V
Vildvittra
Vet att det låg en tråd om soja här för ett litet tag sen ang. hur länge den håller sig. Jag var nämligen inne på Lantmännen idag och deras soja var tillverkad i april och när jag påpekade att den ju hade gått ut så sa butikschefen (ny) att hon ringt de som tillverkar sojan (kommer inte ihåg vilket företag det är) + nåt annat foderföretag och de sagt att det inte spelade nån roll och att soja håller sig i två-tre år pga att det inte innehåller några vitaminer som kan bli dåliga.

Då jag inte hade någon exakt fakta att säga om detta mer än att jag tycker det låter konstigt så eftersöker jag det här hos er som kan mer.
Jag menar det står ju förbrukas inom 4 mån på säcken så det är väl egentligen det enda man behöver hänvisa till men jag vill gärna slänga lite riktiga foderfakta i ansiktet på henne
när jag kommer dit för att kräva att de tar in ett nytt parti. Vet annars inte var jag ska köpa sojan måste åka rätt långt. Nån som vet hållbarheten på Krafft protein? Kanske man ska försöka räkna på en foderstat med det istället.
Mvh Vildvittra
Då jag inte hade någon exakt fakta att säga om detta mer än att jag tycker det låter konstigt så eftersöker jag det här hos er som kan mer.
Jag menar det står ju förbrukas inom 4 mån på säcken så det är väl egentligen det enda man behöver hänvisa till men jag vill gärna slänga lite riktiga foderfakta i ansiktet på henne
Mvh Vildvittra