Bukefalos 28 år!

Sol och vårad på nätet

Vad tragiskt detta är ändå. Att en människa suktar så mycket efter kärlek och uppmärksamhet att "allting" är av godo. Det är så tragiskt att hon inte är starkare med bättre självkänsla. Det är så tragiskt att hon tror på detta för att hon så gärna vill att det ska vara sant.
 
Även om din vän skjuter ifrån sig era välmenande frågor så ge inte upp, fortsätt påpeka det för henne. Ju fler som undrar och ju oftare det ”tjatas” så sås ett frö av misstänksamhet i henne. Om folk tassar på tå så låter man ju det bara fortgå. Att ta lån för att skicka till bedrägare är ju tragiskt. Om jag var din vän hade jag blivit jätteledsen när bubblan sprack och jag fick veta att alla vetat men låtit det vara. Hur man ska få henne att förstå är svårare. Jag har bra kunskap om amerikansk militär. Om du inte vill skriva ut här, skicka mig ett PM med hans detaljer som du/hon vet så kan jag kanske sticka hål i några och ge dig lite bevis du kan lägga fram.
 
Vad tragiskt detta är ändå. Att en människa suktar så mycket efter kärlek och uppmärksamhet att "allting" är av godo. Det är så tragiskt att hon inte är starkare med bättre självkänsla. Det är så tragiskt att hon tror på detta för att hon så gärna vill att det ska vara sant.
Precis där tror jag vi har svaret på varför människor fortfarande går på sånt här - för att de så förtvivlat gärna vill att det skall vara sant! Och ja, det är tragiskt.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 608
Övr. Barn Anonymt nick Har ett barn på 13 år som har Social Fobi. Det har kommit smygande och kom starkt för ca 1 år sedan. Orsaken är inte...
2
Svar
28
· Visningar
3 637
Senast: Bapelsin
·
Relationer Jag vet varken ut eller in. Jag behöver råd eller nån att ventilera med anonymt. Jag bor med min sambo tillsammans med min mamma och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
12 653
Senast: Tofs
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 668
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp