uppäten blir...
9 10 11
Svar
203
· Visningar
19 453
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp