Solskydd på förskolan

• Småbarn
  • Trådstartare Trådstartare soom
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 24
  • Visningar Visningar 1 239

Bukefalos 30 år!

På förskolan sambon jobbar på smörjs barnen av föräldrarna på morgonen och sedan fyller de på. De undviker också att gå ut när solen är som starkast.

UV-tröjor med långa ärmar är inte ett dugg varma, snarare motsatsen. Och är det väldigt varmt ute brukar dom ju köra vattenlek.

Det känns som en orimlig arbetsbörda att personalen ska smörja in barnen, med olika solkrämer som har olika krav från föräldrarna (ska personalen tvätta händerna mellan varje barn pga allergier, undvika kemiska filter, etc?). Skulle ju ta en timme att gå ut, små barn kan vara rätt så sprattliga inför kladdig kräm.

UV-tröja och UV-hatt löser problemet för alla.

Vi smörjer in på morgonen och sen kompletterar förskolan på utsatta ställen innan de går ut på eftermiddagen. De har en allmän solkräm som är allergivänlig och 50+, de barn med specifika behov har sin egen (men som det ser ut på hyllorna är det kanske en max två).

UV-tröjor med långa ärmar är inte ett dugg varma, snarare motsatsen. Och är det väldigt varmt ute brukar dom ju köra vattenlek.

Det känns som en orimlig arbetsbörda att personalen ska smörja in barnen, med olika solkrämer som har olika krav från föräldrarna (ska personalen tvätta händerna mellan varje barn pga allergier, undvika kemiska filter, etc?). Skulle ju ta en timme att gå ut, små barn kan vara rätt så sprattliga inför kladdig kräm.

UV-tröja och UV-hatt löser problemet för alla.
Vår förra förskola fyllde på och av svaren här att döma så är det det vanligaste. Men mitt största problem är egentligen inte att dom inte smörjer utan att dom kräver att barnen har långärmat och långbyxor. Mitt barn har aldrig bränt sig, och det är vanligare att vi glömmer fylla på än att vi kommer ihåg det (på morgonen är vi dock noga med det, jag själv bränner mig direkt utan solkräm men aldrig med). Förra sommaren smorde dom inte heller, men då hade dom inga synpunkter på barnens klädsel. Det är gott om skugga på gården.

uv-tröja var ett bra tips, det kan vi skaffa inför starten sen (nu går vi på ledighet).

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Kattsnack 12
  • Kattnamn från sagor?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka