Sommar-/höstföräldrar -25

Bukefalos 30 år!

Tack! 😊 Ska titta på den också.

Efter besöket igår kände jag mig missmodig måste jag säga.

Jag har också appen Tät, köpte betalversionen efter andra barnet. Jag tycker också att den är bra, det är skönt att ha ett program att följa och att ha koll på sin statistik över antalet pass. Men jag tycker att det är svårt med själva knipen i alla fall. Inte för att jag inte förstår hur jag ska göra, utan för att musklerna inte riktigt lyder. Det gör mig lite orolig, att det ska finnas någon skada som har missats eller så. Har inte känt den oron efter de två andra barnen, vilket gör mig ännu mer orolig... Detta är nytt.

Du kan ju alltid söka dig till en fysioterapeut med inriktning på bäckenbotten ändå. Att ha varit gravid och fött barn är anledning nog, upplever man dessutom något besvär och/eller tycker att det är klurigt med knipträningen så tror jag att det kan vara väldigt värdefullt!

Säger jag, som inte bokade tid förrän igår, trots att jag fick det rådet från barnmorskan för över en vecka sedan. Och det fanns inga tider förrän i oktober. Jaja, nu är det inbokat i alla fall. Inget jag ser fram emot överhuvudtaget men jag hoppas att det kommer att vara värt det. Tills dess hoppas jag att jag inte kniper helt fel och gör mer skada än nytta. 😬

Jag vankar runt och väntar. Han ligger riktigt långt nere och trycker på blygbenen, så de gör ont som bara fan. Delar av slemproppen har lossnat och jag har haft rosa flytningar flera gånger, är väl livmodertappen som håller på att kortas osv. Ska ha 16 dagar kvar om jag går hela vägen ut, men jag hoppas inte det blir riktigt så länge 😜

Oj! Då låter det som du slipper snart! När min slempropp släppte började värkarbetet inom några timmar.

Vi verkar ha det lika. Obekvämt att sitta, stå, ligga. Hemska nätter med kroppsont och ständigt uppvak för att kissa. Enorm trötthet. Sover en till två tupplurer om dagen. Men smärtan på blygbenet är värst. Får smällar som gör att jag skriker ut i smärta och har nytt av profylaxandningen för att ta mig igenom episoderna. Graviditeten får gärna vara över nu :sleep::stop:

Inga tecken på att det är på G däremot. Borde få tid för kejsarsnittet nästa vecka. Halvvägs in i vecka 38 nu

Oj! Då låter det som du slipper snart! När min slempropp släppte började värkarbetet inom några timmar.

Vi verkar ha det lika. Obekvämt att sitta, stå, ligga. Hemska nätter med kroppsont och ständigt uppvak för att kissa. Enorm trötthet. Sover en till två tupplurer om dagen. Men smärtan på blygbenet är värst. Får smällar som gör att jag skriker ut i smärta och har nytt av profylaxandningen för att ta mig igenom episoderna. Graviditeten får gärna vara över nu :sleep::stop:

Inga tecken på att det är på G däremot. Borde få tid för kejsarsnittet nästa vecka. Halvvägs in i vecka 38 nu

Jag hoppas verkligen inte att det är så långt kvar! Hade aldrig ont i blygbenen med dottern, så detta är en helt ny upplevelse. Och precis som du beskriver, det är inte skönt att varken sitta, stå eller gå. Det kan skära som en kniv i underredet ibland. Fullkomligt vidrigt är det att bära dottern nu, hon är tyvärr extra kramsjuk nu och vill bli buren hela tiden.. Men den belastningen blir för mycket på min reda tunga kropp..

Hoppas du får en tid för ks nästa vecka så det iallafall är över för någon av oss snart 😊

Min tvååring är också kramsjuk och det gör ont i hjärtat att inte orka bära och hålla som vanligt och behöva avvisa.

Jag är i vecka 39 idag. 7 dagar kvar till första dagen i intervallet för planerat snitt. Har inte hört ett ljud från BB om någon dag. Trodde en av fördelarna med planerat snitt skulle vara att man just kan planera. Tydligen inte :rolleyes:

Min tvååring är också kramsjuk och det gör ont i hjärtat att inte orka bära och hålla som vanligt och behöva avvisa.

Jag är i vecka 39 idag. 7 dagar kvar till första dagen i intervallet för planerat snitt. Har inte hört ett ljud från BB om någon dag. Trodde en av fördelarna med planerat snitt skulle vara att man just kan planera. Tydligen inte :rolleyes:
Jag födde vaginalt men fick veta samma dag att kom in till förlossningen. För att bli igångsatt.
Vet inte om de vill avvakta med att boka in planerade KS in i det sista?
Annars verkar det som att många vet det långt i förväg men kanske beror på sjukhus?

Jag försökte ringa, men operationsplanerarna hade inte fantastiska telefontider. Ska ringa på måndag. Är då 4 dagar in i vecka 39 😬 tror absolut inte jag är bortglömd. Bara att de är så lugna i det. KK är ju en akutverksamhet och har resurser att ta hand om mig om det startar innan inbokad tid.

Jag försökte ringa, men operationsplanerarna hade inte fantastiska telefontider. Ska ringa på måndag. Är då 4 dagar in i vecka 39 😬 tror absolut inte jag är bortglömd. Bara att de är så lugna i det. KK är ju en akutverksamhet och har resurser att ta hand om mig om det startar innan inbokad tid.

Åh, det är ju SÅ tyst när man går och väntar på ett sådant samtal... Alltså inte bokstavligen talat, om man har barn sedan innan 😅, utan att man väntar och väntar och det känns som att de aldrig ska ringa. Gick och väntade på att förlossningen skulle ringa in mig för igångsättning med både andra och tredje barnet. De ringde när jag anade det som minst.

Ja, fick precis tag på dem. De hade tänkt skicka kallelsen på onsdag. Fick muntlig information att det verkar bli den 14 oktober, 4 dagar innan BF. Hoppas det inte startar av sig själv innan 😬

Ja, den här sista tiden är inte rolig. Försöker påminna mig själv om hur kort den är. Här vaknade jag av värkar och slempropp som gick. Ska ringa bb om någon timme. Vet inte riktigt om det är dags eller ej

Men ojdå, det låter ju som att det är dags att ringa, speciellt eftersom du ska få KS. Lycka till ❤️

Jag har haft lite lätt mensvärk/molande i natt, så jag hoppas det händer något på allvar här också snart!

Nu är dottern här. Ett helt friskt barn :heart det blev en jobbig förlossning där jag vaknade med värkar och inte riktigt fick den lugna början man brukar få vid planerar snitt.

Jag var rätt rädd av att gå in på operation så vaken och medveten. Operationen tog en timme och det var mycket slitande och dragande. Nu håller jag på med den smärtsamma rehabiliteringen och försöka få igång amning. Kämpiga dagar men har de värsta bakom mig

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Vad ska min son betala?
  • Vad gör vi? Del CCXXXVII
  • SHL 26/27

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar