Som respirator fast ändå inte

kolblakkur

Trådstartare
Jag tittade på en dokumentär i veckan och har hakat upp mig på en grej. En tjej var för dålig för att ligga i respirator, så de hade lagt henne i ett annat alternativ, som i väldigt snabba omgångar (1-2 omgångar i sekunden gissar jag på) sköt ner luft i lungorna. Jag tror de sa att man använde sig av det när man inte ville att lungorna skulle utvidgas. Den lät vansinnigt högt och med ett hamrande ljud.

VAD ÄR DET? Jag har googlat mig galen.
 
Jag tittade på en dokumentär i veckan och har hakat upp mig på en grej. En tjej var för dålig för att ligga i respirator, så de hade lagt henne i ett annat alternativ, som i väldigt snabba omgångar (1-2 omgångar i sekunden gissar jag på) sköt ner luft i lungorna. Jag tror de sa att man använde sig av det när man inte ville att lungorna skulle utvidgas. Den lät vansinnigt högt och med ett hamrande ljud.

VAD ÄR DET? Jag har googlat mig galen.
typ cpap???
 
Jag tittade på en dokumentär i veckan och har hakat upp mig på en grej. En tjej var för dålig för att ligga i respirator, så de hade lagt henne i ett annat alternativ, som i väldigt snabba omgångar (1-2 omgångar i sekunden gissar jag på) sköt ner luft i lungorna. Jag tror de sa att man använde sig av det när man inte ville att lungorna skulle utvidgas. Den lät vansinnigt högt och med ett hamrande ljud.

VAD ÄR DET? Jag har googlat mig galen.
Kan det varit ECMO behandling?
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Precis som rubriken lyder. Är hästägarna riktigt hårda mot deras hästar eller är jag för snäll mot mina? Jag står för tillfället...
2
Svar
35
· Visningar
4 106
Senast: Yrja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 121
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan Har en lååååång historia jag ska försöka göra kort. Vill höra utomståendes åsikter o höra om det här är rimligt och jag bara...
2 3
Svar
52
· Visningar
14 500
Senast: QueenLilith
·
Kropp & Själ Jag blir så trött på mig själv! Det känns som att min kropp håller på att köra slut på mig själv, och jag hittar inga medel som kan...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
9 558
Senast: Vallmo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp